Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 20:55   #1
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Vi skal en liten tur til Tyskland om en stund. Vi kjører ned og skal ta Kielferja tilbake. På Color Line sine sider står det: Husk at kun pass er gyldig som legitimasjon i Tyskland.

Spørsmålet er: Må vi ha pass alle sammen? Det er nemlig bare jeg som har pass. Ikke mannen min og de to barna. Kan det være at vi blir stående og ikke kommer med båten? Holder det at kun jeg har pass når vi er i Tyskland?

Kan høre med Color Line selvfølgelig, men dere vet jo alt...

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 20:58   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Man trenger pass for å sjekke inn på hotell, så vidt som jeg har erfart. Både jeg og sambo måtte vise pass da vi sjekket inn på hotell i Italia.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:00   #3
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Vi skal på camping. Burde det ikke holde at jeg har pass da?

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:00   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Aner ikke ang. ferga, men i Tyskland er det legitimasjonsplikt - dvs at du er pålagt å bære gyldig legitimasjon på deg til enhver tid. Tyskere har et eget identitetskort som holder, men siden vi ikke har det i Norge er det bare pass som godtas.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:07   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Og jeg fikk vite (da jeg litt bekymret forhørte meg om Poden trengte pass for en evt. tur til Legoland) at det er jo lurt å ha i tilfelle hotellet forlanger legitimasjon, eller det skulle skje noe så man havner på sykehus.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:12   #6
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Æsj... hvor mye koster pass nå for tiden da mon tro?

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:16   #7
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Vi kom hjem med Kielfergen på søndag og måtte alle vise pass da vi kjørte ombord.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:18   #8
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Æsj... hvor mye koster pass nå for tiden da mon tro?

Prisene er satt ned for ikke så lenge siden.

ca. 500.- for voksne og 250.- for barn? Eller noe slikt...
Pass er jo greit å ha uansett. har dere tid så skaff dere det nå. Kanskje dere slipper nødpass senere en gang.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:30   #9
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Ja, det er jo greit å ha. Tror bare ikke vi rekker det for vi skal egentlig dra onsdag neste uke. Så da får vi vel la være å dra tenker jeg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:40   #10
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Ja, det er jo greit å ha. Tror bare ikke vi rekker det for vi skal egentlig dra onsdag neste uke. Så da får vi vel la være å dra tenker jeg.

Vi fikk pass (til minsten) på tre dager i juni. Og jeg vet om mange som fikk (i høysesong) på svært få dager. Dette var i Oslo. Man kan også hente istedenfor å få i posten.

Dere må jo ikke avlyse en slik tur! Det er en veldig bra båt ( har tatt den flere ganger på vei sørover på bilferie). Vi har forøvrig aldri blitt spurt om pass ifb. med båtturen. Første gang vi måtte vise var da vi passerte grensa til Sveits (og de er jo litt sære ).

Sjekk med passkontoret før du gir opp turen.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:43   #11
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Vi fikk pass på to dager her forrige uke.
Første gang vi reiste med color magic måtte jeg frem med passet.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:12   #12
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Til info: Mannen fikk i dag pass i posten, 2 dager etter at han var på politistasjonen. Det var på Stovner, Oslo.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:25   #13
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Color Line fra Kiel til Oslo - pass?

Vi prøver i morgen. Får høre hva de sier på politistasjonen. Takk for svar alle sammen.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no