Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Åpen eller lukket kjøkkenløsning
Åpen løsning - fint og luftig 38 46,34%
Må ha dør - separate rom 37 45,12%
Jeg har noe enda bedre 1 1,22%
Tja ... 6 7,32%
Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-14, 10:34   #41
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg liker å skjule rotet, og elsker heller ikke matos ...

Det Ru sa. Og støy fra vifte, oppvaskmaskin, mixer osv. (nå har vi en oppvaskmaskin som er spesielt utvalgt med tanke på lav støy med likevel..... Love the sound of silence).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 10:36   #42
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil ikke ha følelsen av å sitte på kjøkkenet og se på TV. Jeg vil ha separate rom, både for å kunne ha flere sosiale soner, ikke måtte rydde kjøkkenet med en gang og ikke få matos i sofaen.

Enig. Og så er jeg som Novla og koser meg alene på kjøkkenet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 10:45   #43
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Jeg tror svaret ligger I hvilken type mennesker dere er ?

Liker dere å lage mat sammen med andre og ofte har gjester ? Da er svaret ja. Gjestene kan brukes til rydding mens man skravler og drikker vin.

Er dere typen som har alt klart før gjestene kommer og kjøkkenet er bomba etterpå, så er svaret nei.

Egen TV stue til spilling er viktigere for meg enn lukket kjøkken.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 11:18   #44
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Vel, vi har ofte gjester, men jeg foretrekker at det meste er klart før de kommer (uten at kjøkkenet ser bombet ut) og så kunne være med dem i stua framfor at de lager maten sammen med oss.
Jeg vil bare ikke føle at jeg sitter på kjøkkenet når jeg slapper av i sofaen og kunne ha et litt rot på benken uten å måtte se det fra stua.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 12:09   #45
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?



Jeg likte eksempelet til Teflona forøvrig. Det er jo noe man burde kunne gjøre mange steder med en ellers veldig åpen løsning.[/quote]



Det nederste der ligner litt på vår løsning. Jeg ville heller aldri hatt løsning der kjøkkenet bare helt integrert i stua. Som vi har det nå syns jeg vi får the best of both worlds. :-)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 12:11   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Da vi kikket etter hus for 6 år siden, så var egentlig kjøkken på eget rom et av kriteriene mine. Det fikk jeg ikke, og jeg er langt mer fornøyd med den åpne løsningen enn jeg hadde trodd. Vi har stue i L-fasong, så tv-kroken er rundt hjørnet. Jeg hadde nok bygget med åpen løsning om vi skulle finne på noe sånt en gang i tiden.

Fordeler:
- åpent, lyst og luftig.
- romslig og sosialt i selskap, ingen bortgjemt på kjøkkenet.
- hos oss gir det mulighet for langbord. Vi kan dra ut spisebordet til 24 personer.

Ulemper:
- stekeos sprer seg til "halve huset".
- kjøkkenrotet er godt synlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 12:57   #47
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg liker å skjule rotet, og elsker heller ikke matos ...

Her er jeg også! Så kan mannen underholde gjester mens jeg gjør de siste forberedelsene til middagen i ro og fred. Jeg er ikke noen utpreget ryddig kokk, med bare matchende kjøkkenutstyr og alt på stell. Vi har heller ikke verdens sterkeste kjøkkenvifte, og DET ser jeg for meg at jeg må hatt, hvis jeg skulle kokkelere i stua. Som det jo blir, selv om rommet er delt av en kjøkkenøy.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 13:30   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Yey! Vi har gått fra lukket til åpen og er veldig godt fornøyd. Matos unngås med superavtrekksvifte. Rot tenker vi ikke så mye på.

Yey her og.
Jeg synes det definitivt er mest koselig
Og veldig åpent og fint. Med god vifte blir det ikke så mye matos. Jeg synes det blir mer ukoselig med lukka rom.

Men med skyvdør kan dere jo velge da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 13:35   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Vi har det også åpent. Men ikke sånn at man ser rett mot kjøkkenet. Ingen os utover heller. Fornøyd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 16:55   #50
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Vi har hatt åpen løsning i 13 år. Når vi skal pusse opp neste år vil vi gjøre plass til kjøkken på et rom ved siden av stua. Er kjempelei av å ha os og mat/kjøkkenrot i stua.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 16:57   #51
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg ville ønsket meg noe sånt som dette.

Genialt. Me har åpent. Men det er vinkel på romma, så me slepp å sjå kjøkkenet når me er i salong- og tv-delen av stova. Og så må kjøleskapet vere stillegåande.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 18:39   #52
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Jeg ønsker meg lukket kjøkken, så nay.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 18:42   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Jeg har én gang hatt åpen kjøkkenløsning, og likte det ikke noe særlig. Det aller beste, slik jeg ser det, er eget kjøkken med spiseplass.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 18:45   #54
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?

Eg har åpent. Og likar det godt. Stue/kjøkken er i en U på nesten 70 Kvm og tv-delen er heilt i andre toppen av U-en så der merke eg ingen forskjell. Ved kjøkkenet har eg to lenestolar og litt lengre borte ei egen sofagruppe. Dei som sitte der blir heller aldri forstyrra. Oppvaskmaskina er svært stille da, det hjelpe nok på.

Dog kunne eg tenkt meg skille av til tv-delen på et vis. Som akkurat no når dubba Violetta står på.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no