Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-14, 16:35   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

... som gir en deig det er mulig å gjøre noe med, finnes det? Hvordan blir konsistensen om jeg bytter ut hvetemelet med finaxmel, og smøret med f.eks. kokosfett?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 16:53   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Denne blir alltid god. schar melet er det beste.


http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=126842

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 17:03   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Det blå spesialsmøret til Soft Flora er uten melk/laktose, og funker fint til bakst

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 17:26   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Denne blir alltid god. schar melet er det beste.


http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=126842

Takk for tips! Men den melangen inneholder vel soya? Kan jeg bruke kokosfett, tror du?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 18:40   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Men den melangen inneholder vel soya? Kan jeg bruke kokosfett, tror du?

Åh, beklager, jeg overså "soya" i overskriften. Jeg har aldri prøvd med kokosfett i en oppskrift uten at den er basert på det, men jeg har brukt Soft flora-smøret i bakst med hell (det er jo uten soya). Til småkaker derimot, er jeg usikker altså.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 18:47   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Jeg bruker kokosolje til det meste, og syns det fungerer bra. Jeg lagd de pepperkakene i fjor, men da brukte jeg smør. Jeg tilsatte også litt xanthan gum.

Sånn ble mine.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 18:55   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Jeg har lagt ut en oppskrift her tildligere på veldig gode glutenfrie pepperkaker, og god deig også. Skal se om jeg finner den, om ikke så er de på npif.no sine sider.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 18:57   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Pepperkaker

4 ss olje (olivenolje, men ikke ”ekstra virgin”)
0,5 dl sukker
0,5 dl lønnesirup
0,5 dl vann
1 ts. ingefær
2 ts. kanel
0,5 -1 ts. nellik
0,5 ts. kardemomme
0,5 ts. natron
4 dl Toro lys mel blanding
Varm olje, sukker, sirup og alle krydder samt natron i en panne på svak varme. Når sukkeret er løst opp tilsettes vann og mel. Deigen settes kaldt kun et par timer, den kjevles deretter ut på et bake papir og papiret med deig løftes så over på ett steke brett. Figurer stikkes ut, og deigen mellom formene fjernes lett. Kakene stekes i ca. 5 min på 200 °C.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 19:03   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Men den melangen inneholder vel soya? Kan jeg bruke kokosfett, tror du?

Den er uten melk og soya den blå melange-pakka. Vår melkeallergiker tåler nemlig ikke soya heller.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 19:24   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Takk! Da blir det pepperkakegaver til jul.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 20:09   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! Men den melangen inneholder vel soya? Kan jeg bruke kokosfett, tror du?

Nei, blå melange er fri for melk og soya.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 22:12   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gluten- soya- og melkefri pepperkaker?

Uten melk og soya ja. Sannelig om jeg vet hva som er i den, men den fungerer som "smør" altså. Også til smørkrem, faktisk.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no