Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

"No bootable device"

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-10, 09:57   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"No bootable device"

Ja, det sier maskinen min av og til ved oppstart. Så er det som regel bare å trykke på av-knappen og starte den igjen, så går det greit. Men idag fikk jeg meldingen fire ganger før det gikk greit.

Hva er i ferd med å skje?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 10:16   #2
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: "No bootable device"

Ta backup av harddisken din, hvis du ikke har det alt. I alle fall de viktige filene (bilder, dokumenter, etc.). Det høres ut som om maskinen din er i ferd med å takke for seg.

"No bootable device" betyr i ditt tilfelle at maskinen ikke får kontakt med harddisken. Harddisken har sannsynligvis ikke startet normalt, og det er et problem som ikke vil bli bedre av seg selv. Det er selvfølgelig en mulighet for at det er en feil på hovedkortet ditt, men sannsynligvis er det harddisken som er i ferd med å svikte, spesielt i og med at du får det hele i gang ved å prøve igjen noen ganger. Det kan være at du i nær fremtid må bytte ut harddisken.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 10:20   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "No bootable device"

Jeg tar regelmessig backup, så det er ikke noe problem.

Hvordan pleier garantien å være på sånt? Maskinen er ganske ny.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 10:40   #4
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: "No bootable device"

Hvis den er nokså ny ville jeg tatt kontakt med de jeg kjøpte den av og forklare hva som foregår. De burde kunne fikse problemet ditt på garantien. Det er absolutt ikke vanlig å få slike problemer i garantiperioden.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:55   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "No bootable device"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det sier maskinen min av og til ved oppstart. Så er det som regel bare å trykke på av-knappen og starte den igjen, så går det greit. Men idag fikk jeg meldingen fire ganger før det gikk greit.

Hva er i ferd med å skje?

Det er ikke når du har en USB-minnepinne eller ekstern harddisk koblet til, eller et minnekort i pc-ens minnekortleser eller digitalkamera koblet til? En del maskiner kan være satt opp slik at ikke systemharddisken har høyeste prioritet for hvilket lagringsmedie det skal startes opp fra.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 13:20   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "No bootable device"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er ikke når du har en USB-minnepinne eller ekstern harddisk koblet til, eller et minnekort i pc-ens minnekortleser eller digitalkamera koblet til? En del maskiner kan være satt opp slik at ikke systemharddisken har høyeste prioritet for hvilket lagringsmedie det skal startes opp fra.

Niks. Eneste som er koblet til er en trådløs mus.

Jeg har nå tatt backup, og ringer leverandøren til uken.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:40   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: "No bootable device"

Hiver meg på toget, harddisken din er nok i ferd meg og ta kvelden.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:42   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "No bootable device"

Det kan godt være strømforskyningen eller, mindre vanlig, diskkontrolleren (eller noe annet på hovedkortet) også. Jeg har sett dette symptomet i begge tilfeller.

Ben "In any case: Backup!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:46   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "No bootable device"

Jeg hadde dette problemet nylig. Løsningen ble å installere operativsystemet på nytt. Nå fungerer ting helt fint.
Antar at det kan være mange årsaker......

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:57   #10
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: "No bootable device"

Joika, det ville vært det første jeg hadde prøvd hvis det skjedde hver gang. Når det retter seg selv etter å ha prøvd igjen noen ganger anser jeg det som sannsynlig at harddisken ikke klarte å spinne opp. Kan naturligvis være strømforsyningen eller kontrolleren. Det vil de finne ut av ved reparasjon.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:59   #11
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: "No bootable device"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er ikke når du har en USB-minnepinne eller ekstern harddisk koblet til, eller et minnekort i pc-ens minnekortleser eller digitalkamera koblet til? En del maskiner kan være satt opp slik at ikke systemharddisken har høyeste prioritet for hvilket lagringsmedie det skal startes opp fra.

Hvis dette var problemet ville det ikke funka etter å ha prøvd igjen. Dessuten mener jeg BIOS-en vil forsøke de neste på lista hvis den ikke klarer å boote fra første device.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no