Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bør jeg kjøpe mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 13:30   #41
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Også fant jeg denne forresten:
http://www.applestore.com/no/browse/...c?mco=NzY2NzM0

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:30   #42
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Søren altså, jeg hører det blir Pro. Men Air-en er jo mye, mye finere.

Pro er nå ganske lekker den også:

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:30   #43
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Igjen er det utgående modell, den nye har ikke kommet med 17 tommer enda.

Nei jeg vet. Men man få de jo fortsatt?
Vi har en gammel med 17" og en ny med 15". Litt usikker på hvilken jeg foretrekker enda. (Jeg foretrekker dog den gamle utseendemessig, hel alu. istedet for sort/alu. blanding.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:31   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Vi har hatt iMac noen uker, jeg brukte litt tid til å sette meg inn i hvordan jeg bruker den og synes det hele er ganske intuitivt ja. Litt lesing må likevel til, snarveoier osv sitter i fingertuppene etter mange PC-år.
Dessverre har vi fått en skikkelig mandagsutgave så nå skal den inn for andre gang på service.

Personlig trives jeg fortsatt best med PC og ville ikke bare hatt Mac.

Dette innlegget var det sikkert mye hjelp i.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:32   #45
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er utgående modell. Kun aluminium nå.

Mac har flere tastatur-muligheter enn PC, langt færre menyer for alt mellom himmel og jord.

Pro eller Air?

Air hvis du vil ha en liten, lett maskin til å ha med på farten. Hvis du ikke trenger så mye prosessorkraft. God til surfing, kontoraplikasjoner.

Pro fungerer til det meste. Relativt liten og lett, kraftig prosessor og godt skjermkort. Egnet til alt fra surfing til videoredigering.

Er du sikker på at den hvite er på vei ut? På diverse sider står det at den nå er i ny utgave og at den er i salg som et alternativ. Jeg skal nemlig kjøpe en til datteren min og vi vakler mellom den nye aluminiumsutgaven og den hvite, siden den hvite nå er såpass lav i pris og med god ytelse.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:34   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Se her: http://www.applestore.com/no/tab?nod...ntroller&tab=2
Scroll bittelitt.

Hallo - cd-romstasjon utenfor?

Næsj, det gidder jeg ikke. Det blir pro.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:34   #47
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Er du sikker på at den hvite er på vei ut? På diverse sider står det at den nå er i ny utgave og at den er i salg som et alternativ. Jeg skal nemlig kjøpe en til datteren min og vi vakler mellom den nye aluminiumsutgaven og den hvite, siden den hvite nå er såpass lav i pris og med god ytelse.

Den hvite er lav i pris fordi den skal ut, litt som Acer-maskinene på Elkjøp til 5.000,-. De har nok mange kabinett som må brukes opp. Den nye egner seg mye bedre til spill, noe datteren din nok vil sette pris på. Spill ser ut til å være det nye, store på Mac-platformen (privatmarkedet).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:36   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Kjøp Mac, Pro! Intuitivt oh yes! Og knallbra ellers. Ikke virus eller annet dritt heller.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:38   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

What?!! Skal den hvite Macen gå ut av produksjon??! Jeg er på min andre hvite laptop nå, og elsker den. Har hvit iPhone også! Vil ikke ha sølvfarget eller svart laptop neste gang.

:skal stelle pent med Macen min ja:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:39   #50
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Hva er greia med at mac er så intuitivt? Det er jo ikke akkurat sånn at jeg sitter med ei håndbok når jeg gjør ting på pc?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:39   #51
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Null virus. :rosasky:

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:40   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Hvilken iPhone skal jeg velge, da, for at det skal matche?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:40   #53
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Jeg fikk låne en Mac i litt over en uke før jeg bestemte jeg når jeg måtte skifte. Men NEI, despite det faktum at de er en ren nytelse å se på så klarte jeg ikke å venne meg til bruken så det ble en ny lekker hvit Dell laptop i stedet! Jeg er født i 1970 og et par personer har forklart valget mitt med dette faktum

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:42   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hva er greia med at mac er så intuitivt? Det er jo ikke akkurat sånn at jeg sitter med ei håndbok når jeg gjør ting på pc?

Hmm, jo jeg gjorde det. Macen var min første laptop og det gikk kjempegreit å sette seg inn i. Men selvsagt, PC har hoppet noen sjumilsteg i riktig retning siden sist jeg hadde det.

Og Mac har såå fine hurtigtaster, mye greiere enn PC, synes jeg da. Bruker bare PC på skolen, så jeg er ikke helt fremmed med det heller.

Og Mac er mye kjappere til å søke frem dokumenter, filer, programmer el. enn PC. Synes PC er himla treg på akkurat det, og det passer dårlig for en som meg som aldri husker hvor jeg har lagret de forskjellige tingene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:44   #55
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg fikk låne en Mac i litt over en uke før jeg bestemte jeg når jeg måtte skifte. Men NEI, despite det faktum at de er en ren nytelse å se på så klarte jeg ikke å venne meg til bruken så det ble en ny lekker hvit Dell laptop i stedet! Jeg er født i 1970 og et par personer har forklart valget mitt med dette faktum

Mannen min er ett år yngre enn deg, og han er Mac-fan enda han har jobb-PC og kun bruker PC til arbeid. Hadde han kunnet bruke Mac, hadde han heller hatt det. Vi har Mac mini koblet til tven også, så genialt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:44   #56
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Brukerfeil.


Gå å legg deg for du vet ikke hva du snakker om

Si det til AD-ene våre du

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:44   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvilken iPhone skal jeg velge, da, for at det skal matche?

Hvit iPhone er et must, uansett valg av laptop mener nå jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:46   #58
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Både jeg og min mann bruker PC på jobb. Guttungen bruker PC på skolen men vi har alle tre mac her hjemme. Ingen problem for noen av oss, aller minst guttungen.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:47   #59
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Den hvite er lav i pris fordi den skal ut, litt som Acer-maskinene på Elkjøp til 5.000,-. De har nok mange kabinett som må brukes opp. Den nye egner seg mye bedre til spill, noe datteren din nok vil sette pris på. Spill ser ut til å være det nye, store på Mac-platformen (privatmarkedet).

OK, takk for svar. Da må vi visst tenke litt.

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg fikk låne en Mac i litt over en uke før jeg bestemte jeg når jeg måtte skifte. Men NEI, despite det faktum at de er en ren nytelse å se på så klarte jeg ikke å venne meg til bruken så det ble en ny lekker hvit Dell laptop i stedet! Jeg er født i 1970 og et par personer har forklart valget mitt med dette faktum

Jeg er også født i 1970. Jeg bruker PC på jobb og Mac hjemme, det er helt uproblematisk, synes jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:48   #60
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvilken iPhone skal jeg velge, da, for at det skal matche?

Sort.
Du får jo ikke hvit Mac. Men den nye Pro har jo innslag av sort.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no