Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nokre Fitbit-spørsmål

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-16, 16:48   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nokre Fitbit-spørsmål

Den trappe-saken, går den på antall trapper eller trinn i trappa? Og går det an å setje mål på den? Så åom eg går opp dei 1078 trinna i vikersundbakken får eg liksom EIN floor climbed?

Er det ein liten vibrasjon når telefonen ringer?

Kvifor skal ein ikkje ha klokka på den armen ein nyttar mest? Eg er venstrehendt....

Synest eg har funne utav mykje på eit lite døgn, men vil jo helst forstå alt med ein gong...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 16:54   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Jeg er venstrehendt og har klokka på venstre hånd, dette har jeg justert for i appen, med at jeg har satt venstre hånd til å være min dominante hånd. Har du på notifications i app på telefon så skal du få en vibrasjon på håndleddet når det ringer, samt at nummer/navn vises i displayet.

Når det gjelder trapper så tror jeg den regner på høydemeter, og regner trapper ut fra det. Her er det som står på sidene til Fitbit om det:

Sitat:

Your Charge HR detects floors using an altimeter, which is a sensor that calculates altitude based on atmospheric pressure. Though your Charge HR is designed to look for pressure changes based on elevation gains, pressure changes due to other causes—such as a gust of wind, a weather change, or opening a door—can occasionally cause your Charge HR to register an extra floor or two.

Another factor is floor height. Your tracks registers one floor when you’ve gone up about ten feet, which is the average between residential and commercial floor heights. If you climb long staircases you may find that the tracker’s floor count doesn’t match how many floors you’ve gone up since the staircase was taller than ten feet..

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:21   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Ja, jeg tror også den regner høyde og ikke antall trapper. Antall etasjer har jeg tenkt.

Noen som vet hvordan man stiller klokka på den? Min er plutselig feil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:24   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Jeg tror tre meter opp regnes som en trapp. Du får ingenting for å gå ned.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:37   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Ah, men då er det greit!

Har de sync av? Eg har hatt min på i dag, og no, etter eit døgn er batteriet nede på halvt. Er det noko gale med klokka, eller? Bør ein unngå å synke meir enn eit par i døgnet?

No ringde ei venninne, men eg får ikkje opp navnet hennar. Er det noko eg kan innstille?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:44   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Jeg får bra trappeuttelling i bakken opp hit vi bor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:47   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg får bra trappeuttelling i bakken opp hit vi bor.

Men er det ei trapp eller ein vei?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:55   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Det går på høyde ja, den registrerer trapper når man går i bakker.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:55   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Bratte bakker slår inn på trapp/stigning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 17:55   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Den trappe-saken, går den på antall trapper eller trinn i trappa? Og går det an å setje mål på den? Så åom eg går opp dei 1078 trinna i vikersundbakken får eg liksom EIN floor climbed?

Er det ein liten vibrasjon når telefonen ringer?

Kvifor skal ein ikkje ha klokka på den armen ein nyttar mest? Eg er venstrehendt....

"Stairs climbed" går på høydemetre. Den regner altså ca en "stair". være ca 3 meter. Du vil derfor få ganske mange "stairs climbed"i Vikersundbakken.

Ja, det er en vibrasjon på når noen ringer deg, den kan du skru av i kontrollpanelet i appen.

Du kan ha den på den armen du vil, du må bare krysse av i kontrollpanelet om det er den armen du bruker mest eller minst.

Du kan skru av sync, men jeg syns ikke det gjorde stor forskjell. Det som derimot gjorde stor forskjell var å skru av den at displayet skrudde seg på hver gang jeg løftet armen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 18:05   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men er det ei trapp eller ein vei?

Det er vei. Registerer i motbakke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 18:59   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Den registrerer motbakke ja, så man får god uttelling på en fjelltur.

Jeg har på auto-sync, men skrur bare på bluetooth på telefonen når jeg ønsker å synce. Ellers tappes batteri på både fitbit og telefon raskt.

Min klokke stiller seg automatisk når jeg syncer den.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 21:52   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Aha. Takk for masse velvillighet og gode svar! Eg likte det med bakkene. I gådagane har eg fått 10 000 steg, men det var inkludert treninga da.
Eg liker jo ikkje å ha blåtann på heile tida, den tar masse batteri. Då skal eg ha den av i morgen.
Men det med at navnet på den som ringer kjem opp, det får eg ikkje til.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 21:57   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Min står på automatisk sync, men skrur kun på blåtann når jeg ønsker å oppdatere mot appen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 21:59   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Den registrerer trapper når jeg tar t-banen hjem fra jobb også. Må forresten huske og sjekke hvor mange etasjer det er hjem fra jobb så jeg kan trekke fra det på hverdager.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:01   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Den registrerer trapper når jeg tar t-banen hjem fra jobb også. Må forresten huske og sjekke hvor mange etasjer det er hjem fra jobb så jeg kan trekke fra det på hverdager.

Altså når du sitter på t-banen? så når eg kjører heim fra sentrum, oppover og oppover kan det vere han regisetrerer det også?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:06   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Wow, jeg har aldri fått med meg at den vibrerer ved anrop og viser hvem som ringer!! Kult, da kan jeg jo skru av lyden fullstendig på mobilen mye oftere. Inne på devices, call notifications måtte jeg inn på call notifications og si at den skulle hente navn fra kontakter, tror jeg. Funket da vi testet det i stad.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:10   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Altså når du sitter på t-banen? så når eg kjører heim fra sentrum, oppover og oppover kan det vere han regisetrerer det også?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:30   #19
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Altså når du sitter på t-banen? så når eg kjører heim fra sentrum, oppover og oppover kan det vere han regisetrerer det også?

Det skal egentlig ikke registreres. Jeg har 250 meter stigning fra jobb og hjem, og får ingenting for det når jeg kjører, verken skritt eller trapper.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 22:33   #20
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nokre Fitbit-spørsmål

Min registrerer skritt når jeg sitter å kjører bil, i tillegg viser klokka flere skritt enn appen.

Jeg er høyrehendt og har klokka på venstre, lurer på om den slår ut på strikking.,...
Sittet på kurs i to dager, på rompa, allikevel slang den på 2000skritt i går.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no