Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nettbrett til 70-åring

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 02:02   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Nettbrett til 70-åring

Vi vurderer nettbrett til svigers til jul i år. Helst så billig og greit som mulig. Regner med at god skjerm er viktig. iPad blir i overkant dyrt.

Spesielt svigermor er veldig lite vant til databruk. Svigerfar bruker pc litt, men ikke veldig aktivt.

Vi tenker at et nettbrett som ligger framme kanskje blir mer brukt.

Håper på anbefalinger. :-)

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 02:15   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett til 70 åring

Jeg vurderer sterkt Samsung Galaxy Tab 3 til min mor på 73.
Det er et billig brett på rett under 1000 lappen, og jeg vil kjøpe tastatur i tillegg.
Min mor er vant med databruk fra jobben sin (da hun jobbet, hun er pensjonist) men da kun til "arbeidsbruk". For henne er det viktig at det er skype på, og det hjelper med tastatur som sagt. (Hun er ikke fan av touch).
Det blir årets dyreste pakke under treet fra oss i alle fall.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 06:43   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70 åring

Vurderer også samme brettet til min mor på 69. Hun har andriod, så nettbrett er uproblematisk for henne vil jeg anta. Hun ønsker seg det da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 07:29   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nettbrett til 70 åring

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg vurderer sterkt Samsung Galaxy Tab 3 til min mor på 73.
Det er et billig brett på rett under 1000 lappen, og jeg vil kjøpe tastatur i tillegg.
Min mor er vant med databruk fra jobben sin (da hun jobbet, hun er pensjonist) men da kun til "arbeidsbruk". For henne er det viktig at det er skype på, og det hjelper med tastatur som sagt. (Hun er ikke fan av touch).
Det blir årets dyreste pakke under treet fra oss i alle fall.

Det er 7-tommers versjonen som kostar rett under 1000 kr. Eg og vurderte den til mi mor som er 70 år, men så lurer eg på om den kanskje er litt for liten og at ho burde ha 10-tommers? Ho ser jo ikkje så veldig godt lengre. Og då blir det plutselig ein god del dyrare og utanfor mitt julegave-budsjett.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 08:35   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70 åring

Min pappa har kjøpt nettbrett til seg selv. En Sony av noe slag.
10" og i hvert fall en god skjerm.
Han har hatt et par runder her hos meg og en tur til lillebror for å få hjelp til noen av funksjonene, men nå bruker han det greit.
Han er vant med PC, man hadde aldri tatt i et brett.

Viktigst var at skjermen var god, og størrelsen kunne ikke vært mindre.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 09:03   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett til 70 åring

Vi kjøpte til svigers (sekstiårsgave). Vi kjøpte iPad rett og slett fordi det var det ungene våre kunne og da har de stått for opplæringen. Svigers er lite datavante.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 10:32   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Gleder meg til tråden "mobil til 50-åring".


Det finnes syttiåringer som er bedre på nettbrett enn førtiåringer. Skriv "lite datakyndige" hvis dere mener det, og ikke alder.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 10:33   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Hva er pristaket ditt?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 10:37   #9
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Kjøpte Samsung galaxy note 10.1 til pappa. Han er ok på data og surfer mest slik at tastatur er mindre viktig, men jeg tror skrivefunksjonen kommer til å bli mye brukt. Den konverterer håndskrift til tekst! Det kommer en ny utgave så denne selges ut til en relativt rimelig penge.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 11:51   #10
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Gleder meg til tråden "mobil til 50-åring".


Det finnes syttiåringer som er bedre på nettbrett enn førtiåringer. Skriv "lite datakyndige" hvis dere mener det, og ikke alder.

Jeg siktet i grunnen mest til at synet blir dårligere når man blir eldre, ikke at en 70 åring ikke er datakyndig. Det var ment som en tilleggsopplysning.

Mine Besteforeldre på 80+ håndterer nettbrett uten problem.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 11:53   #11
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Takker for tips. Vi er ikke låst på pris, men bra nok, billigst mulig.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:10   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Min far, i midten av 60-årene, har iPad mini, og klager ikke over at det blir for lite. Han er riktignok avhengig av lesebrillene, men det er han når det kommer til alt som er på armlengdes avstand. Jeg skjønner at iPad var litt utenfor prismessig, men jeg skriver for å gi et innspill på at størrelsen til iPad mini ikke trenger være noen begrensning.

Faren min er slett ikke fremmed for å lære seg nye tekniske duppedingser, så det er ikke noen begrensning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 12:56   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Eg hadde kjøpt samme opplegg som det dei har til mobil, viss dei har smarttelefon.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 13:39   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg hadde kjøpt samme opplegg som det dei har til mobil, viss dei har smarttelefon.

Enig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 14:42   #15
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg hadde kjøpt samme opplegg som det dei har til mobil, viss dei har smarttelefon.

Det tenker eg og. Eg kjøpte ein Samsung-telefon til mamma til 70-års dagen som ho brukte lang tid på å forstå og tenker at det derfor kan vere lurt med Samsung nettbrett.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 23:19   #16
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Vi har nå spleiset med brødre og mamma og kjøpt iPad mini til min far som blir 70 neste år. Tilbud på Elkjøp og Expert hvertfall, denne uken 1990.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 23:58   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Hvilken størrelse og generasjon var det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 00:03   #18
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Vi har nå spleiset med brødre og mamma og kjøpt iPad mini til min far som blir 70 neste år. Tilbud på Elkjøp og Expert hvertfall, denne uken 1990.

Kan det være lokalt tilbud hos dere? Jeg finner det ikke inne på nettsidene deres.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 23:44   #19
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Kan det være lokalt tilbud hos dere? Jeg finner det ikke inne på nettsidene deres.

Expert: Kundeavis s 45 ca. På høyre side, i høyre kolonne, midt på. Ikke så stor annonse.
På Elkjøp finner jeg det dessverre ikke igjen i kundeavisen på nett nå, men det sto spesifikt kun i butikk. Men husker ikke om det var bare noen butikker, men trodde ikke det?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 02:19   #20
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett til 70-åring

Vi endte opp med Samsung galaxy tab 3 10.1. Satser på at det blir bra.

De har ingen smarttelefoner fra før, men både jeg og mannen samt ungene bruker Android, så da er vi mange som kan vise de.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no