Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bærbar til gaming

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-20, 00:37   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Bærbar til gaming

Straks 13-åringen vil ha ny bærbar til å game med.
Han hadde sett seg ut en, men den som selges her er ikke den som han antagelig har sett på på nettet. Grafikk kortet var mye dårligere.
Jeg er nå helt svimmel av å se på maskin både til guttungen og meg selv.
Han spiller minecraft, fortnite og World of warships/warplanes.

Hva trenger han av spesifikasjoner?
Må han ha i7? Og hvor rask bør prosessoren være?
Hvilket skjermkort?

Tror jeg har fått med meg at det skal være SSD, minst 8 GB minne og minst 254 GB lagring.
Er det noe jeg har glemt da?
Hvordan er det å bytte komponenter i en bærbar? Er noen merker bedre enn andre på det?

Kjøper gjerne brukt.
Duger denne f.eks?
https://itmarked.no/produkt/lenovo-thinkpad-w541/

Han hadde sett seg ut denne
https://www.proshop.no/Baerbar-PC/Ra...tealth/2719795

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 02:10   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Vil anbefale å kjøpe på Elkjøp. Da kan dere levere tilbake om han ikke er fornøyd med ytelsen e.l. Veldig kjekt da man kan teste ut litt over tid. Da Poden kjøpte så testet han og pappa'n ut to mot hverandre.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 08:34   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Jeg anbefaler å kjøpe hos komplett eller multicom. Da får du mer for pengene enn hos elkjøp og trenger ikke teste den ut.

Siden bærbare ikke like lett kan skifte ut deler bør man kjøpe den litt bedre enn hva man trenger i dag. Da har man den lenger.

Grafikkkort, ssd, ram er viktig. Grafikkkort og prosessor vil være viktigst, for både hardisk og ram kan lett byttes etter hvert.


Sist redigert av Isolde : 03-01-20 kl 12:05.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 12:03   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Jeg ville sjekket ut her; https://www.komplett.no/category/216...ing-pc/baerbar
Når det kommer til gaming er det skjermkortet som er viktig.
Som Isolde sier, på bærbar er det mye vanskeligere å bytte deler enn på en stasjonær, så man bør velge en PC som er litt bedre enn akkurat det man trenger.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 12:06   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Opprinnelig lagt inn av star, her.


Kjøper gjerne brukt.
Duger denne f.eks?
https://itmarked.no/produkt/lenovo-thinkpad-w541/

Jeg tror skjermkortet her blir for dårlig. Det bør vel helst være av typen GeForce

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 12:43   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Ja, det er skjermkortet jeg var mest usikker på på den. Men tror det var et av de bedre av de som lå ute der.

Vet også at det er vanskeligere å bytte på bærbar, men så sier jo noen at det er mulig. Men igjen, så vet jeg jo ikke hvor peiling de har. Derfor spør jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 12:45   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Hardisk og Ram har luker man kan åpne og bytte. Så det kan de fleste klare. Hovedkort og grafikkort bytte ikke engang min man og han er elektroniker. Han kan, men han gjør det ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 12:49   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bærbar til gaming

Aha, skjønner. Takk.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no