Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-13, 09:57   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Guttungen har spart seg penget og ønsker å kjøoe seg bærbar pc. Skal brukes til skoleoppgaver på nett, enkel nettsurfing, spill og sånt. Han har opptil ca 4000 å bruke. Gjerne rimligere.
Hva leter jeg etter?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 21:31   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opp... Og rekner med at PC er det riktige å kjøpe i dette tilfellet.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 21:34   #3
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Min 10-åring har nettopp kjøpt seg en Acer pc og er fornøyd med den.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 12:18   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Min 10-åring har nettopp kjøpt seg en Acer pc og er fornøyd med den.

Takk for tips
Trenger gjerne spesifikt modell...

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:45   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Litt dyrere, men kan være verdt det. På tilbud nå og få igjen på lager:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=797333

Dedikert grafikkprosessor - langt fra de kraftigste, men gjerne bedre enn integrerte løsninger. Godt med minne, stor disk og SSD-buffer som øker diskytelsen. Siste generasjon Core i5 fra Intel.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 14:15   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

mrc: Er dette en pc som funker til Minecraft og sånn? Antar at Lillevenn (10) skal få pc til jul, og da hadde jeg håpet å slippe å betale mer enn 5000,-..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 14:54   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Skulle ikke være noe problem vil jeg tro, uten å kjenne til hva som er de direkte anbefalingene for Minecraft. Inntrykk av at mange spiller på langt svakere pc-er enn dette.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 14:56   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Takk for svar
Jeg tabbet meg nemlig ut på forrige pc kjøp til henne...Endte opp med en mini-pc som så helt grei ut, men som hadde en elendig oppløsning. Ikke brukandes til noe egentlig. Vil unngå å gjøre samme tabbe denne gang.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:14   #9
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Takk for tips
Trenger gjerne spesifikt modell...

Nå er det pappaen som kan dette, så jeg er litt usikker. Men det er en Acer Aspire med 8 GB ram og intel core i-5 prosessor. Tror den kostet rundt 5000. Lurer på om han kjøpte til ekstra ram og litt bedre grafikk-kort, i tillegg på prisen, men er ikke sikker. Kameraten hans har samme pc, med 4 GB ram, og uten ekstra grafikk, og er fornøyd han også. Jeg tror egentlig det holder. De spiller mye Minecraft, så begge deler funker til det. Minst i-5 var viktig skjønte jeg.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 18:39   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Ok ,takk for svar til dere begge! Litt dyr den du linker til mrc men vurderer. Tenker ikke å gå i fella, og kjøpe en som ikke funker til spilling... Så det er nok viktig ja.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 18:41   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Er Lenovo et ok merke foresten? Har ikke hørt så mye om det.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 18:45   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Er Lenovo et ok merke foresten? Har ikke hørt så mye om det.

Lenovo er vel IBM? Jobb-pc'en min er derfra, funker fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 14:38   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Lenovo er vel IBM? Jobb-pc'en min er derfra, funker fint.

Det er gamle pc-divisjonen til IBM ja. Er vel for tiden verdens største pc-produsent. Har ikke så mye erfaring med konsumentproduktene til Lenovo, men kvaliteten på bedrifts-pc-ene er absolutt på topp.

* Thinkpad T/W/X <3 *

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 15:25   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Er Lenovo et ok merke foresten? Har ikke hørt så mye om det.


Jeg har en liten Lenovo, vært veldig fornøyd. Brukt som privat pc.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 19:47   #15
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bærbar pc til 9-10-åring. Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har en liten Lenovo, vært veldig fornøyd. Brukt som privat pc.

Jeg har Lenovo Carbon x1, gullmaskin! Jobb-pc.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no