Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er iPad-en min fortapt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 15:50   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Er iPad-en min fortapt?

Iiiiik!!

Hjem fra utlandet i natt, helvetes kaos på flyplassen og noen jævla dårer henviste oss ytterligere til feil kø og innsjekk mm., så vi rakk flyet på hengende håret ...med det resultat at det i kaos og hastverk som kjent gjerne blir lastverk, gikk skrekkelig galt da iPad-en min skulle gjennom sikkerhetskontrollen. Den deiset i gulvet, takk søte greske kjerring, og nå er skjermen død. Dvs. den viser striper av bakgrunn og eplet ved oppstart, men det er jo null å se og den reagerer ikke på touch. Den synker derimot som den skal på PC, så det virker jo som om det er liv - det er bare skjermen som har takket for seg!?? Ikke sant???? :ber:

Ingen sprekker, hakk eller synlige skader, kun en skjerm som for det meste er svart, men med noen fargestriper innimellom ... Hva kan jeg gjøre??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 19:31   #2
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt??

Reiseforsikring?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 20:33   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt??

Jeg hadde nok levert den inn hos forhandler. Spurt om det var noe å gjøre. Om ikke, reiseforsikringen...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:12   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Reiseforsikringen nekter ...

Sitat:

Du har forklart at sikkerhetspersonalet på en flyplass mistet deres Ipader i gulvet.

Av våre vilkår punkt 4.4.d fremgår det at vi erstatter skade som skyldes skadeverk. Med skadeverk menes at en annen person rettstridig ødelegger, skader, gjør ubrukelig eller forspiller eiendeler du har i din besittelse. Begrepet følger av straffelovens bestemmelser.

Etter vår mening skyldes denne skaden et uhell, og dette kommer ikke inn under din forsikring. Vi kan derfor dessverre ikke hjelpe deg med erstatning denne gangen.

Hurra for reiseforsikring jeg ALDRI har måttet bruke før nå, og når jeg endelig trenger den ... Flott altså!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:16   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Hva står i vilkårene? Det kan godt hende de prøver å vri seg unna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:17   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Må sjekke ut det, takk for tips!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 20:51   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Det er rimelig standard å sende avslag første gang, altså, ikke gi deg. Håper det ordner seg!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:10   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Tips til hva jeg kan skrive for å klage/pushe på da?? Jeg har liksom ikke helt hode for slikt om dagen ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:12   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Om turen er betalt med kredittkort så kan den hende de dekker det?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:13   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Du må nesten lese vilkårene i forsikringen for å se om det bare er forsettlig utført skade som dekkes, og at det stemmer at skade ved uhell ikke dekkes. Du må jo ha noe å vise til i en klage også.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:14   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Om turen er betalt med kredittkort så kan den hende de dekker det?

Min erfaring med forsikringene som følger med slikt er at de dekker ikke særlig mye annet enn helt standardting, dessverre. Men kan jo forsøkes selvfølgelig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:15   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Ikke kredittkort dessverre, dessuten mine foreldre som betalte hele sulamitten, så jeg har lite å skilte med der. Hadde jeg betalt med Statoil Gull-kortet mitt, så hadde nok pipa hatt en litt annen lyd, men den gang ei ...

Får granske betingelsene/vilkårene. Det er Europeiske forøvrig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:16   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Før brukte de å dekke uhell, men sist vi var i kontakt med dem om en tilsvarende sak (kamera som ble slengt uforvarende i bakken av en ansatt ved busselskap), fikk vi høre at den kun dekker skadeverk gjort med vilje av ukjente. Så den dekker egentlig ikke stort nei.

Men hva med å klage til flyplass? Man skulle jo tro de hadde et visst ansvar for hva de gjorde med de reisendes eiendeler der?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:49   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man skulle jo tro de hadde et visst ansvar for hva de gjorde med de reisendes eiendeler der?

Ja, det vil jeg også si. Høres jo rart ut om de ikke har noe ansvar.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:52   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er iPad-en min fortapt?

Ja, det kan du si, men jeg rakk jo ikke å dokumentere/melde skaden på flyplassen og det er jo ikke så lett å kunne bevise noe i ettertid ...og ikke vet jeg helt hvor lett det er å spore og få en grei dialog på en liten gresk flyplass heller!?? Kan selvsagt prøve, men er skeptisk kjenner jeg. Uansett, absolutt en god tanke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no