Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva gjør du i fht vannflasker?
Kjøper ny flaske når den gamle er tom 12 7,69%
Skyller flasken med vann og fyller den igjen 83 53,21%
Vasker flasken og fyller den opp igjen 25 16,03%
Desinfiserer flasken og fyller den opp igjen 2 1,28%
Bruker Siggflaske el. og skyller den før den fylles 2 1,28%
Bruker Siggflaske el. og vasker den før den fylles 6 3,85%
Bruker Siggflaske el. og desinfiserer/koker den før den fylles 0 0%
Bruker Siggflaske og vasker/skyller og legger i frysen 1 0,64%
Bakterier schmakterier...Immunforsvaret trenger noe å jobbe med 15 9,62%
Jeg drikker bare Pepsi Max 10 6,41%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 23:41   #61
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Det problemet har ikke jeg som bare drikker pepsi max stortsett.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 08:28   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hvorfor ikke?
Selvsagt skal man helst det, det er jo mest miljøvennlig. Så lenge man vasker dem godt, ofte nok, er det helt ok.


Jeg har lest flere ganger i aviser at Imsdalsflasker ikke skal brukes flere ganger fordi de er laget for å være engangsflasker og hvis man bruker dem om og om igjen så kan skadelige stofefr avgis. Men jeg har ikke stort vitenskapelig belegg for dette, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:02   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har lest flere ganger i aviser at Imsdalsflasker ikke skal brukes flere ganger fordi de er laget for å være engangsflasker og hvis man bruker dem om og om igjen så kan skadelige stofefr avgis. Men jeg har ikke stort vitenskapelig belegg for dette, altså.

Når man panter dem blir de jo vasket og gjenbrukt, blir de ikke?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:18   #64
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

I all hast svarte jeg bakterierschmakterier. Idet jeg trykket på knappen, så jeg det siste alternativet.......
Jeg drikker stort sett bare Pepsi Max, prøver å trappe ned.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:49   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Kjære Klara Klok: Jeg drikker vann av Imsdal-flaske på jobb og vasker den aldri. Poden har derimot en sportsflaske med vann med i barnehagen, og den går i oppvaskmaskinen hver dag. Hva skal jeg krysse av på da? Hilsen Forvirret skilpadde.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:54   #66
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Skyller med vann før jeg fyller på igjen. Tipper jeg bruker samme flaska 2-3 ganger før jeg kjøper ny. Da har jeg somregel glemt den en eller annen plass

gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 01:50   #67
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Her går det på Imsdalflasker, med sånn sugetut, og de fylles opp med springvann, etter en skikkelig skylling.

Noen ganger vasker jeg dem med zalo, men ikke ofte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:36   #68
Løvinne
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6
Løvinne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg vasker ordentlig sånn ca annenhver dag ellers skylles den bare og fylles opp.

Løvinne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:49   #69
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg drikker bare Pepsi Max

*ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:43   #70
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Bruker Imsdalflasker som jeg skyller og fyller til de forsvinner. Bakterier skremmer ikke meg :enten tøff eller bare lat:

Jeg og.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:05   #71
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg skyller som regel med varmvann før jeg fyller opp med vann igjen. Noen ganger dæsjer jeg i litt Zalo.
Bakterier schmakterier osv ...

Men jeg bruker Imsdalflaske. Erre fali de?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 21:57   #72
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Drikker vann av glass, jeg ...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 22:54   #73
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Her går det på Imsdalflasker, med sånn sugetut, og de fylles opp med springvann, etter en skikkelig skylling.

Noen ganger vasker jeg dem med zalo, men ikke ofte.


Samme gjør jeg..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 10:51   #74
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Skyller de og fyller de opp igjen. Når ei flaske har vært brukt x-antal ganger blir den skiftet ut med en ny, den gamle blir pantet.

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 11:00   #75
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

sånn ala Olden flaske med vann? De bruker jeg en god stund.. noen uker om gangen..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 11:58   #76
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Drikker mye Pepsi max. Hvis jeg kjøper vann, hender det jeg fyller dem en gang til med vann før jeg kjøper ny. Men jeg er nok en "brusoman".

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 12:51   #77
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Jeg skyller flasken og fyller den opp igjen. Mannen panter dem og jeg må kjøpe ny. Fyller opp og bruker den et par ganger før mannen panter dem igjen....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 19:34   #78
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannflasker - Nå med spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil ha flervalg!

Jeg skyller og fyller opp en to-tre ganger før jeg vasker drikkeflaskene i vaskemaskinen. Lille B sine drikkeflasker blir vasket hver dag. Engangsflasker panter jeg etter to-tre gangers bruk.

Desinfiserer du liksom.

Jentene sine flasker vaskes hver dag, men de imsdal flaskene jeg kjøper panter jeg etter noen dager.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no