Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-10, 23:41   #21
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Ok. I går så jeg en snylteveps (er det det de heter, de små svarte vepsedyrene som stikker?) komme flyvende med en fet, rød edderkopp.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:41   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Cool!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:42   #23
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Nei, det var så utrolig ekkelt. Den tok pauser fordi stakkars edderkoppen var så diger.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:43   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Jeg synes dyre- og insektsliv er kjempespennende og interessant. Så lenge de ikke ødelegger plantene mine er de hjertelig velkommen. :smårar:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:51   #25
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Der jeg bodde før var det sånn veps (om det er veps da) i Thujaen. Dårlig erfaring med dem, for de er lydløse og innpåslitne.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:51   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Vi har nok noen biller, men det har jeg ikke satt meg inn i enda.
Det er noe som spiser bladene på frukttreene.
Jeg har VEPS INNI PLOMMENE!!!! En vepsesort legger egg på plommekarten og resultatet er en integrert larve som spiser seg ut av plommen. *hyyyl*
En brunsnegl her og der.

Jeg har sikkert mye jeg ikke vet om også.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:00   #27
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Brunsnegl. Maaasse.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:10   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Brunsnegl, ja. Men ikke sånn kjempemasse, merkelig nok.
Sikkert fordi naboen er flink til å plukke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:14   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Ved siden av eiendommen vår er det en myr/sump og det er flere lenger borte. Kan det være derfor vi er så plaget?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:19   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Vår hage grenser til barskog og blåbærlyng. Vi har seriøst utrolig mye mindre snegler enn resten av nabolaget. Snegler liker nok ikke barnåler.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:22   #31
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Sneglene liker heller ikke all kvisten vi kvernet i fjor og strødde i bedene. Det er ikke en eneste snegl der vi har strødd med dette, så den suksessen skal vi gjenta. Vi har mer enn nok av greiner og drit som kan kvernes opp, og i tillegg er det jo god næring for jord og planter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:33   #32
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vår hage grenser til barskog og blåbærlyng. Vi har seriøst utrolig mye mindre snegler enn resten av nabolaget. Snegler liker nok ikke barnåler.

Det gjør vår også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:39   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Jeg er veldig glad i boasneglene våre som spiser brunsnegler, derfor er nematoder utelukket. "Heldigvis" ligger det masse steiner i hagen som jeg kan knuse de brune beistene med. Det var rett før jeg rykket opp alle liljene med rota i fjor, jeg ble så lei av de ekle røde billekrekene. Det er masse svartmaur overalt, jeg strør gift overalt hvor jeg kommer over et reir.

Jeg har lurt på hvorfor kaprifolien ikke vil blomstre, kanskje på tide å lete etter larver?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:40   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Jeg åpnet et par av "blomsterknoppbelgene" og inni der fant jeg styggedommen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:45   #35
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Jeg har ikke lagt merke til noen "belger", bare blader. Men får ta en bedre kikk i morgen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 01:00   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.859
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Jeg har også fått lus på rosene mine men etter etpar runder med grønnsåpedusjing så har de fleste krepert. Håper de forsvinner.
HAr sett en brunsnegle hittil i år og håper det ikke kommer flere. Vi er heldigvis ikke plaget med snegler i vår hage.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:40   #37
kjerstisin
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
Innlegg: 227
kjerstisin er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Her er det jordrotter og muldvarp som regjerer skikkelig irriterende nå siden de nå har begynt å komme opp midt på plenen, i gjør holdt de seg langs kanter og slikt, men nå har jeg store flotte jordhauger og hull over alt og lite plen....ellers er jo hunden min et skadedyr i seg selv maur, veps, frosk, snegler og piggsvin erdet også...men de er mer ek
E enn skadelige da

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:13   #38
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Små maur og stokkmaur er det eneste vi har som plager oss. Og alle kattene i nabolaget. Vi er de eneste som ikke har hund, så hit går alle kattene. Jeg er veldig begeistret for dyr, men katter klarer jeg bare ikke lengre, for det lukter så jævli!! Men, hundeeierne her i nabolaget er utrolig flinke til å gå tur med hundene sine da!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:13   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

I år har vi ikke hatt lus på rosene eller de ekle små røde liljebillene. I stedet har vi hatt en utrolig søt liten harepus som har spist opp alle sukkerertplantene. Noen spiser også på jordbærene - jeg tror det er mus. Rådyrene og elgene holder seg som regel borte om sommeren, men i vinter beskjærte de det gode epletreet vårt så grundig at det knapt er et eple på det.

Ellers har vi mengder av innsekter og andre kryp, men ingen jeg ville kalle skadedyr. De verste plagene er andre planter: vikker og de der fæle slyngplantene med pene hvite blomster som holder på å ta knekken på villbringebærene våre.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 17:33   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hvilke skadedyr finnes i din hage?

Hva gjør dere med meldugg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no