Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 18:29   #121
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvordan gjør du det da i første omgangen? For første omgangen etter en har lagt opp masker skal strikkes rett eller og samtidig økes? Eller har jeg misforstått? Da er det jo ikke noe maske og fiske opp i første omgangen?

Du legger opp tre masker. Disse er rettsiden.
Så strikker du en omgang vrang for vrangsiden blir den første omgangen.
Andre omgang blir på retten og da har du maske å hente til øking.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:34   #122
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Du legger opp tre masker. Disse er rettsiden.
Så strikker du en omgang vrang for vrangsiden blir den første omgangen.
Andre omgang blir på retten og da har du maske å hente til øking.

Nå skjønner jeg. Lenge siden jeg har strikket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:43   #123
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå skjønner jeg. Lenge siden jeg har strikket.

Så bra da. Alltid gøy å hjelpe.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:04   #124
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?



Jeg har kjøpt farge nr 6550. Nå må jeg bare bli ferdig med monsterbuksa . Jeg må bare lære av deres feil først . Jeg klarer nok likevel å lage mine egne.

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:26   #125
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Vridd rett. Jaha. Hva er det?

  Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:32   #126
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Vridd rett. Jaha. Hva er det?

Når du plukker opp maska så vrir du den før du setter den på pinnen. Også strikker du den rett.

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 21:51   #127
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Når du plukker opp maska så vrir du den før du setter den på pinnen. Også strikker du den rett.

Sånn gjør ikke jeg det, men det blir ikke hull. Tar opp maska på pinnen og strikker den vridd, dvs. putter pinnen i feil vei. Det ser riktig ut i alle fall. Men for et herkegarn. Klarte å få åpnet bunten litt feil og det krøllet seg og det var umulig å få opp for det bare knutet seg. Så det endte med at jeg røk tråden og begynte i andre enden. Dama i butikken har også gikk meg noen forferdelige pinner å strikke på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:21   #128
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Dette såg bra ut. Har nettopp avslutta diverse babystrikk, så kanskje eg skal lage noko til meg sjølv? Men, er dette eit trekanta skjerf eller? Ut fra oppskrifta, auk til 80 masker, så fell igjen må det jo vere det, men eg synes at det på mange av bilda ikkje ser heilt slik ut, men ser heller ingen bilete av utstrakte skjerf da.

---

Såg no eit bilde som tyda på trekanta ja

__________________
03, 06, 09

Sist redigert av Gri : 02-11-09 kl 22:29.
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:56   #129
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

2 skjerf ferdig, og det 3. påbegynt i kveld. Torsdag skal vi kjøre til Oslo, og jeg skal huske å ta en reisesyketbl. Da kan jeg nemlig strikke i bilen

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:59   #130
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Går det ann å strikke det på mindre pinnar ? Har rundpinne 6 liggande som eg har meir lyst til å bruka. Er gode bambus pinnar. Dei eg fekk i butikken er nokre teite metall dingsar der alt berre sklir av.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:20   #131
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Går det ann å strikke det på mindre pinnar ? Har rundpinne 6 liggande som eg har meir lyst til å bruka. Er gode bambus pinnar. Dei eg fekk i butikken er nokre teite metall dingsar der alt berre sklir av.

Det går fint det men da må du nok øke til litt mer enn 80 masker.
Mener noen målte skjerfet til 195 cm. Hvis du da øker til skjerfet er ca 95 cm før du begynner fellingen blir det like langt og ca like bredt som det på pinne 8.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 01:32   #132
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Det gjør mitt og.
Presse litt på det når det er ferdig. Svak varme på strykejernet, ett vått håndkle oppå skjerfet og forsiktig pressing.

Bra det ikke bare er meg da

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:43   #133
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nå fant jeg youtubefilm med vrangstrikking, så da er jeg i gang også. Første forsøk ble ganske så elendig, og måtte rekkes opp, men forsøk nr. 2 går bedre. Strikket til 28 masker etter trening i går, og håper å komme mye lenger mens jeg er hjemme med eldsten i dag. Svinekarantene er ikke en aldeles dum oppfinnelse i så måte. Første skjerf skal bli til meg eller svigerinne, for det er våre fargeer. Orker jeg flere, skal søster og mamma få.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:38   #134
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Men hvor mye har dere igjen av et nøste når dere er ferdig? Jeg måtte ryke nøstet mitt når jeg var kommet noen masker oppover pga. bare knuter etter midten kom ut av nøstet, og jeg bare dro og får det ikke opp igjen. Begynt i andre enden nå, men håper det er nok garn allikevel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:47   #135
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

har igjen 1/4 del kanskje? Eller 1/5 del? Noe sånt.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:49   #136
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

har igjen 1/4 del kanskje? Eller 1/5 del? Noe sånt.

Flott, da holder det. Ikke så mye jeg har tatt av. Var bare redd for at dere satt igjen med en liten dott med restegarn til slutt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:49   #137
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvor mye har dere igjen av et nøste når dere er ferdig? Jeg måtte ryke nøstet mitt når jeg var kommet noen masker oppover pga. bare knuter etter midten kom ut av nøstet, og jeg bare dro og får det ikke opp igjen. Begynt i andre enden nå, men håper det er nok garn allikevel.

Jeg har et lite nøste igjen når jeg er ferdig. Har fire skjerf på planen forløpig og ser at jeg av de fire restnøstene fint får en barnehals av den runde typen, med mye masker.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:00   #138
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg tenkte å strikke en "Buff" til mannen av restegarnet Nin, hvor mange masker bruker du?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:14   #139
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg tenkte å strikke en "Buff" til mannen av restegarnet Nin, hvor mange masker bruker du?

På buff?
Hm. Hvilket pinnenummer har du tenkt å strikke den på?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:22   #140
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Tenkte pinne 7 eller 8.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no