Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 15:57   #281
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg er endelig i gang. Jeg trodde jeg hadde pinne nummer 8 - men det var en 7'er. Blir bra det også, bare ikke like luftig som det ville ha blitt med 8.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:12   #282
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har strikket to skjerf!

Men, skal trådene i endende festes på en spesiell måte, eller er det bare å neste de fast på et vis?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:36   #283
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg er ferdig med mitt fjerde, og begynte på det femte i går.

Disse er i Regia-garn:

Ble litt dårlige farger på bildet.

Har strikket et lilla (kald lilla som går mot grått), to grønne og et rosa til min lille prinsesse. På barneskjerfet strikket jeg bare opp til 60 masker, og det ble perfekt i str.

Nå har jeg kjøpt Mini Palett-garn, grått/sort og blåtoner, så det er bare å koste på videre dersom jeg skal bli ferdig før jul.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:41   #284
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Er det bare jeg som synes mini-palletten klør???
Jeg var ferdig for ei stund tilbake, men jeg klarer ikke bruke det, blir små-rødflammete på halsen og klør selv etter et minutt...

Tenke å prøve med et annet garn neste gang, tips?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 12:20   #285
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Så lekre farger Canisa

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 13:18   #286
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg har strikket to skjerf!

Men, skal trådene i endende festes på en spesiell måte, eller er det bare å neste de fast på et vis?

Ta en nål og sy tråden fast.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 13:47   #287
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg strikker på. Foreløpig har jeg gjort 4, pluss at jeg har påbegynt 2 stykker. Den ene har jeg ikke mer garn til (jeg har brukt litt restgarn til den fra de 4 jeg har gjort og det har blitt greit, men det garnet jeg har brukt er tykkere enn palett, men kanskje jeg kan bruke dobbel palett om jeg klarer å matche fargene sammen). Nå gjør jeg en i palett med 0963. Neste blir kanskje den grå.

Hvordan går det for dere? Noen som har strikket med andre garn?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 13:57   #288
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Nå har jeg strikket 4 skjerf. To til meg, et til søstra mi og et til mamma. Rett før jul fant jeg garn i blå/grønn, så da må svigerinna mi få et skjerf også. >Her skal det ikke være tvil om hvem som er i familie, altså. Skal bare bli ferdig med fire Linusluer først.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:26   #289
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har lyst til et stort skjerf å ha rundt skuldrene når det er litt kjølig på sommerkveldene. Jeg har to nøster av det grå garnet. Hvordan tror dere det blir om jeg bruker det og mer eller mindre strikker til det ene er slutt og så gjør det mindre fra det? Blir det rart med tanke på fargene på midten (det blir smale render med farger)? Er dette et dumt garn å bruke?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:31   #290
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg likte forresten kanten på det her skjerfet. Har de bare sydd på trådene eller er det annen teknikk som er brukt? Ser dere hvordan det er strikket (selve skjerfet og ikke kanten)? Er det bare en rett og en vrang?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:22   #291
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Sjekk oppskriften.

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=9&lang=no

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:30   #292
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Takk! Jeg visste ikke en gang at man kunne finne oppskriften der. Jeg trodde at man var nødt å kjøpe den.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 21:55   #293
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg strikker nå ett Nin skjerf i Kitten Mohairgarn med dobbel tråd. Det var ei her inne som gjorde det, men husker ikke hvem. Jeg har 2 farger turkis og petrolium, blir kjempefint. Det blir tykt og jeg kommer ikke til å strikke det så langt som de andre.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:38   #294
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har strikket ett, og holder på med mitt andre nå Jeg planlegger å lage mange fler!!!!!!!!!!!!!! Blir bare litt lite strikking for tiden siden S2 er så fersk og ikke sover så lange økter hverken på dagen eller på kvelden!

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 22:45   #295
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg strikker nå ett Nin skjerf i Kitten Mohairgarn med dobbel tråd. Det var ei her inne som gjorde det, men husker ikke hvem. Jeg har 2 farger turkis og petrolium, blir kjempefint. Det blir tykt og jeg kommer ikke til å strikke det så langt som de andre.

Jeg strikket med dobbel mohairgarn
Brukte du mange nøster?? Jeg måtte ha 3 stk.. Håper du også ble fornøyd.
Strikket heller ikke til 80 masker, trur jeg stoppet på 60 masker..
Ble godt og varmt, bruker det like mye som sjal som sjerf

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 22:57   #296
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Ah! Jeg har endel restemohairgarn liggende. Nin-skjerf må jo være genialt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 23:12   #297
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Ble veldig deilig med mohairgarn iallefall.. Bilder på #269 (trur jeg det var )

Har strikket 2 sjerf med dobbel mohairgarn pinne 8, og 3 sjerf med enkel mini alpakke pinne 6

Brukte 3 nøster med dobbel mohairgarn pr sjerf, og 2 nøster på mini alpakka..

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:46   #298
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg strikket med dobbel mohairgarn
Brukte du mange nøster?? Jeg måtte ha 3 stk.. Håper du også ble fornøyd.
Strikket heller ikke til 80 masker, trur jeg stoppet på 60 masker..
Ble godt og varmt, bruker det like mye som sjal som sjerf

Litt usikker på hvor mange masker det ble, men lagde det kort. Brukte ett nøste av hver farge.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 12:52   #299
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har brukt noe tykkere garn og noe tynnere pinner:
Labbetuss på str. 6-pinner.
Strikket opp mot 100 masker (ett nøste), og selv om det ikke ble helt som originalskjerfet, ble det kult nok etter min smak:



__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 14:21   #300
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Det ble veldig fint Enhjørning. Takk for at du la ut bilde.

Jeg også strikket med pinne 6, eller 6.5 sto det vel på pinnen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no