Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 21:37   #261
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hvor på Stovner da


Første etasje, den butikken som ligger rett overfor Ark.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:40   #262
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hvilken type garn er det ?? På Tveita senteret ?? (blir det omtrent samme som Mini Palett ??)


Jeg kjøpte gråspettet garn på Tveita og du kan ikke se forskjell på fargen. Men det koster 112,- for 100 gram.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:29   #263
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Takk takk ....da skal jeg prøve Tveita eller Stovner.......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:32   #264
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har begynt for gøy på ett her hjemme nå med Sisu garn og 6.5 pinner.

Men er det egentlig helt feil og helt ikke vits????? :???:

Kansje jeg skal lese twilight istede, og heller kjøpe de riktige pinnene og det riktige garnet i morra ???

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:48   #265
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg kan bidra til forvirringen. Jeg strikker første og siste maske rett på vrangen. På retten flytter jeg den over.

På Nin-skjerfene har jeg ikke gjort det sånn, av en eller annen grunn. Det har jeg strikket første og siste maske rett både på retten og på vrangen. Det ble litt rart, egentlig, og ikke så veldig veldig pent.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Skal prøve det neste gang . Den første varianten du nevnte altså .

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 00:03   #266
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Ferdig med 1., godt i gang med nr 2

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:31   #267
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg er ferdig med ett, skal begynne på nummer to i dag. Jeg strikket på pinne sju, hadde ikke noe annet. Det ble mer enn stort nok, og nok ganrn igjen til et miniskjerf til snupsen. Skal prøve å gjøre økningene midt på nå, for jeg likste ikke så godt tuppen av trekanten når det ruller seg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 09:23   #268
carmencita
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: palmekysten
Innlegg: 19
carmencita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Skal prøve med alpakka garn fra garnstudio. Det har omtrent samme tykkelse, så det blir spennende. Det er mye større utvalg i farger med dette garnet, men det er ensfarget da.

carmencita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 19:12   #269
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kan du ta bilde så jeg får se med det garnet?
HAr litt av Kittengarnet liggende skjønner du.

Litt sent, men har endelig funnet usb stikken til kameraet
Strikket med dobbelt Kittengarn

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00175.jpg (191,0 KB, 51 visninger)
Filtype: jpg DSC00176.jpg (189,3 KB, 41 visninger)
__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 08:15   #270
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Litt sent, men har endelig funnet usb stikken til kameraet
Strikket med dobbelt Kittengarn

Det ble jo kjempefint da

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:16   #271
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Den ene kanten blir så stygg.

HVORDAN få den fin?

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 13:05   #272
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Den ene kanten blir så stygg.

HVORDAN få den fin?

Jeg løfter over den siste masken og jeg ser til at jeg har tråden fremover så at den blir bakover når jeg snur. Så strikker jeg neste i den bakerste delen av masken i stedet. Det blir på en måte en rett maske på begge sider, men det ser man ikke. Kanten blir da pen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:12   #273
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Her er Nin-sjal strikket i alpakka garn fra Pillpi.
Ble egentlig mest fornøyd med dette. Utrolig mykt og godt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde 666.jpg (177,6 KB, 59 visninger)
__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 21:41   #274
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Det så virkelig deilig ut, Angelique!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:18   #275
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Liljekonvall: Det er en garnbutikk på Brattlikollen også, en bra en til og med!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:27   #276
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det så virkelig deilig ut, Angelique!

Det er utrolig mykt og godt Pelen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:18   #277
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

De hadde fått inn en ny farge i Mini Palett i garnbutikken jeg var i dag. En klar rosa med lilla. Kjempefin. Nå skal jeg teste den. Tror nesten jeg må begynne på det før det andre er ferdig siden jeg fikk tak i gode pinner i str.8 i dag også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:13   #278
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har et nøste lilla mohairgarn jeg skulle "blitt kvitt"... hadde det funket tro?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:28   #279
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Herlige skjerf her altså! Jeg har sendt et av mine avgårde som gave og håper mottaker blir glad! ...ellers har jeg falt litt av lasset her i en hverdag som er travel som fy, men jeg gleder meg til å strikke flere - også et til MEG SELV!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:13   #280
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har begynt ca 6 ganger på dette skjerfet, men får ikke til. Det blir rett og slett for knøvlete i starten. Pinnene er for tjukke og jeg har ikke tålmodighet. Men nå har jeg sakset noen tips fra tråden og gir ikke opp.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no