Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-17, 16:31   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

48 år, har nettopp farga håret skinnende kobberrødt, fordi jeg hadde lyst til det, jeg kler meg som jeg vil, og jeg kjenner jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke leser såkalte kvinneblader.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 17:35   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

48 år, har nettopp farga håret skinnende kobberrødt, fordi jeg hadde lyst til det, jeg kler meg som jeg vil, og jeg kjenner jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke leser såkalte kvinneblader.

Men det er det mange som gjør. Folk burde boikotte skiten på relativ høylytt vis.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:25   #23
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg leste Tara for et par år siden og gikk rett i førtiårskrisa et lite øyeblikk før jg tok til fornuften

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:29   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg kuttet ut slike blader for mange år siden. Fant ut at jeg heller kunne kjøpe en pocketbok til samme prisen og da hadde jeg mange timers lesestoff. Mens å lese igjennom et blad tok meg 20-30 minutter og halvparten var jo reklame.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:39   #25
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Grumpf. Godt jeg ikke leser slike blader.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:04   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg har aldri lest kvinneblader og slike artikler understreker bare hvorfor. Helt ufattelig å mene at man ikke engang kan beholde sin egen naturlige hårfarge etter å ha passert 40.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:07   #27
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har aldri lest kvinneblader og slike artikler understreker bare hvorfor. Helt ufattelig å mene at man ikke engang kan beholde sin egen naturlige hårfarge etter å ha passert 40.

Jeg tror ikke det er det de mener. Jeg tror de tar det som en selvfølge at ALLE farger håret og at du bør endre din (kunstige) hårfarge når du har passert 40. Uten at det gjør det noe bedre.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:09   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg tror ikke det er det de mener. Jeg tror de tar det som en selvfølge at ALLE farger håret og at du bør endre din (kunstige) hårfarge når du har passert 40. Uten at det gjør det noe bedre.

Nemlig. Hvis er naturlig rødhåret, kan du beholde fargen. Og hvis du er gråhåret må du sørge for å holde håret glatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:18   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg tror ikke det er det de mener. Jeg tror de tar det som en selvfølge at ALLE farger håret og at du bør endre din (kunstige) hårfarge når du har passert 40. Uten at det gjør det noe bedre.


Det står jo "Selv om du er naturlig brunette, og har hatt samme farge siden ungdommen, så fungerer ikke den samme hårfargen når du er 50. ", mener de fremdeles farget hår? Ikke at det gjør saken bedre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:24   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Man skal vel stå litt engstelig foran speilet og undre seg over om man kler håret sitt - og om andre synes man er for gammel for sveisen sin, hårfargen og klærne. Og sånn går nu dagan.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:27   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men det er det mange som gjør. Folk burde boikotte skiten på relativ høylytt vis.

Jepp, og jeg begriper bare ikke hvorfor noen gidder betale det hvite ut av øyet for blader som i tillegg til skit av såkalt redaksjonelt innhold, består av 99% reklame.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:30   #32
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det står jo "Selv om du er naturlig brunette, og har hatt samme farge siden ungdommen, så fungerer ikke den samme hårfargen når du er 50. ", mener de fremdeles farget hår? Ikke at det gjør saken bedre.

Altså, hva vet vel jeg. Men jeg tolket det som at "selv om du er naturlig brunette (det vil si født med mørkt hår, ikke bare farget det slik) og har hatt samme hårfargen siden ungdommen (uh, hvis du ikke farger håret har du gjerne det, derfor tenker jeg at de mener at du selvsagt har farget håret i alle disse årene), å fungerer ikke den samme hårfargen når du er 50 (den fargen du har tilsatt ditt eget hår).

Jeg ser at det kan være den naturlige fargen de mener, men det er da riv ruskende galskap å hevde at den fargen ikke er kledelig lenger når du er 50. OG de aller fleste brunetter har ganske mye grått i en alder av 50, så da er de jo lysere uansett.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:31   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg så en videosnutt et sted hvor noen tok et par av de mest kjente internasjonale kvinnebladene og rev ut sidene som inneholde reklame, det var omtrent ingenting igjen etterpå. Og dette betaler man for.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:34   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Altså, hva vet vel jeg. Men jeg tolket det som at "selv om du er naturlig brunette (det vil si født med mørkt hår, ikke bare farget det slik) og har hatt samme hårfargen siden ungdommen (uh, hvis du ikke farger håret har du gjerne det, derfor tenker jeg at de mener at du selvsagt har farget håret i alle disse årene), å fungerer ikke den samme hårfargen når du er 50 (den fargen du har tilsatt ditt eget hår).

Jeg ser at det kan være den naturlige fargen de mener, men det er da riv ruskende galskap å hevde at den fargen ikke er kledelig lenger når du er 50. OG de aller fleste brunetter har ganske mye grått i en alder av 50, så da er de jo lysere uansett.


Ja, uansett om de mener kunstig eller naturlig farge så er de helt på jordet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no