Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-14, 20:02   #1
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Dette innlegget i Dagbladet:
http://touch.dagbladet.no/mobil/mobi...hp?id=35538466

(beklager hvis det kommer opp rart, jeg er på ipad og fant det kun som mobilversjon)

- det får meg til å lure på om flertallet her føler det sånn? For jeg kjenner meg overhodet ikke igjen. Nå har jeg riktignok bare barn i 1. klasse, betyr det at det er slik som dette jeg må forvente at hverdagen blir om noen år?

Altså, de har jo noe lekser, men absolutt ikke uoverkommelig. Det er gjort på ca 15 minutter mandag, og så gjentas leseleksen tirsdag og onsdag (tar ca 5-10 minutter). Torsdag og fredag er det ingen lekse. Jeg får hverdagen til å gå helt fint rundt selv om jeg er i full jobb. Ok, jeg er "heldig" for jeg har en mann (også i full jobb), men det er da ganske normalt, er det ikke? Vi har begge to jobb med fleksitid, noe som gjør at skoledagen ikke nødvendigvis trenger å vare fra 0730 til 1630.

Er det mange av dere som har så stressende hverdager? Som ikke kan levere barna til skolestart og hente når skolen slutter, om så bare noen dager i uken? Som har så fullt program med fritidsaktiviteter at 45 minutter er alt dere ser barnet i løpet av dagen? For meg høres det ut som helt feil prioritering - men er jeg i en særstilling som har et valg?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:08   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Jeg har ikke lest artikkelen, men det skjer ofte at jeg ikke ser 12-åringen mer enn en times tid i løpet av dagen. Men da er det fordi hun prioriterer venner fremfor familie, noe jeg fullt ut aksepterer. Hun har for øvrig vanligvis 4-6 timer med lekser i uka, så akkurat på leksefronten kan du regne med stor forandring om noen år, avhengig av normen på deres skole, så klart.

Vi har aldri vært plaget av "tidsklemme", slik den normalt er definert, selv om vi begge jobber fullt. Dette er i hovedsak begrunnet i to svært fleksible jobber, samt kort avstand hjem-skole-jobb.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:08   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg tror mange unger har alt for mange fritidsaktiviteter. Vi har begrenset våre til kun en aktivitet hver, så lenge vi må kjøre dem og hjelpe dem med å følge dette opp. Hvis de kan sykle elelr busse selv, har vi sagt at en aktivitet nummer to kan vurderes. Hvis ungenes ettermiddager er så fulle hver dag hele uka igjennom at foreldrene ikke får tid til å være sammen med ungene selv om de gjerne vil, så får de sørge for at det settes av tid da ved å ha færre aktiviteter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:09   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Nei, vi har det overhodet ikke slik, men jeg er jo hjemmeværende. Vår skolegutt har aldri gått på SFO. Han kommer rett hjem fra skolen, har aldri brukt mer enn 20 minutter på leksene, og har fritidsaktivitet to ettermiddager i uken. Hvis noe, så må det være at vi har litt for mye tid på ettermiddagene å slå i hjel sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:16   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Altså, vi er to i jobb med fleksitid, og derfor får vi det ti å gå opp med skoledag fra 715 til 1630, eller reelt mersånn 725-1620 da. Vi skal hente/levere lillesøster på bhg også, og kjøre til og fra jobb i rushen.

Levere når skolen starter, og hente når den slutter, altså levere 8.30 og hente 13.30, klart jeg KAN, det betyr bare at jeg er på jobb fra 9 til 13 da (og skal lillesøster også få sånn kort dag i bhg, så snakker vi at jeg jobber 915-1245 da, men klart, joda, jeg kunne gjort det en dag, men virkelig, vel, ikke "noen dager i uka", mer en dag eller to i mnd, og da måttet jobbe mye kveld eller ekstra lange dager for å fylle det opp, 9-13 er jo 4 timer kortere enn min arbeidsdag skal være.

Men leksene hans er gjort på 5 minutter, de er altså ferdige lenge før middagen, og han har bare fritidsaktivitet en dag i uka, og da er faren der sammen med ham.

Men hva har vi sammen?

Jo, vi har morgenen, hvor vi er våken sammen en time, som går til "kle av, vask, kle på, lag matpakke etter å ha snakket om hva denne skal inneholde, gi medisin, puss tenner og la ungene se litt tvpå ipad mens foreldrene får på seg klær, og vips, så drar vi.

Så kommer vi hjem. Vi har praten i bilen om hvordan dagen har vært (følgelig venter vi ikke med spm om mobbing og hvordan dagen har vært, hva de har gjort og hva de har lært til sengekanten, vi tar det der. Fem på halv fem. på vei hjem)

Vel hjemme er det lekser mens jeg lager middag, så spiser vi, så leker de, så ser de barnetv og så gir vi dem kveldsmat og legger dem.

Hvor mye tid vi har sammen med dem? Vel, AKTIVT? Etter middag forsvinner de jo gjerne på loftet for å leke, og jeg tenker at han som har vært på skolen hele dagen, har godt av det.

Hvordan hverdagen blir når han får mer lekser får vi se om noen år. Da begynner lillesøster også på skolen, men altså med disse to minutters leksene da i starten, så det går nok bra.

Vi er ikkeproppet full av regler for hvordan lekser skal leses heller, ettersom de altså ikke leser enda. vi får vente og se hvordan hverdagen blir om noen år

Men levere når skolen starter, og hente når den er over, noen dager i uka? Joda, men da må jeg ned i 60-70% stilling, (for å gjøre det 2-3 dager i uka og jobbe fullt de andre)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:16   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Nå har jeg lest artikkelen, og jeg syns vel i grunnen at den var i overkant sutrete. Riktignok bruker vi skrekkelig mye tid på ungenes lekser, men det er fordi de begge har spesielle behov i så måte, så jeg vet ikke hvor relevant vår situasjon er for andre, men en del av leksetiden benytter vi jo til kvalitetstid, for eksempel når jeg leser samfunnsfagsleksen for eldste. Da koser vi oss sammen, rett og slett.

Vi begrenser for øvrig ungenes fritidsaktiviteter til hva vi og de har kapasitet til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:27   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Vi kan ha dager da lekser og aktiviteter tar mye av tiden på ettermiddagene. Men nå bruker jo jeg mye tid sammen med dem når de gjør lekser og er ofte med på trening for å se på og hjelpe til når treneren trenger hjelp fra foreldre. Så da får vi jo uansett endel tid sammen.

Lekser kan ta endel tid, det er ganske stor forskjell på hvor lang tid barn bruker på samme lekse. Jeg har to som trenger litt ekstra oppfølging når det gjelder lekser, men vi har heldigvis fått til en avtale om begrensning av tid av læreren. Jeg har ei som kunne bruke 2-3 timer på å gjøre lekser daglig og det gikk ikke i lengden. Så nå bruker hun en time, for det er makstiden.

Dersom dere har en fleksibel hverdag nå er det vel ingen grunn til å tro at dere ikke har det om noen år. Men det er jo stor forskjell på hvor fleksible jobber folk har. Her jeg bor er det endel som pendler og da må ungene være fulle dager på SFO.

Nå må jeg vel si at dersom artikkelforfatteren er så misfornøyd med leksehjelp og stadig vekk må viske vekk lekser, så må det vel være bedre å melde barnet av leksehjelp. For det er jo et frivillig tilbud. For noen barn fungerer det bra, men ikke for alle. Man bør jo også veilede barna litt i hvilke lekser de bør velge å gjøre der og hvilke de heller bør gjøre med foreldre til stede. I tillegg synes jeg det er litt rart å faktisk ikke regne tid der man hjelper barn med lekser, kjører dem på aktiviteter eller gjør andre ting som ikke er direkte "kvalitetstid" som å være sammen med dem. Jeg prøver ofte å lyse opp litt leksetiden med å lage en smoothie til dem el. Eller få dem til å skjære opp noen grønnsaker når jeg lager middag. Det er mulig å ha det fint sammen med ungene uten at det betyr at man må være 100% konsentrert om dem og i lekemodus.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:33   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.


Nå må jeg vel si at dersom artikkelforfatteren er så misfornøyd med leksehjelp og stadig vekk må viske vekk lekser, så må det vel være bedre å melde barnet av leksehjelp. For det er jo et frivillig tilbud. For noen barn fungerer det bra, men ikke for alle. Man bør jo også veilede barna litt i hvilke lekser de bør velge å gjøre der og hvilke de heller bør gjøre med foreldre til stede. I tillegg synes jeg det er litt rart å faktisk ikke regne tid der man hjelper barn med lekser, kjører dem på aktiviteter eller gjør andre ting som ikke er direkte "kvalitetstid" som å være sammen med dem. Jeg prøver ofte å lyse opp litt leksetiden med å lage en smoothie til dem el. Eller få dem til å skjære opp noen grønnsaker når jeg lager middag. Det er mulig å ha det fint sammen med ungene uten at det betyr at man må være 100% konsentrert om dem og i lekemodus.

Ja, om leksehjelpen bare medfører at de må viske det ut, så er det jo bedre å ikke gå på leksehjelp da. Problem solved, så kan de bare gjøre de hjemme uten å først gråtende viske det ut.

Vår går ikke på leksehjelp, det hadde vært bra bortkastet med en times leksehjelp for dette, og vi ble anbefalt å ikke ha det i første klasse. Jeg venter til de faktisk får så mye lekse at det er et poeng, og da med klare retningsinjer for hvilke lekser som skal gjøres der, og hvordan.

Og ja, jeg synes jeg er sammen med ham mens han gjør lekser, selv om jeg lager middag. Og sammen med lillesøster også, som vil putte oppi, og røre. Selv om hun gjør det mens jeg kutter opp noe.

Vi er faktisk sammen på morgenen også, og i bilen til og fra. Og da prater vi sammen. (det er det jeg virkelig savner da jeg og mannen fikk hver vår bil for å få hvedagen til å gå opp nå med skolestart. Tidligere hadde vi nemlig den lille halvtimen fra bhg til jobb og tilbake, alene i bilen, sammen. vi fikk pratet om mye da)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:39   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Vi bruker en god del tid på lekser hver uke. Det er hard jobbing med ett av barna og kosetid med det andre (som regel).

Det ene barnet er mye ute med venner, og det synes jeg er en positiv ting. Det blir mindre tid sammen med foreldre, men vi har heldigvis ting vi gjør sammen også. Vi er to voksne i fulle jobber, men vi har fleksitid som vi benytter flittig.

Begge mine unger spiller fotball. Det er riktignok bare én aktivitet, men i sesongen er det to treninger i uka pluss at det ofte er en kamp også. Jeg vil jo at de skal trene og særlig når de trives så godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 20:58   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Jeg synes ikke leksene på småskoletrinnet er avskrekkende, og deler av leksen er kvalitetstid for oss. Feks leseleksen. Jeg har en i første og en i tredje med lekser. Dagene er hektiske for oss men leksene velter ikke lasset.

Vi har en rolig hverdag, der vi har prioritert fritid fremfor Sfo. Tredjeklassingen går ikke på Sfo og førsteklassingen går tre dager i uken. De andre dagene går de hjem sammen. Jeg jobber 80 prosent, og det brukes til en rolig morgen, der de leveres til skolestart Kl kvart i ni.

Hverdager der man leverer fra seg ungene halv åtte og henter halv fem ønsker vi ikke, har hatt det sånn før og med tre unger så prioriterer vi annerledes. :dårligråd :

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:12   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Noen skoler har veldig mye lekser, vi brukte halvannen time hver bidige dag de første årene. Det synes jeg er for mye. Ikke fordi jeg ser ungen for lite, men fordi det rett og slett er for mye til at det er bra. Mener jeg. Og jeg har vært med på å måtte viske ut lekser fordi de ikke var gjort bra nok, men det var i og for seg ikke leksehjelpa sin skyld. Men det er ikke lett å finne motivasjon i en sånn setting.

Det hender imidlertid ganske ofte at jeg ikke ser de eldste ungene mine mer enn en time om dagen, men da er det ikke fordi skole og stress tar fullstendig knekken på oss, men fordi de er store barn som har et liv utenfor familien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:18   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Jeg leser artikkelen som et forsvar for heldagsskolen.
Det er mange gode argumenter for det, feks at det blir bedre for barn som ikke har foreldre som kan hjelpe dem, og at man kan bruke tiden sammen med foreldre til noe annet enn lekser.

Jeg synes ikke leksegjøring er noe spesielt bra kvalitetstid egentlig, og har ikke mulighet for å redusere stilling. Heldigvis er sønnen min såpass skoleflink at han ikke trenger hjelp fra hverken oss eller lærer, så han går fra SFO tidsnok til å være ferdig med dem før vi kommer hjem. Ellers hadde jeg nok kjent meg mer igjen i artikkelen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 21:18   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.574
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Vår forrige skole var kjent for å gi ekstremt mye lekser, så mye at andre lærerforeldre på skoler rundt syntes det var mye. Vi kunne sitte en god stund med lekser selv om hun er skoleflink, rett og slett for å rekke over alt.

Nå, ny skole, fjerde klasse, er leksene gjort hjemme før jeg kommer hjem fra jobb fordi hun ikke har SFO lenger. Men nå har jeg også en 1. klassing som krever sitt mht lekser. Han har ikke mye, men det tar tid, fordi han skal lære det skikkelig. I tillegg har de endel ting de skal lære i løpet av uken i alle fag, så de tingene tar også litt tid.

Hun har nå to fritidsaktiviteter, han en. Den ene dagen hennes er hektisk, ingen tvil om det.

Jeg synes absolutt jeg ser for lite til dem i løpet av uken, særlig de dagene de har aktiviteter. Jeg har nå søkt redusert stilling for å kunne bruke mer tid på lekser og ha mer tid med dem og mindre hektiske ettermiddager (jeg er alene med dem, så alt faller på meg).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 22:41   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Vår lærer til yngstemann gir mye lekser. H*n mener det er normalt å bruke 1-1,5 time hver dag på lekser (2.-4. klasse) Med et barn som i tillegg trenger at foresatt peker på hver en bokstav og tall, sier det seg selv at timene går og at man ikke kan gjøre noe som helst utenom å fokusere på lekser.

Vi har av den grunn måttet kutte ut en fritisaktivitet, og at han har trening to ganger i uka, det er ikke mer enn hva man kan forlange.

Jeg personlig synes at artikkelen er satt veldig på spissen, men likevel, jeg kjenner meg mye godt igjen i den. Av den grunn har vi kuttet ut leksehjelpen og tar arbeidet selv på bekostning av middagslaging og andre aktiviteter. Synd men sant.

Hva får vi igjen? En skolevegrer/leksevegrer.

Ja, vi tilpasser mengde på leksene selv.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 22:49   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.685
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Jeg har ikke byttet styrke på glassene mine på rundt ti år (er på tredje paret da me like glass)

for en som ikke bruker brillene så ofte, erkanskej ikke ei uke eller to uten så problematisk heller. for meg som bruker dem fra jeg står opp til jeg legger meg, er det godt å ha de gamle til jeg får de nye

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 22:50   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.120
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Vår skole har veldig mye lekser, så jeg er utrolig glad for at jeg har et skolesterkt barn. Andre foreldre i klassen forteller at de sitter i opp til 1,5 time daglig med lekser.

Ellers hender det at jeg ikke ser ungene mine hele dagen, bortsett fra om morgenen. Jeg har store unger, så det hender de er hos venner når jeg er hjemme, kommer hjem etter at jeg har gått på trening, møter o.l og har lagt seg når jeg kommer hjem. Det er helt OK for oss alle, men hadde vært sårt om de var mindre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 23:07   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har ikke byttet styrke på glassene mine på rundt ti år (er på tredje paret da me like glass)

for en som ikke bruker brillene så ofte, erkanskej ikke ei uke eller to uten så problematisk heller. for meg som bruker dem fra jeg står opp til jeg legger meg, er det godt å ha de gamle til jeg får de nye

Vi snakker om lekser på skolen, Malama!


kunne ikke dy meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 00:25   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.371
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi snakker om lekser på skolen, Malama!


kunne ikke dy meg.

Du må ikke gjøre sånn - Jeg ler så jeg setter rødvinen i halsen og mannen min tror jeg er steikhe gal!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 00:37   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 04:02   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kun 45 minutter sammen med sitt barn?

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no