Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-08, 21:55   #101
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg har ikke noe å måle langpanna mi med, men det er en slik som hører til ovnen. Og den er ganske høy også.

Synes kaka blir helt perfekt kakehøyde i den panna. Det er ikke en liten oppskrift vil jeg si.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 11:38   #102
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Passer denne til liten langpanne (20X30 cm) eller stor (30 X40 cm)?

Jeg har bakt kaka nå og jeg brukte den langpanna som følger med ovnen min. Den er litt større enn 30x40 og den blir ganske høy, så jeg ville ikke ha brukt noe mindre enn 30x40.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:07   #103
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Er ikke meningen at jeg skal hente oppskrifter fra FP, den er jo bare en rå deigklump inni jo. Nå har den stekt i 20 minutter ekstra og det utgjør ingen forskjell.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:48   #104
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Er ikke meningen at jeg skal hente oppskrifter fra FP, den er jo bare en rå deigklump inni jo. Nå har den stekt i 20 minutter ekstra og det utgjør ingen forskjell.

Jeg har bakt den en gang tidligere og den ble "tung", men ikke rå.
Brukte da langpannen som tilhørte ovnen og den er litt større enn 30x40cm.

Denne kaken er forresten veldig god å servere sammen med jordbær og vaniljeis.
Litt kjedelig i bare seg selv synes jeg, må ha noe ved siden av.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:54   #105
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Men hvor tynn er vaniljesausen dere bruker. Kan man bruke oatley eller gogreen vaniljesaus?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 13:00   #106
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg har bakt den en gang tidligere og den ble "tung", men ikke rå.
Brukte da langpannen som tilhørte ovnen og den er litt større enn 30x40cm.

Denne kaken er forresten veldig god å servere sammen med jordbær og vaniljeis.
Litt kjedelig i bare seg selv synes jeg, må ha noe ved siden av.

Nå har den stekt i 1 1/2 time EKSTRA. Forsatt rå og kanskje på tide å innse at slaget er tapt. Men, den har jo god smak da.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 13:01   #107
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men hvor tynn er vaniljesausen dere bruker. Kan man bruke oatley eller gogreen vaniljesaus?

Jeg brukte vanlig ferdiglaget Tine vaniljesaus, den er ikke spesielt tynn. Kanskje det er problemet mitt?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:49   #108
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Så merkelig? Jeg har laget kaken i alle fall 4 ganger nå, og den blir jo like fin hver gang.

Jeg har også brukt Tine's vaniljesaus.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 10:29   #109
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Kan jeg halvere oppskriften og ha den i en springform Ø26 cm?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:53   #110
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Ja det vil jeg tro Søster.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 12:17   #111
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Kan jeg halvere oppskriften og ha den i en springform Ø26 cm?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ja det vil jeg tro Søster.

Det gikk veldig fint, jeg stekte den på den nest nederste rillen (har fire) i 50 minutter.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 12:54   #112
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaniljekake

Har stekt(varmluftsovn) den vaniljekaken mange ganger og den blir fin hver gang.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:53   #113
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Denne funker veldig bra med eplebiter i. Selv bittesmå eplebiter som Vesla har skåret opp.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:18   #114
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Nå har jeg prøvd meg på denne med glutenfritt mel. Er spent.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:25   #115
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaniljekake

Denne står i ovnen hos meg nå. Og det har den gjort den siste timen. Fortsatt har den en mørk rå stripe i seg. Skrudde opp litt nå jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:50   #116
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Vaniljekake

Denne er vanvittig god!!!!!

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:10   #117
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaniljekake

Hm, jeg har samme problemet som Libra...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:39   #118
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg brukte vanlig ferdiglaget Tine vaniljesaus, den er ikke spesielt tynn. Kanskje det er problemet mitt?

Det er den jeg bruker og det har aldri vært noe problem her....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:54   #119
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaniljekake

Men dere som får den til, steker dere den på varmluft og ikke på vanlig? Jeg har ikke skjønt poenget med varmluftsovn eller når jeg skal bruke det, har det noe å si? Nå har kaka, som er laget med ferdig vaniljesaus og ekte meierismør, og helt i en ganske stor langpanne (den som dekker hele ovnen liksom), og har vel stått i ca 2,5 time. Nå gir jeg den opp for nå trenger jeg ovnen til middagen snart!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:08   #120
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men dere som får den til, steker dere den på varmluft og ikke på vanlig? Jeg har ikke skjønt poenget med varmluftsovn eller når jeg skal bruke det, har det noe å si? Nå har kaka, som er laget med ferdig vaniljesaus og ekte meierismør, og helt i en ganske stor langpanne (den som dekker hele ovnen liksom), og har vel stått i ca 2,5 time. Nå gir jeg den opp for nå trenger jeg ovnen til middagen snart!

Jeg har ikke varmluft, så jeg steker vanlig.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no