Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du champagne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du champagne?
Ja! Genial gave! 48 40,34%
Ja, men ikke så genialt som gave 15 12,61%
Ja, men synes ikke det er en lur gave. 10 8,40%
Nei, men synes det er en genial gave. 8 6,72%
Nei og synes ikke det er en så genial gave. 19 15,97%
Nei og synes ikke det er en lur gave. 7 5,88%
Alkohol generelt er genialt som gave. 7 5,88%
Alkohol generelt er ikke genialt som gave. 19 15,97%
Drue 4 3,36%
Potet 1 0,84%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-23, 14:47   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du champagne?

Og forøvrig enig i at alkohol ikke passer så godt som generisk gave, når man jo ikke kan vite om folk har et problematisk forhold til det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 14:51   #42
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du champagne?

Jeg er ikke sånn kjempeglad i champagne, men synes det er litt stas med ett glass eller to med champagne hvis det er nyttår eller en annen spesiell anledning. Jeg elsker estetikken og pene champagneglass da, så får heller smaken være sånn passe. Tar gjerne i mot champagne som gave selv.
Har imidlertid sluttet å gi bort alkohol (unntatt til et par vinklubbmennesker), vet etterhvert om altfor mange som burde drukket mindre for sin egen og familiens skyld, og jeg er redd for å bomme.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 15:03   #43
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du champagne?

Jeg elsker champagne og synes det er en genial gave. Dessuten kan den byttes på polet uten kvittering om den ikke faller i smak.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 15:09   #44
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Liker du champagne?

Jeg har smakt Champagne som jeg har likt, men liker generelt bedre Prosecco eller andre bobletyper.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 15:15   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er flere enn de fleste er klar over, som har et problemfylt forhold til alkohol.

Ja, men basert på svarene her lurer jeg på om det ikke er så viktig for folk heller? Fokuset ligger på om vedkommende liker det og på at det kan byttes.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 15:17   #46
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du champagne?

Liker nesten ingenting utover kaffe, te og vann, men kan nyte en Limoncello eller en spritz når det er varmt.
Jeg kan gi alkohol i gave til mennesker i nær familie, men de har såpass spesifikke preferanser at jeg må snappe opp info om type, distrikt, årgang osv. så det skjer i praksis sjelden. Ellers gir jeg aldri alkohol i gave til andre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 15:24   #47
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Genial gave!
De fleste, om ikke alle jeg skal gi gave i den prisklassen har jeg såpass oversikter jeg vet om jeg treffer, altså sørger å ikke bomme.
Jeg tror ikke den gave fins som er universelt genial.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 16:13   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du champagne?

Nja, jeg åpner ikke noe champis selv og gir videre som gave.
Sist ble det kjøpt inn i mitt 50års lag.

Drikker heller prosecco. Helst rødvin. Det går lite av sånt her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 16:14   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, men basert på svarene her lurer jeg på om det ikke er så viktig for folk heller? Fokuset ligger på om vedkommende liker det og på at det kan byttes.

Jeg håper jeg ville vært påskrudd nok på folk jeg var nær nok til å gi en gave, til å vite både om de har alkoholproblemer, eller ikke liker bobler?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 16:18   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg håper jeg ville vært påskrudd nok på folk jeg var nær nok til å gi en gave, til å vite både om de har alkoholproblemer, eller ikke liker bobler?

Det er du ikke. Det kan jeg garantere deg. Og det har ingenting med deg å gjøre! Eller, liker/ikke liker, aner jeg ikke, det kan du sikkert vite. Men alkoholproblemer - nei. Og det handler på ingen måte om å være påskrudd.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 16:28   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Sitat:

Hver tiende nordmann er en storforbruker av alkohol. Disse ti prosentene av befolkningen drikker halvparten av all alkohol som konsumeres i Norge. Tall fra Folkehelseinstituttet viser at rundt regnet 70 000 nordmenn drikker alkohol tilsvarende en kvart liter brennevin hver dag.

Når 10% av voksne bruker alkohol på en måte som er skadelig, skulle man tro at de fleste av oss kjenner noen i den gruppa. Hvor mange vet du om?

Sitat:

De fleste alkoholavhengige går uoppdaget av leger og helsepersonell. Det skyldes først og fremst at den alkoholavhengige kan skjule drikkingen sin, benekte problemer som forårsakes av eller forverres av drikkingen, den gradvise utviklingen av sykdommen og kroppens evne til å tilpasse seg de økende alkoholmengdene.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...ptomer/?page=2

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...sme-problemet/

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 17:16   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tenker at hvis det er i en så upersonlig setting at vedkommende ikke har tenkt over om jeg liker champagne eller ikke, er det heller ikke noe jeg ville blitt skuffet over å få, OM jeg ikke likte det. Samme med blomster, bakverk (som jeg ikke tåler), såper, oljer.

Ja, det er jeg enig i. Poenget mitt var bare at det ikke finnes noen «genial» gaveidé som passer for alle. Alle liker ikke champagne, men jeg synes ikke at det gjør det til et dårlig gaveforslag til folk man ikke kjenner så godt. Jeg synes heller ikke sjokolade eller blomster er dårlige forslag. Mat, drikke og godteri er det lett å spandere eller gi til andre hvis man ikke vil ha det selv, og blomster er jo i høyden et veldig forbigående «problem».

(At det kan være problematisk med alkohol som gave ser jeg jo også. Men det er noe litt annet enn at det er uegnet fordi det kan hende folk ikke liker det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 17:59   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

60% liker champagne. Det synes jeg var mange

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 18:35   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Det går vel også for å være en forholdsvis populær drikk. Så ikke veldig overraskende heller akkurat.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 18:51   #55
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er du ikke. Det kan jeg garantere deg. Og det har ingenting med deg å gjøre! Eller, liker/ikke liker, aner jeg ikke, det kan du sikkert vite. Men alkoholproblemer - nei. Og det handler på ingen måte om å være påskrudd.

Dette. Det er viktig å være klar over og forstå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 18:57   #56
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du champagne?

Jeg er ikke glad i musserende viner og jeg liker ikke å gi alkohol i gave til andre heller. Det er ikke enn sånn redningspresang for meg i hvert fall. Selv fikk jeg et ølsmakekurs i presang en gang av noen som visste jeg gjerne ville lære mer om øl. Dessverre har jeg ikke lenger den kunskapen intakt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 20:52   #57
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det går vel også for å være en forholdsvis populær drikk. Så ikke veldig overraskende heller akkurat.

Men det smaker jo høgg
Men jeg er usikker på om 60% er nok til at det er en allmengyldig gave.

Alkohol som gave er problematisk uansett, men vi gir også en flaske vin/akevitt til folk vi kjenner og vet drikker det. Men jeg vet at det kan være problematisk også der vi oppfatter at alt er ok.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 20:59   #58
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du champagne?

Nei, liker det ikke og får skikkelig migrene av det med én gang jeg drikker det!
Vi fikk to flasker i 40-års gave, en gigastor og én mindre - og hva gjør man med dem, liksom. Er sjelden vi har en anledning for å drikke champagne.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 21:04   #59
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når 10% av voksne bruker alkohol på en måte som er skadelig, skulle man tro at de fleste av oss kjenner noen i den gruppa. Hvor mange vet du om?



https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...ptomer/?page=2

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...sme-problemet/

Jeg vet om noen, ja,- og de gir jeg selvfølgelig ikke champagne eller annen alkohol i gave.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-23, 22:56   #60
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

For meg er det en gave jeg ikke ville benyttet selv, jeg liker ikke smaken verken musserende, vin eller øl. Jeg har gitt det bort i gave til noen jeg vet liker sånt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no