Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-24, 11:05   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Nå har det skjedd tre ganger, en gang for noen uker siden, da to ganger på en dag, også nå i dag, at jeg har blitt oppringt av noen som sier at jeg har ringt dem. De to første gangene var det to forskjellige, helt ukjente personer, i dag var det en jeg faktisk kjenner, men ikke har snakket med på lenge, og som jeg ikke har i kontaktlista mi (venn på fb riktignok - men personen er veldig lite aktiv der). Sistnevnte prøvde å ringe meg tilbake umiddelbart, men da ble bare anropet avbrutt før han fikk svar. Så han ventet litt og prøvde igjen, og kom da til meg.

Det ser jo ut at noen misbruker mitt nummer på en eller annen måte, for å ringe til folk. Kan jeg melde fra om dette et sted? Jeg vil jo helst ikke se ut som en telefonterrorist heller, eller at folk skal bli lurt ved hjelp av mitt telefonabonnement.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 11:07   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

https://www.telenor.no/sikkerhet/faq/hva-er-spoofing/

Mitt nummer har vore brukt, men det går i periodar. Stille for tida. Einaste løysing er å skifte nummer. Det er uaktuelt. Men dei går som oftast over til andre telefonnummer etterkvart.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 11:23   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Takk for link! Da er det ikke noe å gjøre noe med da, annet enn å håpe at det "går over". Irriterende.

(jeg skjønner forresten ikke hvorfor de ikke kan ha slik info skriftlig, i stedet for på en video som må spilles av)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-01-24 kl 11:33.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 12:24   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Veldig vanlig, ikke noe å gjøre med og operatøren er ikke spesielt interessert i å få den informasjonen er min erfaring. Det går over.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 12:32   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Takk, da lar jeg det bare ligge.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-24, 14:58   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Misbruk av telefonnummer - eller noe sånt - varsle?

Mitt nummer ble også misbrukt en periode. Det gikk heldigvis over, men jeg fikk en god del telefoner og sms.

Jeg kontaktet Telenor som sa at de trengte en del konkrete eksempler for å vite hvordan de skulle stoppe det, men at de hadde mer enn nok å ta av.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no