Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-20, 10:26   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg ønsker meg en kombo av treningsklokke og smartklokke. Har en Fitbit Charge 2 fra før, men er ikke helt fornøyd. Jeg liker at klokken tar pulsen rett på armen slik at jeg slipper pulsbelte. Selv om det sikkert ikke blir like nøyaktig. Liker også at den måler søvn og slikt. Men skulle gjerne hatt GPS uten å ha med telefonen, mulighet til å spille spotify eller laste ned musikk som jeg kan høre på med Airpods. Helst bør jo klokken være ganske pen også, siden jeg er litt forfengelig. Hva vil jeg ha mon tro?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:33   #2
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Apple Watch? Det er veldig greit å bytte reimene på den etter bruk. Jeg går stort sett med sportsreim, men når jeg skal møte kunder, har jeg fint reim i skinn. Jeg har versjon 4, og har ikke alltid med telefonen. For å spille musikk, laster man ned spillelister på klokka. Men siden Apple tidvis sletter disse spillelistene, var det ikke morsomt i februar da jeg skulle løpe uten telefon, og den eneste spillelisten som fungerte var julelista.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:40   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg tenkte også Apple Watch. Jeg tror at hvis du bruker apple music kan du streame rett fra klokka uten å laste ned først, men jeg er ikke helt sikker (jeg bruker Spotify, så jeg må laste ned). Du må i såfall ha den versjonen med simkort (e-sim, sjekk om leverandøren din tilbyr det først).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:53   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg har Fitbit Ionic. Tror den har alle funksjonene du nevner, men er ikke sikker ang. musikk siden jeg ikke bruker den funksjonen.

Det eneste jeg ikke liker med Fitbit er de tullete laderne, som er ulike for hver modell. Til gjengjeld elsker jeg appen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 10:54   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg har Fitbit Versa og er fornøyd. Kjøpte den fordi jeg ikke hadde råd til Apple Watch, men synes ikke det er noe dårlig alternativ.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 11:01   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg har også fitbit ionic, og liker den. Du kan høre på musikk via den, men ikke via Spotify, og jeg gidder ikke kjøpe tilgang til musikk via enda flere steder. Stravia eller noe sånt, tror jeg det het.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 12:52   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg liker Apple Watchen min veldig godt, men synes ikke den er den best treningsklokka. Jeg ville derfor gått for en av de nyeste Garmin Fenix modellene;
https://www.elkjop.no/product/wearab...E&gclsrc=aw.ds

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 12:58   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Garmin Forerunner 645 music har vel det du trenger.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 13:08   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg er veldig fornøyd med Apple Watch, men jeg har aldri prøvd noe annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-20, 16:11   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg har Samsung Watch og den ser ut til å passe spekk'en din. Den har ganske tilsvarende funksjonalitet som Apple Watch, men passer best for oss med Android-telefon.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-20, 20:07   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Samsung watch her og. Utrolig fornøyd, pluss at den er finere enn absolutt alt annet som finnes. Du kan ringe, sende meldinger og høre på musikk i skogen uten å ha med telefonen. Og gps-tracke, selvsagt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-20, 20:09   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 00:51   #13
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg har nettopp kjøpt meg en Garmin Vivoactive 4S. Fått den anbefalt av flere og enn så lenge ser den bra ut. Ikke fått satt meg inn i alt ennå men det jeg har sett liker jeg. Og så liker jeg utseende på den

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 10:21   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Garmin Forerunner 645 music har vel det du trenger.

Jeg har den og er veldig glad i den.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:31   #15
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg har nettopp kjøpt meg en Garmin Vivoactive 4S. Fått den anbefalt av flere og enn så lenge ser den bra ut. Ikke fått satt meg inn i alt ennå men det jeg har sett liker jeg. Og så liker jeg utseende på den

Jeg er også på jakt etter den ultimate smartklokken. Synes denne er fin
Kan du laste ned musikk på denne?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-20, 08:46   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har Fitbit Versa og er fornøyd. Kjøpte den fordi jeg ikke hadde råd til Apple Watch, men synes ikke det er noe dårlig alternativ.

Den har vel ikke GPS, har den?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-20, 09:18   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Den har vel ikke GPS, har den?

Nei, den bruker GPS fra mobilen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-20, 09:41   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Jeg endte opp med Garmin Vesu. Jobber meg gjennom settingene. Man skal være litt motivert for å gyve løs på bruksanvisningen og instruksjonsvideoer på Youtube. Brukergrensersnittet kunne helt klart vært mer intuitivt lagt opp.

I går løp jeg med klokken uten å ha med telefon. Og fikk til å koble til airpods, spille nedlastede spillelister fra Spotify, måle distanse med GPS og puls på håndleddet. Eneste som mangler nå er at jeg finner ut hvordan jeg skifter fartangivelsen fra miles per hour til km/t.

Alt i alt veldig fornøyd. Klokken er også pen å se på.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-20, 10:10   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken pulsklokke/ smartklokke anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Jeg er også på jakt etter den ultimate smartklokken. Synes denne er fin
Kan du laste ned musikk på denne?

Det skal gå an ja. Jeg har ikke prøvd det ennå, men har lest at det skal gå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no