Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jeg skal ha nytt kompaktkamera. Men hva?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 17:04   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal ha nytt kompaktkamera. Men hva?

Skal kjøpe et nytt kamera i bursdagsgave til meg selv:P Men hvilket kamera? har et canon 350D og et Canon PowerShot E1(som er et søppelkamera det gamle poweshot kamera som jeg fikk i 2004 var MYE bedre...)
Så er litt sær men vil ha et Bra kompaktkamera som man kan ta med over alt. Skal vi noe spes så tar jeg med speilrefleksen.. Så..HVA skal man kjøpe?

Nei jeg gidder ikke å dra med meg speilrefleksen en hvor jeg drar, eks i bursdager.
Og ungene liker å ta bilder så da er det bedre med et kompakt kamera i tillegg til speilrefleksen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:13   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera.Men hva?

Jeg er altid fornøyd med ixus. men har kjøpt meg en Powershoot D10 på jobb nå. Det er vanntett ned til 10m og gir veldig gode bilder. Tror jeg må ha meg et sånt. Gøy å ta bilder under vann, og ikke være redd for at det blir ødelagt når barna låner det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:20   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera.Men hva?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er altid fornøyd med ixus. men har kjøpt meg en Powershoot D10 på jobb nå. Det er vanntett ned til 10m og gir veldig gode bilder. Tror jeg må ha meg et sånt. Gøy å ta bilder under vann, og ikke være redd for at det blir ødelagt når barna låner det.

Takk for tips men har undervannskareahus til e1. Brukt 2 ganger


Har bare en fotobutikk her plus expert og Elkjøp,men elkjøp har jo nesten aldri strøm på de.Så får jo aldri prøvd noen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:43   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera.Men hva?

Ville gått for en normal ixus i den prisklassen du kan gå opp i (ligger vel mellom 1000kr og 2000kr) Du blir nok ikke missfornøyd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:46   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera.Men hva?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ville gått for en normal ixus i den prisklassen du kan gå opp i (ligger vel mellom 1000kr og 2000kr) Du blir nok ikke missfornøyd.

Ok.Skal sjekke de ut Takk for tips

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:03   #6
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera. Men hva?

Jeg har Powershot S90 og har hatt mye forskjellig...
Jeg er ganske fornøyd med s90'en men frua er ikke like happy...

Panasonic har et kamera som heter noe slikt som Lumix TZ540 eller noe i den duren...
Pris rundt 3 lapper og har fått veldig mye skryt av en kompis som kan litt mer om foto enn meg samt at selger hos fotovideo.no mente dette var et glimrende kamera og anbefalte dette foran Powershot'en som jeg kjøpte...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:42   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal ha nytt kompaktkamera. Men hva?

følger med..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no