Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-17, 15:14   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvor kjøper dere sånn bog?
Jeg var på let flere steder men fant ikke ut at det var noe som het det? Har de på normale butikker som Spar, Meny? Hva heter det sånn helt konkret?

Det heter fenabog. Akkurat det samme som pinnekjøtt, bare et annet sted på dyret. Mindre fett, mer kjøtt. De har det både hos slakter og i butikken.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 15:16   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Jeg googlet, og dette var det første som kom opp:

https://monasmatblogg.blogspot.no/20...n-til.html?m=1

Mulig det er vanligere her i vest, det har jeg aldri tenkt over. Men det står det her.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 15:17   #43
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Jeg har kjøpt urøkt fra Spekeloftet, en pakke pinnekjøtt og en med kjøttfulle bogstykker. De har kommet svært godt ut i tester i år, måtte riktignok bite det i meg at det er Rema1000 som forhandler dette her. Legges i vann på morningen den 23.12.

Kålrotstappen lager jeg av kålrot, søtpotet, gulrot, fløte, meierismør og kraft fra pinnekjøttet. Serverer med vossakorv, morrpølse og dampede mandelpoteter. :nå ble jeg sulten..:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 15:54   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Jeg har sett fenabog på Coop Mega og Obs nå nylig. Men mulig det er en vestlandsgreie, ja?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 16:11   #45
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvor kjøper dere sånn bog?
Jeg var på let flere steder men fant ikke ut at det var noe som het det? Har de på normale butikker som Spar, Meny? Hva heter det sånn helt konkret?

Jeg liker det fra Spekeloftet som selges på Rema. Pinnebog http://www.spekeloftet.no/produkter

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-17, 18:04   #46
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Jeg fant bog fra Henriettes på Coop Extra i Østfold, så det er tydeligvis mulig å få fatt i. Det så veldig lite fett ut, så lurer på om vi må blande med noen pinner.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-17, 13:10   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks

Jeg fant i går. Hvis flere er interessert så fant jeg på Obs Vinterbro. Damen fra kjøttdisken visste heller ikke om det så vi lette veldig men så lå det samlet flere merker ved en stolpe. Så at det var mer kjøtt på dette så spent nå.
Det ble urøkt for det var det de hadde.
Takk for alle tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no