Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-19, 17:27   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Sier fra hvis jeg oppdager det i butikken. Kan dog ikke komme på at det har skjedd så ofte at jeg har oppdaget feil, verken i min favør eller butikkens. Jeg er svimete, og ikke flink til å følge med på kassalapp eller hva som blir slått inn. Hvis noen hadde slått inn 199 for tingen jeg trodde kostet 299, er det godt mulig jeg ville trodd at jeg selv hadde lest feil, altså. Men joda, hovedregel er at jeg sier fra, tenker som andre her inne at det er kjipt hvis ekspeditøren får trøbbel.
En gang jeg uten å ville det hadde stjålet en pakke dopapir som lå under barnevognen, gikk jeg ikke tilbake siden jeg oppdaget det da jeg kom hjem. Reiste ikke tilbake til sentrum dagen etter bare for å gjøre opp for meg, men følte meg som en tyv, ja, selv om det var en honest mistake.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-19, 00:49   #42
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg er ekstremt dårlig på tall og kan selv skrive feil mellom 100 og 1000 uten å "se" det (har også en del skrivefeil som jeg ikke ser, legger ikke merke til andre sine skrivefeil heller - under at jeg har klart meg, både på FP og i livet generelt). Så punkt en er jo: Oppdager jeg det?

Hvis jeg oppdager det der og da sier jeg ifra. Det skal være store summer nærmere 1000 vil jeg tro for at jeg skal ordne det hvis jeg oppdager det senere. (Rent hypotetisk da. Kan ikke huske at dette har skjedd meg, men husker at flere har rettet på meg for skrivefeil i tall, så ..)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-19, 01:04   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg husker forresten en gang for så lenge siden at tierne var av papir. Jeg handlet noe på den lokale bensinstasjonen, betalte og fikk tilbake vannvittig mye penger. I mine egne tanker, som jeg ofte er tok jeg dem i mot og gikk ut. Vel ute begynte jeg å tenke og gikk inn igjen og sa at her er det noe feil. Fyren bak disken tok pengene og telte over igjen og sa at neida dette stemte. Ja sa jeg, hvis jeg hadde gitt deg en tusenlapp, men du fikk en tier. Gjett om han blei glad.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-19, 16:44   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg sier fra hvis jeg oppdager det. (Men jeg ber så å si aldri om kvittering på alminnelig småhandel, så det kan selvsagt godt skje feil uten at jeg oppdager det.) Skulle jeg oppdage det etter at jeg kom hjem, så ville jeg gå tilbake og si fra dersom beløpet var over en viss størrelse (jeg har ikke bestemt meg på forhånd hvor stor "viss" er i denne sammenhengen, men ville nok ta en ad hoc-vurdering ).

Hvis jeg får tilsendt mer enn jeg har bestilt, sier jeg fra, men sender det bare tilbake dersom firmaet betaler returen. Jeg kan godt ta jobben med å gå på posten med pakken, men jeg betaler ikke for feil som de har gjort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-19, 18:16   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Sa fra i dag på benser'n når gutta bak disken knota med ny kasse og glemte å slå inn en av to kaffe.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-19, 18:24   #46
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Av ren nysgjerrighet, Billa: hva gjør dere hvis dere oppdager feil i favør av kunde, hvis beløpet er av litt størrelse. Kontakter dere kunden og ber om at feilen rettes opp? Jeg tenker type: «i dag betalte du bare 100 for en vare til 1000. Kunne du tenke deg å betale restbeløpet?» Som du sier: dere har jo gode kundedata og har vel mulighet til å se hvor slike feil har oppstått, og kan i teorien ta kontakt. I motsetning til Rema eller H&M.

Normalt kontakter vi ikke direkte, men legger kanskje inn en beskjed til neste gang kunden er innom. Det gjelder jo loggført reseptmedisin. Annet tar vi som tap - og det skjer jo av og til.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 12:30   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Var ute og spist med venninner. Vi drakk tre flasker champagne. På regningen stod det tre glass. Vi sa selvfølgelig fra, champagnen kostet jo egentlig mer enn maten og de ble utrolig glade. Sa også fra her forleden da jeg plutselig fikk en bok jeg hadde fått erstattet siden den først ikke kom. Plutselig hadde jeg to. Da var dette ikke nødvendig å returnere, kunne bare beholde begge. Imidlertid har det hendt at jeg ikke har sagt fra også. Et eksempel var på et hotell som tok en sinnsykt høy sum for å hente fra/bringe til flyplassen. Type nesten 10 ganger mer enn hva en taxi ville kostet. Vi betalte da de hentet oss, men så glemte de returen på sluttregningen. Det tok vi som en bonus.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 17:11   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Ja, jeg har nok også en litt fleksibel moral, hvis jeg f.eks. har fått utrolig dårlig service på en dyr middag og de har glemt å slå inn kaffen, så tar jeg det som motsatt tips.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:19   #49
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Greia her er at 15-åringen i dag hentet pakke på posten, ringer meg og lurer på om jeg har bestilt to noe jeg ikke har gjort. De har altså sendt to av samme varen, har sjekket nettbanken og bare blitt trukket for en. Guttungen mener de har gjort feilen så da må de stå for den, men har vel innsett at vi må sende den ene tilbake Samvittigheten vant nok denne gangen også, måtte bare få tenke litt på det.

Skal ta kontakt med dem i mrg. og be om returetikett.

Varen returnert etter avtale med butikken pr. chat på kundeservice. I dag ringte de og sa de hadde greid å returnere pengene når varen kom i retur. Så da sender de betalingsoppfordring i mail Alt styret koster nok mer enn varen gjorde.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 07:22   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Varen returnert etter avtale med butikken pr. chat på kundeservice. I dag ringte de og sa de hadde greid å returnere pengene når varen kom i retur. Så da sender de betalingsoppfordring i mail Alt styret koster nok mer enn varen gjorde.

Det syns jeg er ganske slett kundeservice, faktisk. Med mindre vi snakker tusenvis av kroner her, så burde de tatt den sløvheten på sin egen kappe, syns jeg. (Egentlig er jeg litt overrasket over at de ville at du skulle returnere den feilsendte varen i utgangspunktet. Igjen altså, hvis det ikke var noe veldig dyrt.)

Og er det i det hele tatt mulig å være så rotete? Hva slags butikk er det egentlig?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 09:11   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg tror jeg er mindre ærlig enn de fleste her. Jeg sier ifra hvis jeg oppdager det der og da og da begge veier, men jeg strekker meg ikke veldig langt for å gjøre opp for ting jeg ikke har fått betalt hvis jeg først har kommet meg hjem.

Tilsvarende Candy på restaurant så tenker jeg at glemt kaffe eller tilsvarende er noe de har valgt å gi oss hvis servicen har vært dårlig eller noe annet har gått litt galt. Restauranter pleier jo å være relativt rundhåndet med sånt hvis man først gjør dem oppmerksom på småfeil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 09:44   #52
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Det kommer litt an på om jeg får det med meg, prisen på varen/feilen og omstendighetene rundt.

Kjøpte en del sekker betong hos en byggevarehandel for litt siden. Oppdaget da vi tømte bilen at vi hadde telt feil, og fått med oss 6 sekker for lite. Kjørte tilbake og fikk heldigvis hentet de ut igjen. Måtte ta en sjekk med meg selv og konkluderte med at jeg nok ville levert tilbake tilsvarende antall for mye. Litt usikker på om det var en sekk for mye/i manko.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 10:40   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg liker å tro at jeg alltid hadde sagt fra, men i sommer glemte de å legge til parkering (av type grisedyr) på en hotellregning, og jeg må innrømme at vi ikke sa fra (vi oppdaget det ikke før vi kom hjem). Vi hadde absolutt sagt fra hvis det var motsatt, så det er jo ikke helt innafor.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 10:44   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Nå sitter jeg her med litt dårlig samvittighet, jeg bestilte en apple-tv (liten og dyr) og en liten varmeovn (større og billig), og fikk TO varmeovner, men orket ikke gjøre noe med det... jeg er egentlig en veldig ærlig person altså. Dette var på netonnet eller lignende.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 10:59   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror jeg er mindre ærlig enn de fleste her. Jeg sier ifra hvis jeg oppdager det der og da og da begge veier, men jeg strekker meg ikke veldig langt for å gjøre opp for ting jeg ikke har fått betalt hvis jeg først har kommet meg hjem.

Er det ikke omtrent det alle sier da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 11:12   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det ikke omtrent det alle sier da?

Eh ... jo kanskje i hva de faktisk gjør, men jeg får ikke et snev av dårlig samvittighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-19, 15:09   #57
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh ... jo kanskje i hva de faktisk gjør, men jeg får ikke et snev av dårlig samvittighet.

Jeg tror det T mener er at du er enige med alle i tråden? (Jeg er i alle fall der. Jeg er ærlig når det "bare" koster penger, men så snart det blir jobbigt så orker jeg ikke å gjøre så mye)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-19, 13:27   #58
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh ... jo kanskje i hva de faktisk gjør, men jeg får ikke et snev av dårlig samvittighet.

Det får ikke jeg heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no