Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-19, 16:02   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Forsøker å finne ut om det er jeg som er ekstremt gjerrig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:06   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi vurderer å bytte nå, litt fordi vi vil ha elbil, og litt fordi garantien går ut til sommeren (da er bilen fem år), og jeg orker ikke dyre verkstedsregninger.

Den gamle bilen var 12 år når vi solgte den (for 10000 kr), så vi er ikke konsekvente. Men det ble grisedyrt hver gang den var på EU-kontroll, og det gidder jeg ikke en gang til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:06   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Så sjelden som mulig.

#medgjerrig som ikke syns det er noe gøy å velge bil.

(Vår forrige hadde vi i borti 10 år, da begynte det å ryke må store kostnader og den var ALT for liten. Denne har vi hatt i 6-7 år, og skal ha til ungene begynner å flytte hjemmefra (snart!! ))

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:08   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Mellom fem og ti år, tenker jeg vi har ligget på.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:18   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Når den er brukt opp?

Vår forrige bil var en 1991-modell, den leverte vi inn i 2017. Vår nåværende tror jeg er en 2001-modell og den tenker vi også å bruke opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:20   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi kjøpte ny bil i fjor, da hadde vi hatt den forrige i ni år. Bilen vi hadde før den hadde vi bare i fire år, men den måtte byttes ut med en firehjulstrekker da vi flyttet, siden den ikke ville ha mulighet til å komme opp til huset vårt på vinterføre. #bratt

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:26   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Og kjøper man NY bil? Hva i all verden er argumentene for å gjøre det?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:28   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi bare arver bil vi.

Nei, jeg er en veldig dårlig representant i denne tråden. Jeg skulle ønske vi ikke hadde bil, og jeg misliker intenst den vi har. Høvdingen må ha den i jobb, og den er veldig praktisk til det da. Personlig kunne jeg tenke meg å bare benytte meg av nabobil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:32   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi har byttet når behovene har endret seg, eks Peugeot 307 ble for liten til dobbelvogn. BMW for stort og for dyrt når barna ble større og bilen kjørt under 7000 km i året. Vi kjører nå en 18 år gammel Fiat Punto, fått bilen, den bruker lite drivstoff osv. Men jeg leier bil på Nabobil når vi skal kjøre langt.

Jeg har betalt depositum for nye Peugeot e-208 i dag. Det blir første og siste gang jeg eier bil. Jeg er så gjerrig at jeg låner ikke penger engang. Liker ikke kostnader til bil, men med to jenter som spiller fotball og basket så må vi bidra med kjøring.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:41   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Kommer vel litt an på?
Jeg har stort sett aldri hatt budsjett til noe annet enn å kjøpe ganske gammel bil, da har jeg også måttet bytte oftere. Har aldri vært på kjøpe ny bil og bytte etter to år-kjøret.

Min nåværende bil er 2004-modell, den bør pent holde i minst fem år til.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:44   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og kjøper man NY bil? Hva i all verden er argumentene for å gjøre det?

Vi kjøper ny bil. Fordi vi ikke orker jobben og overraskelsen ved reperasjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:44   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Så sjelden som mulig tenker jeg. Vi har vært sammen 20 år og er på vår tredje bil (den har vi hatt i åtte år og skal ikke bytte den med det første heller). Den første ble byttet ut fordi den begynte å få flere (dyre) problemer og den andre ble byttet ut fordi vi ventet barn nr 2 og hadde andre behov.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 05-03-19 kl 16:59.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:48   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Jeg kjøper ikke ny bil fordi jeg ikke har økonomi til å ta verditapet. Så enkelt er det regnestykket for min del.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:50   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og kjøper man NY bil? Hva i all verden er argumentene for å gjøre det?

Vi kjøpte ny bil sist fordi rabattene vi fikk gjennom jobb gjorde at det kostet omtrent det samme som en litt brukt bil. Vi ville ha en med garanti (etter årevis med dyre reparasjoner), så noe eldre enn ett år var ikke aktuellt uansett.

Nå har vi ikke bestemt oss for ny eller brukt, men ikke mer enn et år hvertfall. Hvis vi bytter. Har ikke bestemt det heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:51   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

5-10 år vil jeg tro. Ser for meg at vi skal ha dieseldyret vårt så lenge den lever...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 16:51   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi har hatt vår i 14 år. Er i prosess med å bytte. Har vært i den prosessen i 2 år.
Har aldri byttet bil frivillig før. Vraket de to første i ulykker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 17:01   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Jeg hadde bil da jeg traff gubben. Vi er på vår 4 bil sammen. Kjøpte sist i 2015. Det var en 2012 modell. Alle rundt her og de jeg jobber sammen med synes bilen vår er utrolig gammel. Bra å lese denne tråden da. Det er utrolig dyrt å drive sånn med å bytte ofte.
Bilen er super. Har ikke kostet noe utenom EU kontroll. Skal ha en nå så håper det går fint og blir rimelig.
Har aldri hatt ny bil. Det nyeste er 3 år og det er så godt som ny for meg..

Er litt på gli på elbil neste gang. Må lese meg mer opp på det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 17:04   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi har hatt vår 2005-modell siden 2007. Ingen planer om utskifting ennå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 17:15   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Det kommer vel helt an på hvor man bor og hvor mye man bruker bilen?
Mannen kjører mye i jobben, og bytter til ny bil før garantien går ut sånn ca annet hvert år. 2017-modellen skal visst skiftes til høsten.

Jeg kjøper bruktbil til rundt 70-lapper og kjører til den er oppbrukt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-19, 17:18   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?

Vi har nå vår første nesten nye bil nå, leaset. Da byttet vi ut 2005-modellen vår. For 3 år siden byttet vi ut 1999-modellen med en 2 år gammel bil. Da har vi byttet biler som virket, men var modne for utskiftning mtp. langkjøring og forutsigbarhet.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no