Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-18, 17:48   #21
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den var fin, Fjong! Jeg liker godt de IKEAstolene de har hentet frem fra glemselen, spesielt femitallsklassikeren Ekenäset:



Og Råane fra syttitallet:

Jeg liker også disse Ikeastolene! Råane er neppe noe vondere å sitte i enn Skandia i første innlegget? (selv med saueskinn oppi).

Selv skulle jeg virkelig ønske at disse fantes med korte ben - så nette og fine i nydelig skinn

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 17:49   #22
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Jeg liker også disse Ikeastolene! Råane er neppe noe vondere å sitte i enn Skandia i første innlegget? (selv med saueskinn oppi).

Selv skulle jeg virkelig ønske at disse fantes med korte ben - så nette og fine i nydelig skinn

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90400452/

DISSE!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 20:02   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Å, guri! Den ser helt fantastisk ut. Kan den prøvesittes noe sted?

Jeg kom over denne i en butikk i Tallinn i dag og har prøvesittet den for deg . Jeg kan fortelle at puten er relativt hard, og setet relativt dypt. Det oppleves som om den ikke gir noe særlig (kors-)ryggstøtte med mindre man sklir rompa helt inntil rygglenet. Da blir man til gjengjeld sittende veldig rett-opp-og-ned. Så mnjæ fra min side Sambo var enig. Lenestolen «a reader chair» var bedre å sitte i.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 20:31   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg kom over denne i en butikk i Tallinn i dag og har prøvesittet den for deg . Jeg kan fortelle at puten er relativt hard, og setet relativt dypt. Det oppleves som om den ikke gir noe særlig (kors-)ryggstøtte med mindre man sklir rompa helt inntil rygglenet. Da blir man til gjengjeld sittende veldig rett-opp-og-ned. Så mnjæ fra min side Sambo var enig. Lenestolen «a reader chair» var bedre å sitte i.

Takk, m^2. Da tror jeg den utgår.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 19:08   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Og plutselig hadde vi visst kjøpt disse:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 19:10   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Gratulerer! Veldig fine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 19:13   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Veldig fine!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 16:22   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

De ligner jo på de gamle Siesta-stolene, er det samme i lav? Veldig fine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 17:21   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Ekenäset er fin.

Høfnebø har noen andre fine stoler enn den tremmestolen. Jeg har safaristolen (min ser ganske annerledes ut enn bildene i lenken, tror jeg har oljet eik, så den er mer gyllen), og Colonial chair er også veldig fin.

Safaristolen er litt lav/dyp for besteforeldre, forresten. Godt voksne har gjerne glede av en stol som ikke er for lav, og med armlener så man kan bruke armene til hjelp når man skal opp.

https://www.haukaasmobler.no/stue/?category=Lenestoler

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 20:39   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

De ligner jo på de gamle Siesta-stolene, er det samme i lav? Veldig fine.

Det er Siesta, ja. Lav modell.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 20:44   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke stoler skal vi ha i stua (salong, ikke spisestue)

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ekenäset er fin.

Høfnebø har noen andre fine stoler enn den tremmestolen. Jeg har safaristolen (min ser ganske annerledes ut enn bildene i lenken, tror jeg har oljet eik, så den er mer gyllen), og Colonial chair er også veldig fin.

Safaristolen er litt lav/dyp for besteforeldre, forresten. Godt voksne har gjerne glede av en stol som ikke er for lav, og med armlener så man kan bruke armene til hjelp når man skal opp.

https://www.haukaasmobler.no/stue/?category=Lenestoler

Mannen ønsker seg Safaristolen, men den er ikke 100 % meg.

Det viste seg at faren min ikke kommer seg opp av Siestaen. Det var jo ikke helt etter planen, men vi har en sofa som duger foreløpig, så får vi se om vi investerer i en høyere «morfar»-stol på sikt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no