Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

SMS fra Arbeiderpartiet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-17, 13:57   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noe av problemet i Trondheim er jo at valgbodene er plassert på et veldig trangt sted med stor gjennomfart, så man kan liksom ikke unngå dem heller uten å gå svære omveier. Det hadde vært hyggeligere om man kunne gå bort til dem ved interesse.

Jeg går stort sett enten bak dem, det vil si i Kongens gate, eller gjennom veita forbi Nor-Contact og Kremmerhuset (men når du kommer ut i Nordre blir du imidlertid møtt av Redd Barna, Amnesty, fiskeoljeprodusenter og vaffelstekende bibelskoleelever på en god dag, så forskjellen er i grunnen ikke så veldig stor).

Men har du et ærend på Starbucks eller Ark Bruuns, så har du selvsagt et problem. Da må man pent gå spissrotgang mellom valgbodene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 13:58   #122
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

For ikke å snakke om strøm og røde kors. Jeg kunne tenke meg sånn "nei til oppsøkende reklame"-t-skjorte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:09   #123
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det verre å slette en sms enn å takke nei/dytte bort en papirdings man får stukket fremfor seg?

Jeg har ikke fått papirdingser prakket på meg. Jeg har blitt tilbudt brosjyre fra politikere jeg selv har valgt å snakke med, men takket nei.

Jeg tror papirgreiene potensielt kunne gitt meg mer relevant info om valget enn SMS.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:11   #124
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For ikke å snakke om strøm og røde kors. Jeg kunne tenke meg sånn "nei til oppsøkende reklame"-t-skjorte.

Da jeg jobbet i sentrum så var faktisk dette ganske frustrerende. Da jobbet jeg i Kongensgt, og passerte både valgboder og en drøss med diverse reklame og/eller organisasjoner. Og de er ganske så pågående, og evner fint å gi meg dårlig samvittighet, selv om jeg ikke har noen grunn til å ha det. Synes egentlig de burde kjent meg igjen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:16   #125
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Jeg tror papirgreiene potensielt kunne gitt meg mer relevant info om valget enn SMS.

Mener du at det er bedre å fortsette med papirflyers enn å gå over til digital kommunikasjon? Du ser ikke noen selvstendig poeng i å slutte å dele ut ræl og heller gå over til digital formidling, selv om du synes det er pes å ignorere en sms du ikke ba om?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:17   #126
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg fikk forresten en flyers fra Venstre i postkassen min. Det synes jeg var dritpes. Selv om jeg stemmer Venstre. Jeg måtte ta den ut av postkassen, og gå hele veien bort til papircontaineren vår. Det tar mye lenger tid enn å slette en sms. Og hadde en kostnad, både pengemessig for Venstre, og miljømessig. Det er bare skikkelig, skikkelig gammeldags og meningsløst.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:31   #127
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg setter pris på SMS jeg har bedt om slik som påminnelser om avtaler i helsevesenet. Meldinger fra strømleverandør og fra kommunen når strøm og vann er ute av drift er også glimrende. Det siste er i kategorien informasjon.

Mja, det er vanskelig å kommunisere bra med mange mennesker. Feks får jeg beskjed fra Trondheim kommune om når de feier i gata. Hvis jeg hadde parkert i gata hadde dette vært veldig relevant, nå gjør jeg nå en gang ikke det ... Andre ting (eksempelvis at voksne må ha oppfriskningsvaksine) kan jeg ikke huske å ha hørt et kvidder om?

Men dette har jo ikke så mye med det at informasjonen skal gå fra være papirbasert til digital. Innholdet kan jo være like bra/dårlig/informativt/intetsigende uansett kanal.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:31   #128
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har ikke fått papirdingser prakket på meg. Jeg har blitt tilbudt brosjyre fra politikere jeg selv har valgt å snakke med, men takket nei.

Jeg tror papirgreiene potensielt kunne gitt meg mer relevant info om valget enn SMS.

Potensielt. Og definitivt mer søppel. Om man blir påprakket når man får den viftet foran seg slik at man nesten må skyve vedkommende bort om man ikke tar imot kan nok diskuteres. De aksepterer jo et bestemt nei. Men jeg synes digitalt i utgangpunktet er greiere enn papir.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:34   #129
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg tenker at valgkamp er valgkamp. Og da er det greit at det er litt infopress og "pes". Men i 2017 synes jeg ikke sms er verre enn alt annet. Og det må være lov prøve noe nytt, det betyr ikke at det er suksess. Min frustrasjon er at det ble så stor sak av det! Nesten flere og på enn på Listhaug sitt stunt i Sverige. Og det skjønner jeg ikke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:01   #130
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Mener du at det er bedre å fortsette med papirflyers enn å gå over til digital kommunikasjon? Du ser ikke noen selvstendig poeng i å slutte å dele ut ræl og heller gå over til digital formidling, selv om du synes det er pes å ignorere en sms du ikke ba om?

Jeg synes det er glimrende at valgprogrammer og informasjon spres digitalt og har selv lest alt av sånn info digitalt i år.

Det er i mine øyne stor forskjell på digital informasjon og digital søppel. Jeg trenger hverken papirsøppel (jeg takker nei når folk vil gi), men ønsker heller ikke å våkne opp en søndag med 16 SMS i innboksen (om de andre tar etter AP). Digital søppel forurenser ikke, men jeg ønsker det ikke lell.
En SMS fra kommunen med info om åpningstider for valglokaler er greit, men en SMS hvor ap forteller at de er et alternativ til høyre er bare svada.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:06   #131
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Potensielt. Og definitivt mer søppel. Om man blir påprakket når man får den viftet foran seg slik at man nesten må skyve vedkommende bort om man ikke tar imot kan nok diskuteres. De aksepterer jo et bestemt nei. Men jeg synes digitalt i utgangpunktet er greiere enn papir.

Ja digitalt er bedre, men digital svada forsøpler valgkampen. Lett tilgang til partiprogram digitalt er glimrende.

Jeg synes ikke digital spam er særlig kos, hverken i form av tilbud om millioner fra Kenya eller stemmetigging. Det betyr ikke at alternativet må være papir. Et bedre alternativ til spam er ingen spam.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:07   #132
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Unngå spam er det lett å være enig i. Enten det er den ene eller den andre formen for spam. Jeg håper neste valgkamp blir preget av litt mer matnyttig info.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:14   #133
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jøss, hva er problemet. En sms, bare å slette hvis det ikke er av interesse.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 17:56   #134
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg må bare innom og si nok en gang at det er stor forskjell på plakater man kjører forbi på vei til jobb, buffer e.l man kan velge å ikke ta imot ved en valgbod etc, og en SMS som er sendt til akkurat ditt personlige telefonnummer. Jeg er verken krenket, irritert eller har vært i nærheten av å ringe media da SMSen tikket inn i går, men det er absolutt det mest påtrengende markedsføringsstuntet jeg har opplevd i en valgkamp noen gang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 18:10   #135
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Også er det jo helst sånn at markedsføring skal VIRKE! Det er jo helt meningsløst å sutre over folks krenkbarhet når man uansett har gjort et stunt som irriterer langt flere enn den tipper i riktig retning.

Og telemarketing er langt fra gratis, det heller, selv om det nok er rimeligere enn post.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 18:56   #136
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Også er det jo helst sånn at markedsføring skal VIRKE! Det er jo helt meningsløst å sutre over folks krenkbarhet når man uansett har gjort et stunt som irriterer langt flere enn den tipper i riktig retning.

Ja, erru gæren. Jeg syntes ordentlig synd på Jonas etter det stuntet der, han sendte jo umiddelbart 250.000 stemmer i annen retning. Jeg syntes også snap-greia var helt forferdelig, jeg skvatt hver gang Jonas plutselig brølte i skjermen min at jeg ikke skulle slå av. Han har ikke hatt gode rådgivere i denne valgkampen, stakkars.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 19:21   #137
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det verre å slette en sms enn å takke nei/dytte bort en papirdings man får stukket fremfor seg?

For meg er det. Det er ingen lydvarsler på sms på min mobil, sett bort i fra folk jeg veldig gjerne vil høre fra. Politiske partier og den slags står ikke på listen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no