Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva har dere på salongbordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 12:09   #41
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Lysfat, som oftest. Blomterbuketter evt potteplante. (I juletida spesielt) og selvfølgelig fjernkontrollen, kodebrikker og lighter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (219,7 KB, 74 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:11   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Et veldig fint glassfat fra Hadeland, tror jeg. Arvet av moren min, det er minst like gammelt som meg. Det er i mørkegrønt glass med høye kanter. På fatet har jeg to hvite kubbelys. Hele året.

Jeg sliter med stearinsøl på fatet. Min vanlige strategi er å skylle i glovarmt vann, men det tør jeg ikke med dette fatet. Tips?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:16   #43
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

I tv kroken har jeg ganske lite bord, der er det en løper og et digert fat med lys og noe dill på.
Fjernkontroller, pcer, pader og sånn har plass i ene delen av 2 seter av hjørnesofaen, sammen med strikkekurven min.

På det andre stuebordet, som er større, er det et fat med lys på, og en serviettholder, sånn i teorien. I praksis havner lekene der.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:35   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Vi har et ganske pent salongbord med glasstopp, men har nesten alltid heldekkende duk på fordi TV-en speiler seg i glasset.

Hvis det faktisk er helt nyryddet, er det ingenting på bordet. Men det varer ikke mange minutter. Vi har hverken potteplanter eller lysestaker eller løpere eller annen pynt stående fremme, hverken på salongbordet eller andre steder. Tidvis står det en vase med blomster på bordet, men absolutt ikke mesteparten av tiden. (Kunne vel egentlig i stor grad signert Toffen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:36   #45
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.



Jeg synes det ser fantastisk ut hjemme når den bordflaten er tom. Pynting ville ikke falt meg inn.

Kunne skrevet akkurat det samme...

Men i januar har det stått en amaryllis fast blant rotet. Tror den må bort siden den holder på å visne og velte...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:50   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dette er ingen "hva har du på salongbordet ditt nå"-tråd altså. Jeg ønsker å vite hva folk har på salongbordet sitt om de nettopp har shinet og det er pent og ryddig etc.

Kjedelig. Jeg som skulle svare lego og to kortstokker!

Men når det er ryddig så står det en sånn lyslykt eller hva det heter (en litt lubben glassvase med et kubbelys i) og et mer eller mindre ribbet fruktfat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:51   #47
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Blomst, fat med lys og serviettholder med servietter (sporadisk).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:53   #48
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Eg har to sofagrupper. Den eine står fritt og er ikkje tilknytta tv. Der står et lysfat med kubbelys og to store telysholderar i råsa. Omkransa av nokre kuler i sølv og nokre dusrosa hjerter. I tillegg er der akkurat no en orkide som er planta i ei høg krukke med noko sisal rundt. På det andre bordet der tven er har vi mindre. Der står et kubbelys på et lysfat, ei skål i fattigmannssølv med godteri og fjernkontrollar. I løpet av dagen ligg det både i-dingsar og glas/koppar/fat der, men eg er nazi på at alt skal ryddast før leggetid for både store og små.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:54   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Eh,,, en avis, to fjernkontroller, en ipad, en iPhone og en halvspist skål med Cheriooes. :hjemme med sykt barn:

Vi har altså ingen pynt på salongbordet. Jeg har prøvd med lys og sånt, men det blir bare satt i et hjørne så mannen kan ha beina på bordet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 12:57   #50
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Akkurat nå har vi to telysestaker (Stella) også den Lup fra Hay i kobber. Har ofte blomster på bordet også.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:00   #51
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Ingenting. Det fylles alltid opp av fjernkontroller og dingser, og med pynt ser det mer rotete ut enn det gjør med dingser alene.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:01   #52
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Hadde jeg hatt salongbord hadde jeg nok ikke hatt så mye på det. Det hadde bare blitt flyttet på uansett.
Må man ha noe på salongbordet da?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:02   #53
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hadde jeg hatt salongbord hadde jeg nok ikke hatt så mye på det. Det hadde bare blitt flyttet på uansett.
Må man ha noe på salongbordet da?

Man MÅ jo ingenting men personlig syns eg det er meir koselig enn tomme flater.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:15   #54
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Når det er nyvasket og rent hos oss har vi absolutt ingenting på salongbordet. Vi har generelt utrolig lite pynt i huset. Vi har glassbord, og på sikt vil jeg bytte det ut, kanskje det da passer bedre å ha noe pynt med fat eller slikt på bordet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:23   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dette er ingen "hva har du på salongbordet ditt nå"-tråd altså. Jeg ønsker å vite hva folk har på salongbordet sitt om de nettopp har shinet og det er pent og ryddig etc.

Sorry, jeg leste visst ikke helt til slutten.

Når det er ryddet har jeg ingenting på det, evt bare coasterne i et hjørne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 13:49   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Vi har aldri fjernkontroller der uansett, vi har ikke TV i stua.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:09   #57
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Når jeg rydder bordet om kvelden, har vi en løper med enten en telysestake i glass med plass til tre telys, eller tre lysestaker i forskjellig høyde med kulelys på.
I tillegg en skål med sjokolade/frø, nøtter eller frukt.

Ellers er det en oppbevaringsplass for fjernkontroller, guttas småleker, spill, Laptop/mobiltlf + diverse andre remedier.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:09   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Jeg bytter litt på, men har en lys duk eller løper og lysfat som regel. Akkurat nå har jeg et trebrett fra kremmerhuset med et lite koboltblått emaljefat samt kobberfargede lys og lysglass i kobolt og brunt fra blåfargeverket og iitala.

Noe av dette:









__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:18   #59
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Vi har et stort, rundt og hvitt Aalto-salongbord som er såpass fint i seg selv at jeg prøver å holde det fritt for alskens dill og pynt, men det flyter ofte over av fjernkontroller, tallerkener, glass, leker, spill og annet. Det eneste som bor der mer eller mindre fast er en vase med blomster og en enkel lysestake.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:20   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Pannefebermål, tape, tegneblokk, bøtte med fargeblyanter og fargestifter, to fjernkontroller og ei drikkeflaske og av uviss grunn et pizzafat.
På det andre, mengder av tegninger, noe tegnesaker, dukkeklær, et par bøker og en mini gyngehenst (altså ikke til å sitte på, bare sånn 20 cm lang)


Når det er ryddet er der en duk. Og evt en telysestake eller vanlig lystestake avhengig av anledning.
Det er ikke sånn til hverdagds det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no