Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-18, 22:06   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Jeg har lyst på lysere sofabord og lav skjenk i vekter. Det skal ikke være eik eller bøk og jeg ønsker ikke at det går mot gult. Jeg vil helst ha møblene ubehandlet og i hvert fall ikke lakket. Det jeg er ute etter ser ut å kunne være et treslag som kan stå ute så det kan være noe hard wood-aktiv i lys farge. Det ligner veldig på lys ulakket og uoljet eik før den har begynt å gulne.

Har du forslag på treslag eller møbler? Jeg har sett dette, men vet ikke helt hva det var.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 22:28   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Ask, lønn eller bjørk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 23:49   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Vi har askeparkett på gulvet i hele hovedetasjen, og den er i hvert fall fin og svært lys (og gulner heller ikke på samme måten som for eksempel eik).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 00:28   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Ask. Vi har en del møbler i ask, og de har ikke blitt gule over tid. Bjørk derimot blir fort gult.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 07:27   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Bjerk er det ikke, det kjenne jeg igjen. Ask kan ha mørke partier og dette treet var veldig ensfarget og også en anelse mørkere enn ask. Men ask kan være aktuelt da vi har heltre askegulv på en annen etasje.

Hvem fører en del møbler av ask? Jeg vet at ikea har noe, men der har mange av møblene mørkere partier og det vil jeg ikke ha.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 10:06   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Kan det du så ha vært oljebehandlet med noe hvitpigmentering? Det ser veldig ubehandlet ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 13:42   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Nei, det tror jeg ikke men jeg kan ta feil. Det var ikke helt så lyst.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:50   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Kan det være bambus? Jeg har sett noen bord på IKEA som er veldig lyse.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:25   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Bambus har vel som regel små mørkere streker i seg, har de ikke? Møblene var også relativt tunge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:39   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Ja, det ser ut til at bambus er både lys og mørk i treverket. Jeg møtte sjekke bildene til IKEA.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 23:25   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Room21 har en del bord i ask, du kan jo sjekke der. Ellers hadde Bolia tidligere en del ask i sine møbler, men dette har i den senere tid blitt erstattet av eik.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 08:20   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Mannen min syns at å beskrive treslaget som lyst er litt misvisende. Det er lysere enn valnøtt, men ikke lyst lyst. Nå klarte jeg å finne et bilde der vi var. Det er stolene nærmest fotografen jeg tenker på.

Mannen min tror at det kan være et tropisk treslag (stedet er i subtropisk klima).





Ser dere et bilde her?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1129.JPG (1,55 MB, 34 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 13:40   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lyst treslag til møbler som ikke er eik

Eksempel på stol i ask. Synes treet i stolen ligner på bildet du viser til.
https://aword.no/media/catalog/produ.../r/nr3_7_8.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no