Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke spisestuestoler passer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-15, 00:11   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilke spisestuestoler passer?

Spisebordet vårt ligner på dette. (Mulig vårt er en eldre versjon?) Det står i stuen (har ikke spiseplass på kjøkkenet) og brukes både til hverdag og fest. (Kan trekkes ut til 350 langt.)


Vårt bord har ikke like massive bein og er ikke så "slitt" som det over der. Har ikke fått tatt bilde av hele bordet, men her ser dere i hvert fall litt av det.




Vi må ha mye stoler. Vi tror vi har landet på polstrede stoler, for det er mykest. Vi har små barn, så trekk må kunne tas av og vaskes i maskin. Grunnet tidligere nevnte barn utgår også veldig lyse stoler. Alternativt skinn (kunst eller ekte). Skinn er kanskje mest praktisk, bare å tørke av søl.

Kanskje noe sånt som denne i avtagbart stoff


eller i skinn


Den i skinn kommer ikke med hvite bein. Vil det se rart ut med helt svarte stoler til hvitt bord? (Vi har duk, men bordbeina synes jo.) Prøvde å se i butikken, men ble ikke enig med meg selv om det så fint ut eller ikke.

Alternativ denne typen, men da blir ryggen hard. Og så ser den mer "kjøkkenaktig" ut.


Noen innspill? Stolene må ikke være fra Ikea altså. Har kun eksempler derfra fordi vi bare rakk den butikken i dag.


Sist redigert av Éowyn : 25-02-15 kl 21:49. Årsak: Lagt til bilde av litt av bordet vårt
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 07:38   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Hvilken stil i resten av stue/kjøkken?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 07:45   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Jeg er selv veldig fornøyd med Henriksdal-stolen fra IKEA. Den kommer jo med mange ulike trekk.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:28   #4
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hvilken stil i resten av stue/kjøkken?

Kjøkkenet er i eget rom (uten dør) så det synes bare når man sitter ved bordet.

Veggene i stuen er hvit smartpanel (?). Mørkt parkettgulv. To mørkegrå Ektorp-sofaer fra Ikea. Hyller, tv-benk og skjenk i hvit Liatorp-serien (også Ikea). Gardinene er i en gammelrosa nyanse.

Stuen er avlang slik at spisebordet står i ene enden og sofa og tv i andre enden.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:33   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Jeg syns de nederste passet best. Jeg er ikke så begeistret for sånne trukket i stoff på den måten. De er litt massive.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:33   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Jeg anbefaler ikke skinn, det er som regel bycast kvalitet, og de flasser og blir stygge. Våre ble skikkelig stygge fem år og noen måneder gamle. Og billig var de ikke på Bohus. Jeg ser på tekstil med avtagbart trekk, og mannen har snekret en lang benk som vi har satt på polstret trekk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:43   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Er bordet litt rustikk? Ville uansett hatt stoler med lyse ben som matchet bordet.

Vi har 8stk stoler i sånn Bycast-skinn. Kjøpt brukt på Finn. Har hatt de i mange år og de har blitt godt brukt men ser nå, som Lavendel påpeker, at de kan få rift. Kommer sikkert fra nagler på bukser. Men de har holdt seg overraskende bra uansett. Våre flasser ikke. Myke og deilige å sitte på.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:47   #8
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er bordet litt rustikk?

Vår er ikke "slitt" slik som det jeg har vist fram.

Kan ta et bilde av bordet vårt i kveld og legge ut.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 10:59   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Vi har de hvite stolene nederst i til et bord som ikke er så ulikt, men ikke så rustikt, og syns de er greie med små barn i hus. Det er meget enklere å tørke/vaske av stolene enn å måtte skrelle trekk av og vaske dem.
Har hatt Henriksdalstoler før, de ble "heldigvis" fryktelig nedsittet og ubehagelige etter kun få år, og selv med to sett trekk til følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å ta av og på trekk hele tiden. Selv om jeg forbød bananspising (hvor lenge funker det i et hus med barn?) så syns jeg altså at de ble flekkete og fæle altfor fort.

Nå har vi puter på de stolene da, og selv om det blir litt vask av dem også så er det mye enklere enn å skifte helt trekk.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 11:02   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Ingen har noen gang klaget eller tenkt over at ryggen er hard på de hvite stolene, men sitteflaten er jo helt rett, så derfor foretrekker jeg pute (men jeg har bekkenløsning, så jeg må uansett sitte på myke ting) de andre i familien sitter like gjerne på dem uten puter også.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 21:50   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Har lagt til et bilde i hovedinnlegget.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 23:36   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Sånne?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (25,4 KB, 25 visninger)
__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 07:59   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Vi har samme bord og de nederste stolene. Kjøpte puter med, og de vasker jeg jevnlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 11:02   #14
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Vi var rundt i flere møbelbutikker i går, men ingen stoler utmerket seg. Det var flere fine, men de var ikke praktiske med små barn. Da likte vi best de fra Ikea. Jeg synes den hvite er fin, mannen min liker best den polstrede.

Jeg er litt mer på glid for Henriksdal nå, da jeg så at den kommer i lilla!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 11:52   #15
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Tror ikke disse passer hos dere, men vi kjøpte disse, mens vi venter på større barn rundt bordet, gode å sitte i og i skinn. Vipper litt, det er komfortabelt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (22,4 KB, 5 visninger)
__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 11:54   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke spisestuestoler passer?

Sånn

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (539,0 KB, 17 visninger)
__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no