Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-15, 21:34   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Har malt gang og trappevegg. Lys farge er Tudor, som ble veldig fin. I reposet i trappa ville jeg ha en knallmørk fin farge og fikk anbefalt Elegant. Men, jeg tror den blir feil, for den skinner nesten grønnaktig inn på Tudor ved siden av. Jeg trenger råd til en annen fin mørk mørk farge som passer til Tudor. Det er mulig at taklyset er for gult, men jeg tror det er Elegant som blir feil, siden den er mørk grå med gult i, og Tudor er lys grå med litt rødt i.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (429,0 KB, 50 visninger)
__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 21:48   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Kan du ikke gå for helt nøytral? som Dempet sort, S8500-N?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 21:54   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Kan du ikke gå for helt nøytral? som Dempet sort, S8500-N?

Ja, tror du det kan funke? Jeg stod og kikket på den også nemlig, men tenkte det ble for hardt til?

Tudor har kode 1202-y26r forresten.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 23-02-15 kl 22:11.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:13   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Tudor er vel fra gammel NCS, jeg husker ikke helt hvordan man regner over.

Jeg tror det kan bli fint. Alternativt kan du jo bruke Tudors kode men legge til mer svart? Opp på 6202 eller noe slikt?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:18   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Tudor er vel fra gammel NCS, jeg husker ikke helt hvordan man regner over.

Jeg tror det kan bli fint. Alternativt kan du jo bruke Tudors kode men legge til mer svart? Opp på 6202 eller noe slikt?

Ja, tenkte på det, å ha lik kulør ved siden av det svarte. Kan ikke ha noe lysere enn 75.. som Elegant er (den har kode s7502-y). Har kikket på s8005-y20r og 8505-y20r, men får se de på ordentlig før jeg bestemmer meg. Kjedelig å drive å male om, men jeg må det nå ser jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:27   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Vi har dempet sort i stua og jeg elsker den. Har den sammen med Claro som ha et snev gult i seg og det funker fint. Tror den går like fint til farger med grått i seg.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:58   #7
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Jeg har dempet sort både i kjellerstua og på soverommet. Jeg synes den er knallfin, og malt i Jotun Lady slik at den blir helt matt så blir den ikke for hard heller.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:18   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til mørk (nesten svart) farge som passer til Jotun Tudor

Takk for tips!

Etter samtale med ansatt i fargehandel landet jeg på Dempet sort, i Jotun Pure Color. Siden dette er endeveggen blir den ikke like tilgriset av barnehender som de andre, så jeg kan ha en litt mattere vegg her. Spent på resultatet...

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no