Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladesmelter - kjøpetips for de som ikke har en, men veldig gjerne vil ha en

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-14, 00:31   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladesmelter - kjøpetips for de som ikke har en, men veldig gjerne vil ha en

I den forrige bursdagskaker-tråden, som nå er lukket, ble det på slutten en liten føljetong om sjokoladesmelter. Vi var en liten gjeng som VELDIG gjerne ville ha en slik, men det viste seg å ikke være helt enkelt å få tak i. Noen av oss fikk bestilt fra tretti.no, mens noen prøvde å bestille derfra uten å lykkes i å få tak i.

Jeg har nå brukt min en del, og er fornøyd med den. Den bruker litt tid på å smelte sjokoladen, men holder den fin og flytende lenge. Kjempekjekt.
Denne smelteren er nå å få tak i her ser det ut til (og på lager, i motsetning til på tretti.no, hvor det var bestillingsvare): http://bakerenogkokken.no/konfektfor...atezza-350-ml/


MEN, så har jeg ved en tilfeldighet fått en sjokoladefondue/sjokoladesmelter-greie fra Lékué, ein slik ein:
http://www.lekue.no/en/chocofondue-0200265
Den er rett og slett VELDIG bra! Sjokoladen smelter raskt, og holder seg flytende ganskelenge pga det varme vannet i den hvite beholderen. Veldig kjekk å bruke når man skal ha sjokoladetrekk på hjemmelaget konfekt og kaker (troika og Sarah Bernhard feks). Anbefales på det varmeste!
Og så har den jo den fordelen at man kan smelte ganske mye sjokolade, og inntil tre forskjellige typer sjokolade samtidig. Kjekt for snasne pynteeffekter på konfekten feks.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no