Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 09:05   #61
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg får på en måte litt sånn vondt av henne som må være så offentlig rundt fødselen sin. For meg har tiden rundt fødsel og de 2-3 første månedene med baby vært ekstremt intim og jeg har vært helt sirklet rundt meg og mine. Å dele noe som helst av det med horder av folk på internett er en tanke som rett og slett byr meg i mot, og som får meg til å syns litt synd på henne fordi hun ikke kan nyte den deilige meg&babyen-tiden hvor man stenger verden ellers litt ute.

Utover det så har jeg lite til overs for blogger som fokuserer på kropp, mote og et liv som noens frue. Uansett hvordan innpakningen er egentlig. Herlighet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:06   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg så bildet da en slektning kommenterte det, og av forskjellige grunner fikk jeg veldig dårlige vibber. Det mest ubehagelige er kommentarene som går på "tenk hvordan man kan få til å se ut om man bare har disiplin og vilje! Godt jobba!". Det er klart hun har hatt det, men 90% av grunnen er selvsagt gener og bittelite baby. Det er syns hvis hun skaper et bilde av at dette er noe alle kan oppnå om de er "flinke" (og at alle som ikke oppnår det ikke er det).

Jeg likte godt poseringen til Kate i England, som er mye mer realistisk for en ung, sprek, slank kvinne som er opptatt av å holde seg slank og i form:

Sånn så jo hun ut noen dager etter fødsel - det er jo det vanligste - og sånn ser hun ut nå:




Man forstår jo at det er viktig for henne også, når det er sånne bilder som blir tatt og vist...:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:08   #63
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

På det volleyballbildet til venstre ser jo magen til Kate faktisk Photoshoppet ut? Kate ser for meg veldig slank, men ikke spesielt trent ut. Altså i form av magemuskler. Jeg tipper det har litt å si for magen etter fødsel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:09   #64
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.745
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvorfor er dette bildet i konflikt med å snakke varmt om kosthold og trening?

Fordi fruen selv aktivt har jobbet for å overbevise tilhengere og media om at hun ikke trener eller spiser sunt fordi hun liker å se bra ut, men fordi hun er opptatt av å gjøre det beste for sin helse. Det er selvsagt bra, men dette bildet oser det jo bare "se hva jeg klarer, jeg er peeeeen - digg meg!".

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:11   #65
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.103
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg har sett bildene og lest kommentarene her i tråden. Jeg kan forstå at man reagerer på at hun legger ut bilder av seg selv i undertøyet, men ellers tenker jeg at hun er en smart kremmer og har ekstremt stor disiplin. En sånn kropp eller i nærheten av det, ville antakelig vi alle hatt om vi trente like mye som henne og spise like disiplinert. Selv har jeg ALDRI vært så slank og fast som jeg er nå i en alder av 42, så jeg vet hva sunn livsstil kan gjøre med en kropp.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:12   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Fordi fruen selv aktivt har jobbet for å overbevise tilhengere og media om at hun ikke trener eller spiser sunt fordi hun liker å se bra ut, men fordi hun er opptatt av å gjøre det beste for sin helse. Det er selvsagt bra, men dette bildet oser det jo bare "se hva jeg klarer, jeg er peeeeen - digg meg!".

Jeg tenker at de to tingene greit kan kombineres. Det kan godt være hun trener for helsens skyld, og samtidig er veldig opptatt av utseendet? Det er det jo uansett ingen tvil om at hun er, samme hvorfor hun gymmer rundt hele dagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:13   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har sett bildene og lest kommentarene her i tråden. Jeg kan forstå at man reagerer på at hun legger ut bilder av seg selv i undertøyet, men ellers tenker jeg at hun er en smart kremmer og har ekstremt stor disiplin. En sånn kropp eller i nærheten av det, ville antakelig vi alle hatt om vi trente like mye som henne og spise like disiplinert. Selv har jeg ALDRI vært så slank og fast som jeg er nå i en alder av 42, så jeg vet hva sunn livsstil kan gjøre med en kropp.

Nei, de aller, aller, aller fleste av oss ville ikke hatt en sånn mage fire dager etter fødsel, samme hvor disiplinerte vi var. Det handler mest om hvor fort livmoren trekker seg sammen. Se bildet av Kate - det er jo ikke fett, den magen der, det er en livmor som ikke er sammentrukket enda.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:14   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

På det volleyballbildet til venstre ser jo magen til Kate faktisk Photoshoppet ut? Kate ser for meg veldig slank, men ikke spesielt trent ut. Altså i form av magemuskler. Jeg tipper det har litt å si for magen etter fødsel.

Nei, det samme er tatt av mange fotografer ved samme anledning. Det er sånn hun ser ut nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:14   #69
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.103
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Fordi fruen selv aktivt har jobbet for å overbevise tilhengere og media om at hun ikke trener eller spiser sunt fordi hun liker å se bra ut, men fordi hun er opptatt av å gjøre det beste for sin helse. Det er selvsagt bra, men dette bildet oser det jo bare "se hva jeg klarer, jeg er peeeeen - digg meg!".

Jeg skjønner godt om hun kjenner at gleden over å mestre bobler over.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:17   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det samme er tatt av mange fotografer ved samme anledning. Det er sånn hun ser ut nå.

Ja, altså jeg tviler ikke på fasongen, men den så liksom litt "animert" ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:17   #71
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.745
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg skjønner godt om hun kjenner at gleden over å mestre bobler over.

Ja, for all del. Jeg hadde nok også vært veldig stolt av den magen der, uavhengig av hvor lenge det var siden fødsel. Jeg synes bare hun kan være ærlig om at kropp betyr ekstremt mye for henne og at kost- og treningsregimet er en del av det. Jeg har hørt henne i debatt med ungdommer som tilhørere der hun poengterte at utseendet ikke betydde noe for henne, kun helsen. Det hjelper ikke at hun sier det når hun fokuserer så på kropp som hun gjør med dette bildet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:22   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg blødde utrolig lite etter renselsen, brukte "sykehusbleier" det første døgnet, så vanlige bind i to dager. Da vi reiste hjem fra sykehuset kunne jeg bruke bare et truseinnlegg. Fødte med keisersnitt da, vet ikke om det har noe å si.

Jeg har ikke den erfaringen, tre keisersnitt til tross. Jeg har blødd mye i starten, avtagende mot dag 8, en real foss i noen dager og så har det gitt seg helt etter to uker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:22   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, for all del. Jeg hadde nok også vært veldig stolt av den magen der, uavhengig av hvor lenge det var siden fødsel. Jeg synes bare hun kan være ærlig om at kropp betyr ekstremt mye for henne og at kost- og treningsregimet er en del av det. Jeg har hørt henne i debatt med ungdommer som tilhørere der hun poengterte at utseendet ikke betydde noe for henne, kun helsen. Det hjelper ikke at hun sier det når hun fokuserer så på kropp som hun gjør med dette bildet.

Jaja, så er gjerne ikke selvinnsikt hennes sterkeste side. Jeg tror ingen er i tvil om at utseendet er viktig for henne, så sånn sett trenger hun ikke ha en åpenbaring og innrømme det selv. Man vet hva man får om man velger å ha et øye på henne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:23   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Joda, hun er en fantastisk kremmer og har selvdisiplin. Men god rollemodell er hun ikke på noen måte. Og hun må da ha en veldig lav Bmi. Hun er jo veldig, veldig tynn på de bildene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:24   #75
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.745
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Ja, men vet ungjentene som følger henne det? Det er der min bekymring ligger, jeg blir ikke påvirket av henne. Jeg synes bloggere generelt er som karikerte glossy-utgaver av magasinene vi hadde når jeg var ung. :knirk:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:24   #76
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Joda, hun er en fantastisk kremmer og har selvdisiplin. Men god rollemodell er hun ikke på noen måte. Og hun må da ha en veldig lav Bmi. Hun er jo veldig, veldig tynn på de bildene.

Det er da ikke sikkert hun har så lav BMI, hun er jo ganske muskuløs. Man er nokså skrapet når man havner utenfor normalområdet for BMI i den enden. Og da mener jeg at BMI innenfor normalområdet må være ok, og ikke anses som "veldig lav BMI".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:25   #77
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Min mor hadde forøvrig hyperemesis gjennom to svangerskap og hadde gått ned 6 kilo fra utgangspunktvekt da hun var ferdig med svangerskapet med meg. Hun gikk rett i tøyet fra før svangerskapet, selvsagt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:25   #78
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.579
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har ikke den erfaringen, tre keisersnitt til tross. Jeg har blødd mye i starten, avtagende mot dag 8, en real foss i noen dager og så har det gitt seg helt etter to uker.

Nei, da er det nok bare flaks/tilfeldig. For meg var renselsen omtrent som en normal mens, og den ordentlige mensen var på plass igjen da poden var nøyaktig fire uker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:26   #79
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg skjønner godt om hun kjenner at gleden over å mestre bobler over.

Ja det er deilig å kjenne at man lykkes og deilig å kjenne at det bobler over, men selv om man skal vokte seg vel for jantelov og gamle idealer om falsk beskjedenhet og skam så tenker jeg at det finnes en motsatt grøft som ikke er bra den heller.

Massiv eksponering på det viset i kombinasjon med kommentarer kan være uheldig og det er ganske skummelt med tanke på egen psyke på sikt. Det er ikke helt PK å si kanskje, men det å bli vant til et liv hvor "det perfekte" og feedback på dette i hverdagen er en stor risikofaktor.

Selv om man bare forteller om seg selv, viser bilder av seg selv og snakker på egne vegne er man en verdiformidler på samme måte som mennesker som står med pekefingre og normative budskap. Forskjellen er at man ved å formidle gjennom sin egen person ikke kan motsies på den måten man kan om man formidler normative budskap. Dette gjør det vanskeligere å møte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:26   #80
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hun skaper jo et glansbilde som sikkert mange unge ser på, og det kommer til å bli født mange flere unger nå siden hun viser seg frem så flott så kort tid etter fødselen. Det mange vil få da er en skikkelig nedtur når de oppdager at de mange tilfeller så er det ikke sånn.

Jeg var ikke trent i det hele tatt, men gikk opp veldig lite under første svangerskapet pga. kvalme, så jeg tror det er fullt mulig at det stemmer at det går ann sånn hun fremstiller seg selv. Jeg hadde ingen mage igjen etter bare to dager, men litt blautere da siden jeg ikke hadde noen trente muskler der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no