Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 18:25   #61
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke bunad, men kunne godt tenke meg en. Samtidig vet jeg med meg selv at jeg nok ikke kommer til å koste på meg en bunad med det første.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:28   #62
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg fikk bunad til konfirmasjonen og er veldig glad i den.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:34   #63
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kan det være så vanskelig å forstå da? For meg er det vel et element av at jeg syns det ser litt utkledd ut. Jeg syns stoff og detaljer og broderier kan være flotte, men helheten blir ofte for mye lang stakk og "budeie". Så jeg ønsker meg ikke det. Det er vel ikke verre å skjønne enn at noen syns El Naturalista-sko (eller hva som helst annet) er estetisk tiltalende mens andre syns de er grusomme.

Jeg sier jo at jeg skjønner at folk ikke ønsker seg det selv - det handler om smak og behag, og der blir vi selvfølgelig aldri samstemte.

Men å mene at bunad ikke er fint, det forstår jeg ikke. Det er jo et staselig plagg. Som jeg skrev tidligere, synes jeg alle festdrakter rundt omkring i verden er fine (til tross for at jeg ikke selv ville ikle meg brorparten av dem), fordi det er festplagg og nettopp derfor lagt arbeid i at skal være staselige.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:35   #64
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad (fikk til konfirmasjonen), og storesøster arvet min mors nå til sin konfirmasjon. Jeg synes det er helt problemfrie plagg som ikke trenger noe ekstra utover en klespose og en runde med strykehjern på skjorta? Jeg spiser og drikker forøvrig det jeg vil når jeg har på bunaden min - og synes HI problematiserer i overkant det å bruke bunad Kostnadene er der selvsagt, og det er en prioriteringssak. Noen velger spare til bruktbil, andre velger å planlegge for bunad.
Å synes at bunader ikke er fine, er helt OK, noen HAR i overkant "omreisende folk" - look over seg... Men å synes at generelt at ingen er fine, blir litt sånn hvor lang er en strek, for meg. Bunadene i Norge er da svært, SVÆRT ulike fra sted til sted?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:37   #65
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har og er veldig glad for det. Det overrasker meg dog hvor mange som har, det er jo dritdyrt. Jeg hadde aldri prioritert det nå som voksen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:37   #66
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg er ekstremt glad i min bunad og blir glad hver gang jeg ikler meg den. Ja, det er et dyrt plagg, men jeg lurer aldri på hva jeg skal ha på meg 17. mai, konfirmasjon, dåp eller bryllup (bryllup frem til etter middag ihvertfall).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:38   #67
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke bunad og kommer aldri til å få meg bunad.
men har en vikinge festdrakt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:40   #68
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg synes forøvrig at festdrakter er veldig fine. Jeg liker det litt enklere og mer stilrent.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:43   #69
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Pebbles, har aldri sagt at ikke bunad er staselig. Det er vel nesten mer det at det er litt FOR staselig, litt too much med gull og glitter og det ene og det andre som gjør at jeg ikke syns det er så estetisk tiltalende alltid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:46   #70
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå som veganer bruker jeg jo ikke ull

Virkelig? Det har jeg faktisk aldri hørt før.

Jeg har bunad - arvet. Svigermors konfirmasjonsliv og -skjorte, og stakken etter svigermormor.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:47   #71
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.527
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke bunad, og har heller ikke lyst på. Jeg fikk tilbud om bunad når jeg skulle konfirmeres, men takket nei. Også fikk jeg et nytt tilbud når jeg var ca 20, for det var gudmoren min som evt skulle brodere den og hun begynte å bli plaget med gikt så det var siste sjans. Jeg takket nei da også, og angrer ikke. Kommer sikkert til å Arve mamma sin.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:52   #72
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Pebbles, har aldri sagt at ikke bunad er staselig. Det er vel nesten mer det at det er litt FOR staselig, litt too much med gull og glitter og det ene og det andre som gjør at jeg ikke syns det er så estetisk tiltalende alltid.

Nei, altså, jeg skal jo ikke akkurat tvinge deg til å si at det er fint! Jeg plasserer bunader og andre festdrakter i en egen kategori klær - jeg vurderer dem ikke på samme måte, med tanke på farger snitt og personlige preferanser. Jeg synes ingen festplagg/stasplagg er ikke-fine, om man kan si det sånn!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:52   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg kan godt forstå at bunad ikke er for alle, og jeg synes heller ikke alle bunader er så fine. Eller lette å kle. Men samtidig så finnes det noen tilfeller der jeg antagelig hadde slitt med å finne noe å føle meg kledd i, om jeg ikke hadde bunaden. For her er bunadsandelen skyhøy på 17.-mai og i konfirmasjoner. Dog ikke i bryllup, sånn egentlig?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:56   #74
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg var to bunader, eller en og en halv. Jeg fikk bunad til konfirmasjonen og så kjøpte jeg meg nytt liv og forkle + sølv i fjor. Bruker samme stakk og skjorte og har dermed både festbunad og vinterbunad.
Jeg er veldig glad i den nye bunaden min. Den er egenkomponert, gav husfliddamen infarkt og er akkurat slik jeg vil ha den.

Jeg er litt bunadspoliti ang hvordan bunaden skal sitte på kroppen, og ang skotøy. Solbriller, paraply (ikke jakke!), røyk og øl driter jeg i.
Jeg har arvet mammas bunadsinterresse og har mange gamle liv, stakker, bringeduker, belter og sølv. I tillegg har jeg jentebunader i str 1-14 år, og to guttebunader.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:57   #75
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du bunad

Ja og nei. Jeg har stoffstykker som ikke er ferdig brodert (og montert) ennå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:00   #76
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.244
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du bunad

Har ikke bunad og ønsker meg heller ikke det.

Synes bunad er ett fint plagg, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke klarer å bruke den. Jeg har fibromyalgi og vond rygg og det er mange plagg jeg rett og slett ikke klarer å bruke. Er det for tungt eller antydning til stramt over ryggen så går det ikke.

Jeg hadde bunad som konfirmant da, men den er solgt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:01   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad, fikk til konfirmasjonen. Den er tilpasset litt etter det. Jeg er veldig glad i min.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:01   #78
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg svarte nei, men ønsker meg. Det er sånn delvis sant, for jeg har en som ikke har passet på mange år og som er arvet Grafferdrakt av gammel type uten brokadeliv. Jeg ønsker meg en helt annen, nemlig Nedre Buskerud.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:03   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.539
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, har 2-3 bunader, men bruker bare den ene av dem. Mamma syr bunader, så her er vi forsynt hele familien.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:13   #80
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad og er veldig glad i den. Fikk den som gave av svigerforeldrene mine. Jeg kunne også tenke meg en en annen bunad, men det blir litt i råflotteste laget med to..

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no