Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 12:37   #181
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg drikker ikke kaffe. :bidrar: Jeg kjører til jobb. Til gjengjeld skal jeg ha permisjon i ni måneder snart, så da blir det mindre bilbruk og mer trilling også. Og etter det satser jeg på ny jobb som jeg kan sykle til.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 12:38   #182
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg føler med den grisen når hun går gjennom trampolina og er på gråten.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 12:41   #183
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Drikker heller ikke kaffe :bidrar: og vi har jaggu egentlig en miljøvennlig kaffemaskin på jobb. Bare synd vi ikke har matavfall her, da hadde det vært toppen. Tror ikke noen jeg kjenner har kaffekapselmaskin jeg.

Og av grisen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 12:46   #184
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Mannen min åpner kapslene, tømmer kaffen i matavfallet, skyller dem og legger metallet til gjennvinning. Det er kompromisset her i huset.

Lurt. Det vil jeg begynne med.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 14:23   #185
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har finlest hele tråden, fordi det var veldig mye miljø og økonomi og helse og andre relativt uvesentlige ting i den, men selv om noen skulle ha sagt det før så er det verdt å gjenta:

Nespressokaffe er ikke særlig godt. Alle andre argumenter er irrelevante.

Jeg begriper ikke hvordan Nestlé har greit å innbille folk at dette er ordentlig kaffe, men markedsavdelngen der fortjener åpenbart bonusen sin.

Ben "bleh" Murphy

Dette er jo det viktigste innlegget i hele debatten.
En ting er at det er lite miljøvennlig. En helt annen ting er jo at kaffen smaker høgg. Ja, det er lettvint å bare slenge kapselen i maskinen og trykke på knappen, men man slipper ikke unna at det er dyr og dårlig kaffe som kommer ut.

Vianne "I rather drink kokekaffe" Rocher

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 15:02   #186
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dette er jo det viktigste innlegget i hele debatten.
En ting er at det er lite miljøvennlig. En helt annen ting er jo at kaffen smaker høgg. Ja, det er lettvint å bare slenge kapselen i maskinen og trykke på knappen, men man slipper ikke unna at det er dyr og dårlig kaffe som kommer ut.

Vianne "I rather drink kokekaffe" Rocher

Det handler jo om smak, og den er jo veldig forskjellig. Og hva man liker og ikke. Jeg synes den smaker veldig godt, og er perfekt for min latte.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 15:34   #187
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det handler jo om smak, og den er jo veldig forskjellig. Og hva man liker og ikke. Jeg synes den smaker veldig godt, og er perfekt for min latte.

Tja. Jeg synes egentlig ikke det. Det handler om hva som er kvalitetskaffe versus kaffe som selges som eksklusiv men som egentlig har lav kvalitet. Og der ligger Nespresso. Det er enormt dyr kilospris på kaffen som brukes til maskinene, men kvaliteten står ikke til prisen på produktet. Man kan godt synes kaffen er grei nok, men til den prisen skulle kaffen ha vært av en helt annen kvalitet. De fleste vil vel ha et produkt hvis kvalitet står i stil til prisen?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 15:40   #188
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Vi har integrert kaffemaskin på kjøkkenet som maler kaffebønnene.
De er dyre, kanskje staten kan sponse en miljøredusering i prisen slik at ikke så mange kjøper disse kapselmaskinene?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 15:56   #189
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg synes kaffen i nespressokapsler er veldig mye bedre enn det du får til 10 x prisen på de fleste kaffekjeder i Oslo, og ikke minst det du får av hele bønner på dagligvare. Med god margin.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:07   #190
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Kaffekalkulatoren er jo verdt å sjekke ut for de som lurer på hva slags maskin som lønner seg økonomisk. Med vårt kaffeforbruk har vi uten tvil gjort en grei investering da vi kjøpte vår espressomaskin, som kverner hele bønner. Ifht Nespresso lønner det seg stort økonomisk. Og jeg får god kaffe, ikke minst. :fornøyd:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:07   #191
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes kaffen i nespressokapsler er veldig mye bedre enn det du får til 10 x prisen på de fleste kaffekjeder i Oslo, og ikke minst det du får av hele bønner på dagligvare. Med god margin.

Der er jeg ikke enig i, men det kan jo ha med forskjellen på maskin også. Vi har mye bedre kaffe nå med bønner fra både Stockfleth og dagligvare enn på den gamle Nespressomaskinen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:32   #192
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Kaffekalkulatoren er jo verdt å sjekke ut for de som lurer på hva slags maskin som lønner seg økonomisk. Med vårt kaffeforbruk har vi uten tvil gjort en grei investering da vi kjøpte vår espressomaskin, som kverner hele bønner. Ifht Nespresso lønner det seg stort økonomisk. Og jeg får god kaffe, ikke minst. :fornøyd:

Hm, den funker ikke for oss. Det er jo ikke snakk om daglige, ikke en gang ukentlige kaffekopper her. Og vanskelig å sammenligne, for med den gamle trakteren var det jo også mye svinn. Det ble laget langt flere kopper enn det ble drukket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:35   #193
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Det har helt sikkert med mye å gjøre, jeg har en Francis Francis på hytta, den er i samme prissegment som Rancillio #nongooglet, men hakket under i kvalitet. Den er veldig sensitiv både på kvalitet og ferskhet på bønner. Jeg er også ganske sær, særlig på beskhet. Jeg liker ikke trakte- eller presskanne- eller automatkaffe, da går jeg uten. Jeg vil ha espressobasert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:38   #194
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Økonomiargumentet gjeld kun innkjøp av maskinen, ikkje bruken. Kapslane er dyre, og det å seie at nespresso er billeg fordi maskinen er billeg, blir som å seie at det er billig å kjøpe telefon med bindingstid. Det er same marknadsføringsmodellen, på mange måtar. Eingongsutgifta er mindre, men totalkostnaden er ganske stor!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:47   #195
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Økonomiargumentet gjeld kun innkjøp av maskinen, ikkje bruken. Kapslane er dyre, og det å seie at nespresso er billeg fordi maskinen er billeg, blir som å seie at det er billig å kjøpe telefon med bindingstid. Det er same marknadsføringsmodellen, på mange måtar. Eingongsutgifta er mindre, men totalkostnaden er ganske stor!

Men det er totalkostnaden som er uoverkommerlig for mange. Det er sjelden et problem å skaffe 55,- for en boks med kaffe. Vi kjøper alltid telefon med binding også vi da. Vi regner selvsagt over hva totalprisen blir for telefonen og lever godt med med det. Jeg trodde faktisk de fleste gjorde det? Det er i hvert fall vanlig i min omgangskrets.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 16:49   #196
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Økonomiargumentet gjeld kun innkjøp av maskinen, ikkje bruken. Kapslane er dyre, og det å seie at nespresso er billeg fordi maskinen er billeg, blir som å seie at det er billig å kjøpe telefon med bindingstid. Det er same marknadsføringsmodellen, på mange måtar. Eingongsutgifta er mindre, men totalkostnaden er ganske stor!

Nei, for det kommer også an på hvor mye/ofte den skal brukes. Det avgjør jo totalkostnaden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 20:55   #197
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jøss. Trodde alle fikk senest til bryllupet/innflytningsgave.

Jeg fikk til bryllupet. Jeg har brukt den én gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 21:19   #198
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, for det kommer også an på hvor mye/ofte den skal brukes. Det avgjør jo totalkostnaden.

Hvordan da tenker du?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 21:21   #199
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hvis man har dyr maskin og billig kaffe, så er det gunstig hvis man drikker mye. Hvis man drikker lite, lønner det seg med lav investering og høy brukskostnad.

:ikke Niobe:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 21:25   #200
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Ja, nå leste jeg litt skjevt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no