Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Spm. ang. stor barnehage ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-07, 20:29   #1
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Rødme

Spm. ang. stor barnehage ...

Ja, jeg lurer
(kjeft på meg hvis jeg har lagt ut tråden feil sted da )

Det har seg sånn at størsten begynner i STOR barnehage i aug.
(80 barn total, 20 på avdelingen hans)

Det jeg lurer på...
Er om de da er myyye syke?
(han har gått i fam.barnehage med 8 barn fra aug06)
Altså, jeg ser for meg at blir en syk, blir alle syke.
Hvertfall når det er så stooor barnehage..
Åssen sykdom går det mest av i stor barnehage?

Noen som vil roe ned en "nervøs" mamma

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:34   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Ja, jeg lurer
(kjeft på meg hvis jeg har lagt ut tråden feil sted da )

Det har seg sånn at størsten begynner i STOR barnehage i aug.
(80 barn total, 20 på avdelingen hans)

Det jeg lurer på...
Er om de da er myyye syke?
(han har gått i fam.barnehage med 8 barn fra aug06)
Altså, jeg ser for meg at blir en syk, blir alle syke.
Hvertfall når det er så stooor barnehage..
Åssen sykdom går det mest av i stor barnehage?

Noen som vil roe ned en "nervøs" mamma

Min gikk i en "knøttebarnehage" med 12 barn det første året. Deretter begynte han i stor barnehage med 96 barn. Han er overhodet ikke mer syk nå enn det første året i knøttebarnehagen, så det tror jeg ikke du skal engste deg for mye over.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:36   #3
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Fruktflua: Så bra... Ble litt lettere nå ja
Satser på at overgangen ikke merkes med tanke på skd.

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:37   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Det tror jeg IKKE du skal bekymre deg for

Datteren min går i barnehagen med 24 barn på en avdeling, og har ikke vært syk i det hele tatt nesten Så det varierer veldig!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:38   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spm. ang. stor barnehage ...

Poden har gått i en mellomstor barnehage, med vel 60 barn, men har ikke vært nevneverdig syk. Selv ikke vannkoppene biter på ham, etter flere runder med det i barnehagen.

Det går nok helt fint!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:40   #6
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Spm. ang. stor barnehage ...

Takker for svar *puster lettet ut*
Satser på at vi går høsten & vintern i møte uten unødvendig mye skd.

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:40   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Ja, jeg lurer
(kjeft på meg hvis jeg har lagt ut tråden feil sted da )

Det har seg sånn at størsten begynner i STOR barnehage i aug.
(80 barn total, 20 på avdelingen hans)

Det jeg lurer på...
Er om de da er myyye syke?
(han har gått i fam.barnehage med 8 barn fra aug06)
Altså, jeg ser for meg at blir en syk, blir alle syke.
Hvertfall når det er så stooor barnehage..
Åssen sykdom går det mest av i stor barnehage?

Noen som vil roe ned en "nervøs" mamma

Hallaisen Kine.
Godt å se deg også her!
Velkommen i bøtter og spann, når jeg endelig har tid til å være andre steder så står det heelt i stampe.



Vet ikke om jeg er kvalifisert til å svare. T har gått i stor barnehage hele tide, men på liten avdeling fram til nå.

"Vår" barnehage har to store og to små avdelinger. Kanskje ikke spesielt stor, men større en familiebarnehage på 8 barn. På liten avdeling er de bare 9 barn og tre voksne. Det er en gammel barnehage med særdeles dårlig plass inne, og ganske lite uteområde også.

De voksne er jo veldig oppmerksomme på dette og er veldig strenge med hygiene. Tror de bruker sprit på hendene i forkjølelsessesongen. På grunn av lite inneareale er de også flinke til å gå ut, og bruke turområder utenfor barnehagegjerdene.

Et par-tre perioder det siste året har det vært mange syke barn (og voksne) i barnehagen. T har blitt rammet en av disse gangene (feber i forrige uke).

I morgen skal vi på foreldremøte om overgangen til stor avdeling, det blir nok en stor overgang for både foreldre og barn. De er mange flere på avdelinga og det forventes mye mer av barna. For eksempel at de kler på og av seg selv.

Og angående plassering av tråden, så kanskje den passer bedre under "ungene våre"? Noen som er enig/uenig?
:ikke kjeftestemme:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:41   #8
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Skjønner du blir litt nervøs ved bytte av barnehage, håper du får litt beroligelse i denne tråden.

Try har gått i barnehage med ca 80 barn siden han var ett, tror ikke de er mer syke der enn andre steder. Første høsten gikk han jo gjennom det som fantes av øvre luftveisinfeksjoner, men etter det har han ikke vært noe særlig syk.

Tror de barna som går i barnehage med mange andre barn, bygger seg opp et realt immunforsvar ganske raskt.

Vi har ikke fått noen av de klassiske smittsomme barnsykdommene ennå heller.Eller han hadde vannkopper, men det hadde ingen andre i barnehagen. Og ikke lus. (bank i bordet)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 20:45   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spr ang. stor barnehage..

Hvis poden har gått i barnehage tidligere og vært lite syk, så ville jeg tro at det samme gjelder om han bytter barnehage. Selv om den nye barnehagen er stor. Mine jenter flyttet jeg over til en barnehage på samme størrelsen (ca. 70 barn på 4 avdelinger) fra en familiebarnehage med 12 barn. De har ikke vært noe mere syke selv om de begynte der. Det er gjerne et par unger på hver avdeling som jentene går som er mye syke, men det er gjengangere uten at andre nødvendigvis blir syke. Og dette er gjerne barn som ikke hadde gått i barnehage tidligere. Ville tro at det går veldig bra.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no