Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Jobbsøking

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-07, 11:26   #1
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobbsøking

Har søkt på en jobb som jeg har veldig lyst på. Jeg har ringt for å høre om de har fått søknaden og om de har sett på den, jeg fikk da besked om at han skulle se på den forrige torsdag. Maser jeg eller viser jeg interesse hvis jeg ringer igjen i dag for å høre om jeg kan komme til intervju?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 11:44   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbsøking

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Har søkt på en jobb som jeg har veldig lyst på. Jeg har ringt for å høre om de har fått søknaden og om de har sett på den, jeg fikk da besked om at han skulle se på den forrige torsdag. Maser jeg eller viser jeg interesse hvis jeg ringer igjen i dag for å høre om jeg kan komme til intervju?

Du viser interesse og det er veldig bra!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 12:04   #3
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbsøking

Men jeg er redd for at det blir litt for mye masing fra min side. Kan det være lurt å vente noen dager?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010

Sist redigert av Ekorn : 11-06-07 kl 12:04. Årsak: Skriveleif
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 12:23   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbsøking

Du har ringt en gang og fått bekreftet at de har fått søknaden, så da ville ikke jeg ha ringt flere ganger. Men man er forskjellig - og det er også avhengig av hva slags jobb man søker.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 12:27   #5
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbsøking

Det er jobb som selger i en butikk som selger kjøkkeninredning.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 12:38   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbsøking

Tja, i min bransje ville det vært helt uaktuelt å ringe og invitere seg selv til intervju etter at man først har ringt og sjekket at søknaden er fremme, men det kan kanskje variere?
Jeg ville ha drøyd det og eventuelt ringt etter en stund for å høre hvordan det gikk med prosessen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:24   #7
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbsøking

Jeg mener også at du allerede har vist interesse. Det å invitere seg selv til intervju tror jeg ikke faller spesielt heldig ut. Det blir mest i kategorien mas, vil jeg si.

Er de interessert i deg, så tar de kontakt med deg.

Ikke "selg" deg selv så ivrig at de tror du er desperat, det tjener du ingenting på.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 14:27   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbsøking

Kommer vel veldig an på type jobber. Jeg vet ikke helt hvordan det vil gjøre seg i din situasjon.

Ei venninne av meg fikk sin første "klippejobb" (redigering altså) ved å mase, så det kan funke...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 20:15   #9
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbsøking

Men lønner det seg og mase på en selgerjobb?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 20:17   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbsøking

Det går an å ringe og høre hvordan det ligger an, ant. søker, forventet tid for evt. intervjuer etc.
Det blir ikke masing på samme måte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:12   #11
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbsøking

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Men lønner det seg og mase på en selgerjobb?

Jeg tror ikke det lønner seg å "mase" i noe fall. Men når det gjelder selgerjobber er det lurt å vise hvem man er, "selge" seg selv. Men det burde du gjort gjennom søknaden din, og den første henvendelsen. Hvis du har hatt to "sjanser" til å selge deg selv, og ikke har lyktes, så tror jeg kanskje ikke det har mye for seg å begynne å mase. Salg går fort, og du får ikke mange sjanser.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no