Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva skjer med melkekartongene?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 23:41   #1
Tartex
Fortsatt i ammetåke
 
Tartex sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 41
Tartex er litt kul
Standard

Hva skjer med melkekartongene?

Jeg trenger å bli mer miljøbevisst og dette virker som et forum med mange reflekterte medlemmer, så jeg er altså her for å snylte kunnskap og motivasjon.

Hvordan er det egentlig med disse melkekartongene? Hvis jeg bretter og stapper... følges det opp på alle avfallsmottak nå, eller er det fortsatt sånn at man i enkelte kommuner ikke har ressurser/plass/teknologi til å gjennomføre kildesorteringen? For noen år siden mener jeg å huske at det var mediaoppslag om at kartongene ble blandet sammen med usortert søppel på fyllinga.

Vil gjerne bli "åpplyst"

Tartex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 23:49   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Jeg tror det er forskjellig etter hvor man bor. Noen søppelplasser er nok mer "moderne" enn andre ja. Her i Skien har vi bare papirsortering, resten går i den andre dunken. I Arendal hvor jeg bodde før måtte vi sortere alt mulig i flere forskjellige dunker.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 00:00   #3
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Her sorterer vi, men alt havner likevel i samme dungen.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 00:01   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Her sorterer vi, men alt havner likevel i samme dungen.

Så tett! Ordne og styre for ingenting!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 00:03   #5
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Ja, rimelig teit. Tar nok enda noen år før vi har ett skikkelig avfallsanlegg på plass.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 00:04   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Han som spilte Stein i Døden på Oslo S tar dem med seg.

Nei, seriøst - det har jeg også lurt på.
Jeg er faktisk ikke sikker på hvordan det fungerer her i kommunen, vi har et ganske nytt avfallsanlegg, men om det fungerer etter intensjonen aner jeg ingenting om.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 07:23   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Melkekartonger blir vel brukt til søppel-tømme-kalenderen

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:55   #8
Tartex
Fortsatt i ammetåke
 
Tartex sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 41
Tartex er litt kul
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Da får jeg sjekke litt på hjemmesiden til avfallssentralen her vi bor. Se hva de kan skilte med. Jeg gidder liksom ikke engasjere meg i noe de ødelegger på halvveien. Man skal liksom legge melkekartongene i en plastpose(!) oppi papirdunken, men det føles så feil. Som regel legger jeg dem bare rett oppi og har liksom tenkt at det må bli hipp som happ. Det er jo papir alt sammen...

Tartex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:44   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Jeg legger dem også bare rett oppi sammen med det andre....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 17:13   #10
Tartex
Fortsatt i ammetåke
 
Tartex sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 41
Tartex er litt kul
Standard

Sv: Hva skjer med melkekartongene?

Hm... finner ikke et eneste ord om hva som skjer med melkekartongene i min kommune. Det står bare:

"I beholderen/containeren for papir kan du legge aviser, ukeblader, reklamemateriell etc. Drikkekartongen kan du også legge i, men disse må først skylles, brettes flate og legges i en bærepose som knytes igjen".

Plastbærepose altså? Skeptisk... kan vel ikke være noe verre å legge dem rett i papirdunken, vel.

Tartex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no