Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-20, 22:40   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Hjelp!

Har installert ny bredbåndsruter. Alt virket, inkl påkoblet mesh-nett. Siden ruteren er for mobilt bredbånd, og jeg ikke har fullt antenneutslag der hvor den gamle ruteren stod, flytter jeg den, og kopler opp på nytt sted.

Da funker ikke mesh-nettet, og den andre dingsen som er koplet til LAN-porter. LAN-lampa blinker.

Alt har strøm, jeg har dobbeltsjekket alle kontakter, og restatt ruteren som feilsøk. Og kundeservice er selvsagt stengt.

Er det noe mer jeg kan prøve?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 22:56   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Ta ut kontakt og sett inn igjen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 23:00   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ta ut kontakt og sett inn igjen?

Det har jeg prøvd (trodde jeg var tydelig på det i spm.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 23:22   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Har du en knapp du tilfeldigvis har slått av?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 23:28   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har du en knapp du tilfeldigvis har slått av?

Ikke som jeg finner. Nå tok jeg strømmen en gang til, og da sluttet «status» lyset å lyse også, så funker ikke Wifi fra den heller.

Så nå tror jeg at jeg setter opp den gamle ruteren igjen, håper den virker, ringer kundeservice i morgen, og satser på at de har fix.

To timer av livet mitt jeg ikke får igjen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 10:27   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blinkende LAN-lampe på bredbåndsruter

Og en halvtime med kundeservice. For de som måtte være interessert; ruteren har en ethernetinnstilling (ikke fysisk på ruteren, men via innstillingssiden), som må endres fra «auto» til «Bare LAN». Men det står ikke noe sted.

Og så kan det hende man i tillegg må resette hele meshnettet med nytt sikkerhetssertifikat, og å resette powerline til enhet nr 2 i tillegg.

Herregud. Jeg er glad jeg ikke er helt teknisk ute. Selv om jeg nærmer meg femti, feit og ferdig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no