Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem pynter juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-13, 15:22   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg og snuppa pleier å pynte treet. Hun elsker det så hun er sjefen og jeg er assistenten som hjelper til med det som skal på de høyeste greinene. Når hun har fått hengt opp alt og er ferdig så bryr hun seg ikke om juletreet lenger, og da justerer jeg pynten litt mer i retning min smak.

Lysene er det forresten jeg som setter på, aller først. Og det er virkelig ingen ønskejobb, jeg banner og sverter hvert eneste år og synes det er utrolig knotete. Ønsker meg trådløse lys.


Sist redigert av konsulenten : 22-12-13 kl 15:28.
  Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:25   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle er med og pynter, men det er jo jeg som har valgt pynten, så da blir det liksom som jeg har tenkt uansett.

I fjor protesterte Virvelvinden på at hun ikke fikk henge opp det hun hadde laget på skolen (må bare skyte inn at hele kjøkkenet+loftstua+barnerommene hvert år er fulle av ting barna har laget), for det ikke passet inn.
I år har vi kjøpt inn et lite tre til loftstua, og Virvelvinden har virvlet/laget pynt til hele treet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 18:33   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.846
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Alle er med og pynter, men det er jo jeg som har valgt pynten, så da blir det liksom som jeg har tenkt uansett.

I fjor protesterte Virvelvinden på at hun ikke fikk henge opp det hun hadde laget på skolen (må bare skyte inn at hele kjøkkenet+loftstua+barnerommene hvert år er fulle av ting barna har laget), for det ikke passet inn.
I år har vi kjøpt inn et lite tre til loftstua, og Virvelvinden har virvlet/laget pynt til hele treet.

Smart. Kanskje vi må finne et lite tre til minste sitt rom. Hun har masseprodusert på SFO i år......, henger foreløpig på det store treet...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:35   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg fikser lys, ungene gjør resten. Treet bærer veldig preg av det, gjerne tre kuler på ei grein, men det blir akkurat sånn som det skal være. Jeg vil ikke ha et Bonyttjuletre. (Og i år tror jeg til og med jeg skal henge opp en dorulldiktator!)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:49   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.152
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Ungene pynter, og jeg redigere litt etterpå hvis det er veldig mye pynt på ett sted f.eks. Blir så sjarmerende, atte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:24   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi gjør det sammen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:28   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi gjør det sammen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:28   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi pynter sammen hele familien. Og så flytter jeg heller litt på de tingene som henger veldig tett og henger der det mangler noe når ungene har lagt seg. Jeg har gode minner fra å få være med å pynte som barn, så barnas deltakelse trumfer utseende på treet. Vår julepynt er uansett en miks av gammelt, nytt og barnas kreasjoner, mye av det matcher ikke i det hele tatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:50   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.075
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg synes du er et monster som vil ta ned rotet Kanskje ikke monster, da, men litt sær.
Her pynter barna. Jeg håper jeg skal ha barnepynta tre for evig og alltid Mye mer sjarmerende enn et designjuletre med årets farger og tema, synes jeg.
Når barna har vært helt små, har jeg flytta den knuselige pynten litt høyere opp etter at de er ferdige. Ellers får de herje på

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:56   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Mannen min tar på lysene, og så er det guttene og jeg som tar på pynten. Det er jeg som har kjøpt mesteparten av pynten, for å si det sånn. Minsten har et plasttre på rommet sitt, som pyntes med alt fra påskekyllinger til en og annen sokk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:57   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter alene, det har jeg alltid gjort. Barnas juletrepynt har vært på noen år (litt på baksiden av treet ), men må er det bare vakker, kjøpt juletrepynt.

De får derimot frie tøyler med pepperkakehuset.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:01   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg og barna (jeg justerer ørlite etter at sistnevnte sier seg fornøyd ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:04   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for å justere etter barna sier seg ferdige. Minsten henger jo alt på samme grenen nederst på juletreet, og eldste når jo heller ikke opp til øverste delen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:08   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for å justere etter barna sier seg ferdige.

Nei, jeg burde sikkert heller ikke hatt det. Og det går uansett fort over.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:16   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi pynter sammen, jeg justerer ikke for da hadde poden blitt lei seg. Det blir aldri noe dedignjuletre, men det vil jeg heller ikke ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:42   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her slukkes all julebelysning om natten. De er koblet til fjernkontroll så det er null stress.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:44   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.912
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Ja, vi har transformator på stjernene. Ikke på juletreet, men der synes jeg pærene er veldig nært greinene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:59   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.595
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, vi har transformator på stjernene. Ikke på juletreet, men der synes jeg pærene er veldig nært greinene.

Ja, de er nært. Vi har sånn med led-pærer da, så de blir heldigvis ikke varme. Men klart, ting kan skje uansett.

Foreldrene mine hadde sånne gammeldagse utskiftbare pærer, med glassvatt over hver pære. Veldig fint, og det stod alltid på og lyste døgnet rundt. Heldigvis skjedde det aldri noe. Man var jo som kjent ikke like opptatt av sikkerhet på syttitallet, noe som ble en hard lærdom for mange.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 17:55   #19
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Ungene har alltid fått være med å pynte juletreet. At det blir rotete bryr vi oss ikke noe om.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 18:05   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg legger frem pynte og ungene pynter.
Pleier å veilede dem underveis (), at det feks er lurt å spre pynten.
Englevingene gjemmer jeg, for de skal jeg henge opp.

Kan hende at jeg gjør noen justeringer, når de ikke ser det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no