Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekort eller julebrev?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 21:34   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

All julepost er selvsagt bedre enn ingen julepost - forhåpentlig også med illustrasjoner som disse:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:36   #22
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg stemmer med Elinblu. All julepost er egentlig bra.

Og jeg lurer på jeg faktisk skal velsigne mannens plan om sende ut julekort av seg selv liggende på saueskinnsfell med nisselue i år, siden jeg ikke helt ser hvordan jeg skal ha kapasitet til å sende ut noe a4-kort med glade barn selv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:48   #23
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Elinblu:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:50   #24
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Elinblu: Tøft!!

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:54   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Begge deler like hyggelig

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:59   #26
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har sjelden hatt det så gøy med juleposten som det siste året før vi fikk barn. Da lagde jeg en skikkelig parodi på et skrytejulebrev, illustrert med fæle fyllebilder av meg og Blåmann, selvsagt med blinkende nisseluer.

Ubetalelig julekort. Utmerket humor.

Mottar gjerne julebrev, masseprodusert eller ikke. Setter dog veldig pris på kort også.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:01   #27
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.509
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Synes begge delar er hyggeleg eg. Sjølv sender vi masseprodusert julebrev, alternativet hadde vore masseprodusert julekort. Ja, det er ei oppsummering av året, men ikkje oppramsing av alt vi har å skryte av, heller små episoder, og litt om store og små ting vi har vore med på. Mulig nokre synes dette kjem inn i den kategorien dei ikkje liker, ikkje veit eg, men får mange hyggelege tilbakemeldingar iallefall. Viss nokon ikkje gidd å lese, kan dei gjerne berre sjå bilda da, det hadde i så fall vore alt dei fekk som eit alternativ

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:01   #28
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.387
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Elinblu: Fantastisk!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:03   #29
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.020
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg skriver bare et julebrev, resten er bare bildehilsen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:05   #30
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Inntil i fjor kjørte vi på med julekort med bilde av ungene på.
I fjor somla vi så lenge, så da ble det julebrev med mange bilder og historier.
Har ennå ikke begynt å vurdere hva som skjer i år.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:05   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

har aldri fått julebrev og aldri skrevet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:18   #32
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Begge deler er gøy! Jeg blir glad for alt!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:40   #33
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.802
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg visste det rørte seg mange meninger om dette. Jeg synes begge deler er gøy å få.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:42   #34
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg har ingen illusjoner om at julekort er mindre kopiert enn julebrev, men jeg blir glad for alt! Jeg likee godt julebrev, jeg er interessert i historiene og det betyr absolutt nada om historiene ikke er skrevet eksklusivt til meg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:43   #35
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Jeg visste det rørte seg mange meninger om dette. Jeg synes begge deler er gøy å få.

Men det viktigste er at det dukker opp noe i posten - kort, langt, bilde, uten bilde, masseprodusert - spiller ingen rolle, bare det kommer noe.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:45   #36
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Vi sender julekort. Jule"skryte"brev er jeg litt sånn "bob bob" til...bruk helle FB.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:45   #37
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har ingen illusjoner om at julekort er mindre kopiert enn julebrev, men jeg blir glad for alt! Jeg likee godt julebrev, jeg er interessert i historiene og det betyr absolutt nada om historiene ikke er skrevet eksklusivt til meg.

Veldig enig! Jo mer jeg tenker over det, jo mer går det opp for meg at jeg digger julebrev. mange ser jeg ikke i løpet av året og det er koselig å høre hva som har skjedd. Ikke har jeg noe i mot skryt og solskinnshistorier heller. Jeg vil helst bli spart for detaljer rundt samlivsproblematikk, gjenstridig diaré og oppvask som hoper seg opp.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:56   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.359
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg vil helst bli spart for detaljer rundt samlivsproblematikk, gjenstridig diaré og oppvask som hoper seg opp.

Nå fikk jeg mange gode ideer til et alternativt julebrev!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 11:00   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Jeg synes det er hyggelig med både julekort og julebrev. Og det har i grunnen aldri falt meg inn å bli grinete fordi folk "skryter" i julekort (eller på FB, for den del) - jeg synes det er helt naturlig at man ønsker å dele hyggelige ting med folk man kjenner, slik er jeg jo selv også. De mindre hyggelige tingene kan man selvsagt også dele, men da kanskje ikke i plenum og full offentlighet. (Klart tonen spiller rolle, her som ellers, og jeg kan godt himle rent privat over tonen i noe selv om innholdet i og for seg er helt greit. Forskjellen mellom å høres selvgod og skrytende ut og bare hyggelig og blid er ofte ikke innholdet i hva man skriver, men tonefallet det skrives i. (Og, noen ganger, tonefallet det leses med. ))

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 12:28   #40
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekort eller julebrev?

Helt enig, Skilpadda, at tonen spiller en rolle.

Hvis jeg skriver rett fram at Hvit liker lekser, at Brun er glad i å gå på fjellet, at mannen endelig har disputert og er doktor og at jeg gleder meg til permisjon fra jobben og at vi alle ser fram til at lillebror kommer i februar - så vil alltids noen (ikke deg da, noen) kunne oppfatte det som skryting. Avhengig av .. ulike faktorer.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no