Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Budapest

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 21:25   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Budapest

Jeg snuser litt på å ta med min kjære hit til høsten, for å feire/markere 10 års bryllupsdag. Mye fordi vi ikke har noe kjennskap til byen noen av oss, og har lyst til å oppdage den sammen.

Problemet er jo når man ikke kjenner et sted, er det vanskelig å finne ut hvor man skal bo for å bo sentralt og greit. Og hva bør man gjøre når man er der? E rdet noen her som kjenner byen?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 21:48   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budapest

Jeg har vært i Budapest, men det er en del år siden. Budapest er en vakker by og det er mye å se. Byen er delt mellom Buda og Pest som ligger på hver sin side av Donau. Slottshøyden i Buda må man få med seg. Det er et imponerende område. Heltetorget, handleområdene og Parlamentet er ting man må ha med seg fra Pest. Den store synagogen er også verd å få med seg hvis man er interessert i slikt. Ellers er det masse å se og man fyller lett dagene. Termalbad (ungarske bad) er også verd å få med seg sier de som har prøvd. Det rakk ikke vi. Ang. overnatting så bodde vi et godt stykke utenfor byen og det var en del bry å ta trikk og metro for å komme seg til sentrum. Vi bodde på et gjestehus den gangen. Jeg ville nok valgt å bo på et hotell sentralt ved gågatene i Pest hvis jeg skulle velge. Der er det kort avstand til det meste. Det er ellers enkelt å komme seg rundt med offentlig transport. Eneste problemet er språket som er totalt uforståelig. Heldigvis snakker mange engelsk og jeg vil tro at stadig mer informasjon finnes på engelsk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 21:53   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Budapest

Kedves vendegönk.

Det er alt jeg husker at ungarsken min. Det sto nemlig øverst på skiltet som ba oss om å bruke håndklærne en dag til. "Kjære gjest".

Ta en tur i operaen!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no