Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 14:00   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg vokste opp på 80-tallet og hadde en mor som gikk i brune cordfløyelsbukser og kakifargede skjorter og gjerne med et skaut på toppen av det hele. Ikke helt i samsvar med 80-tallets klesmoter. Pappa´n min var heller ingen typisk 80-tallspappa (i mine øyne) av den typen som hadde bart og adidasshorts og engasjerte seg i fotball og gjerne var bussjåfør av yrke. Ellers var de verken spesielt gamle eller unge i forhold til jevnaldrende, de var heller ikke spesielt engasjerte, de dukket alltid opp en og en i skoleavslutninger o.l. Det foresvever meg at det var en slags kjøpslåing, "nå er det din tur - jeg var sist"-type ting. Jeg var dessuten den eneste som betalte skoleaktiviteter med sjekk :flaut: og ankom bursdager og håndballtrening i taxi. :enda mer flaut: Jeg hadde nok ofte følelsen av å komme fra et annerledes hjem enn klassekameratene mine, men jeg kan allikevel ikke huske at jeg var direkte flau over foreldrene mine.


Sist redigert av Siri : 23-03-09 kl 14:54. Årsak: skriveleif
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:07   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jepp. Husker spesielt at jeg skulle i en butikk med mamma lørdag formiddag og nektet å gå sammen med henne i gågata, jeg kunne til nød møte henne inne i butikken.


det er rimelig kjipt å tenke på i dag.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:17   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg var flau over foreldrene mine ja. Og min far utnyttet dette til fullt monn. Om jeg ikke oppførte meg truet han med å hilse og rope høylytt til meg i sentrum om han møtte meg når jeg var på vei hjem fra skolen. (med tanke på det grufulle antrekket han ofte syklet i på vinterstid var det strengt tatt ikke rart jeg ble flau...)

Min mor greier å gjøre meg flau i dag også hun.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:19   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei. Det kan jeg ikke huske? Mamma og pappa har alltid vært "populær" blant venner i grunn, og kan ikke huske følelsen av at jeg skjemtes over de.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:34   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Det har jeg aldri vært.
Venninne mine syntes at faren min var kul og muligens en anelse anderledes enn de andre fedrene.
Han var mye i utlandet (jobbet ikke i Norge) og spilte tennis (som ikke var så vanlig der jeg vokste opp)De var relativt unge, var 20 og 18 år da jeg ble født. Relativt med på motene også, og veldig engasjerende i alt min søster og jeg holdt på med av aktiviteter. Vår mor satt i

En anelse pinlig syntes søster min og jeg det var da vi skulle ta tennistimer med privat trener fra Sverige. Hadde intensivkurs i en uke, hver dag hele dagen.Slikt kunne vår far finne på ..litt vel mye engasjement.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:39   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg var fryktelig flau over den pissgule Ladaen pappa kjørte rundt i! Jeg er det enda, når jeg kjenner etter ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:42   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, jeg var aldri flau over dem. De ga meg aldri noen grunn til det heller, mainstream som de var.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:45   #8
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Og jeg blir fremdeles flau over mamma i visse situasjoner. Feks når hun ikke får hjelp raskt nok i en butikk, en ekspeditør motsier henne, det er noe galt med maten på reataurant, noen ikke kjører slik hun forventer osv. osv.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:57   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Både ja og nei.
I hodet mitt hadde jeg verdens gamleste foreldre (fikk meg da de var 31 og 33) - Det som reddet meg var at jeg var attpåklatt og at de derfor hadde fått barn tidlig.

Jeg hang stort sett sammen med akademikerbarn og da var det litt vanskelig å innrømme at mamma vasket - Det var lettere å påpeke at pappa var ingeniør, liksom. I tillegg hadde jeg et stort og inderlig ønske om at mamma skulle sminke seg mer. Gjerne med blå mascara.

Sånn utenom det, så tror jeg de aller fleste syntes at jeg hadde supre foreldre og at jeg heller var vel så stol som flau over de.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:00   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg synes å huske en periode i 13-års-alderen hvor jeg helst ville gå alene i byen. Men det meste var flaut i akkurat den perioden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:06   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Selvfølgelig var jeg det. De fossilene av noen foreldre jeg hadde (23 og 25 når jeg ble født) var eldgamle, ekstremt gammeldagse og skjønte ingenting.

Jeg kan ikke tenke meg at mine unger kommer til å være mindre flaue over meg.

  Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:07   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, jeg var ikke flau. Det er i såfall enkeltepisoer jeg fullstendig har fortrengt. Det har vel hendt flere ganger at jeg har blitt flau enn den gangen. Bare -flau altså - ikke flau på den måten at jeg må gå på andre siden av veien.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:09   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei, det kan jeg ikke huske å ha vært. Jeg var ikke så kul selv heller, det er kanskje derfor.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

I tillegg hadde jeg et stort og inderlig ønske om at mamma skulle sminke seg mer. Gjerne med blå mascara.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:10   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg var vel aldri flau over dem i oppveksten. De var populære foreldre i vennekretsen, og vi hadde et fint forhold.
Det hender jeg er litt flau over mamma nå, men det er bare fordi vi fungerer så fryktelig forskjellig, så vi forstår ikke hverandre alltid.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:10   #15
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

nei har aldri vært flau over mine foreldre, de var de hippe når jeg var ung, fordi dem var så unge selv.... Alle venna mine elsket mine foreldre så det var aldri no problem....

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:15   #16
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei,det har jeg aldri vært.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:19   #17
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg hadde den desidert eldste faren på skolen, men var ikke flau i et eneste øyeblikk, han var også den kuleste, mest morsomste og mest engasjerte av noen.

Jeg var vel ikke flau over moderen heller, men hennes overgangsalder kom i mine tenår. Det var ikke alltid lett, og mor var temmelig humørsyk, og litt uforutsigbar. Jeg var flau over at hun var sint på andre også. Ikke mine venner, men ikke så lett å ha få betegneslen Mad Max Jr.

Jeg tror heller mine foreldre og mine søsken skjemtes litt over meg, jeg var aldri sånn de ønsket jeg skulle være.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:19   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Pappa var omtrent ikke tilstede så han teller ikke. Han var rett og slett en ikke-person nesten hele oppveksten. Han bodde bare under samme tak som oss, men var ellers lite opptatt av oss. Mamma var jeg på en måte flau over. Men det var sjeldent jeg hadde noen med meg hjem. Det måtte mamma vite om i mange dager på forhånd slik at hun fikk ryddet og vasket hele huset, selv om hun faktisk tørket støv og vasket gulv hver eneste dag. Så jeg gadd liksom ikke styre med det. OVernattingsgjester kunne jeg bare glemme. Det som var flaut var at jeg fikk kommentarer fra andre om at mamma ikke hilste på de og så sur ut.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:43   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Jeg har ikke vært særlig flau over foreldrene mine, men jeg kjenner godt til fenomenet ettersom storesøsteren min syntes de var skikkelig pinlige, og ble rasende om de gikk og leide hverandre for eksempel. Jeg var imidlertid litt flau over mammas bil en periode, hvor jeg fikk for meg at den var spesielt dust. Så jeg nektet å sitte på i den, og om jeg måtte så lå jeg flat i baksetet.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:47   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?

Nei det var jeg ikke, kan hende de var flau over meg til tider, særlig i min svarteste tenåringsperiode.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no