Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sunt sukker, stevia

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 18:32   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Forskning gjort på det europeiske steviacenter er ikke akkurat troverdig kilde i mine øyne ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:37   #42
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor det? Folk bør vel få tenke selv? Det er mye som ikke er lov som burde være det, og mye som er lov som absolutt IKKE burde være det. De ufarlige B-vitaminene jeg tar er feks. ulovlige i Norge, jeg har absolutt ingen skrupler med å anbefale dem til alle andre.

Jeg er nok litt farget av at jeg jobber en del med sånne ting (import, regelverk etc). Det er som regel en grunn til at ting ikke er lov i Norge, selv om det er det andre steder.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:37   #43
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av GNN08, her.

Det er helt greit det, men hvorfor myndighetene gjør som de gjør kan nok ingen inne her svare på desverre. Her er forskning på stevia: http://bio.kuleuven.be/biofys/ESC/ESC.htm

Vel, mattilsynet er i det minste mer åpne i sine vurderinger enn den kvasivitenskaplige reklamesiden her.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:38   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Ja, men grunnen trenger ikke alltid å være så logisk. Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor det frem til nylig ikke var lov med mer enn 200 mg c-vitaminer eller hvorfor man får maks latterlige 2-3 mg av de fleste b-vitaminer her i landet slik at folk som trenger mye større doser (som meg) enten må blakke seg totalt eller kjøpe det i utlandet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:42   #45
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Forskning gjort på det europeiske steviacenter er ikke akkurat troverdig kilde i mine øyne ...

Hehe, nei. Og det jeg finner av reviews som mener det er helt trygt, er som denne:
Overview: the history, technical function and safety of rebaudioside A, a naturally occurring steviol glycoside, for use in food and beverages.


av Carakostas MC, Curry LL, Boileau AC, Brusick DJ. som utgår fra Coca-Cola Companiet, og en review av Brusick DJ som altså har skrevet denne sammen med folka fra Coca-cola.

Jeg tenker vi får en stevia coca-cola snart jeg, som liksom bare er til å drikke, og Lo and behold, folk får fortsatt svingende blodsukker av brusdrikkingen. Som sagt, jeg tror ikke at Stevia er farlig i smådoser, men det er heller ingen som helst grunn til å tro at det er totalt uten bivirkninger heller.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:50   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker vi får en stevia coca-cola snart jeg, som liksom bare er til å drikke, og Lo and behold, folk får fortsatt svingende blodsukker av brusdrikkingen.

Det produseres allerede cola søtet med stevia i ett eller annet asiatisk land (husker ikke hvilket i farta).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:51   #47
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Medvirkende?



Når det er hallelujastemning rundt et produkt, så er det som regel noe galt med det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:53   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det produseres allerede cola søtet med stevia i ett eller annet asiatisk land (husker ikke hvilket i farta).

Japan. De har brukt Stevia i, er det 25-30 år?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 18:57   #49
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Japan. De har brukt Stevia i, er det 25-30 år?

Mmmm, og de føder så lite barn at det snart er krise.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:01   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Ja, de må slutte med Stevia, så blir det nok overbefolkning der også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:03   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det produseres allerede cola søtet med stevia i ett eller annet asiatisk land (husker ikke hvilket i farta).

Burde presisert: Jeg tenker vi får se en coca-cola søtet med stevia i europeiske butikker snart.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:04   #52
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Burde presisert: Jeg tenker vi får se en coca-cola søtet med stevia i europeiske butikker snart.

Jeg skjønte det, helt uten presisering.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:12   #53
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mmmm, og de føder så lite barn at det snart er krise.

Det har kanskje også litt med å gjøre at de jobber 24 timer i døgnet alle sammen?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:37   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Hva synes man om Sukrin, da, folkens? Jeg har lest og lest og har enda ikke funnet særlig mye negativ omtale. Jeg blir skeptisk av sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:39   #55
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har kanskje også litt med å gjøre at de jobber 24 timer i døgnet alle sammen?

Jeg har ikke sagt at stevia er årsaken.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:42   #56
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ikke sagt at stevia er årsaken.

Not in so many words, smart ass!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:45   #57
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Bare tanken på at det kan medføre trøbbel med forplantningsevnen, er mer enn nok til at Stevia never ever noen sinne kommer inn i dette huset. &

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:59   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Nå er det jo gjort oppsiktsvekkende lite uhildet forskning på dette greiene, da, så ikke snakk om at noe som ser ut til å ha en risiko ifht forplantningsevnen (hva gjør det da med hormoner i kroppen og den slags??) kommer innenfor dørstokken her!!

Aspartam er jo forsket opp og ned og i mente på, og selv om det ikke akkurat er blankt frifunnet så er det vel ingenting ved det som er funnet som er så alvorlig som de der forplantingsgreiene for Stevia? Hva finner de der om det forskes mer?

Og de linkene hovedinnlegger viser til er jo bare fjas og reklame!

Nei, her prøver vi å redusere søtbruken, rett og slett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:37   #59
koskov
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
koskov bør skjerpe seg
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Bare tanken på at det kan medføre trøbbel med forplantningsevnen, er mer enn nok til at Stevia never ever noen sinne kommer inn i dette huset. &

Tror kanskje jeg ville lest litt mer samt kanskje brukt google litt mer aktivt?

Og i dette forsøket der det blir hevdet at Stevia kan gi problemer med forplantningsevnen.. vel, hvis din kar veier 65 kg og han skal spise i samme forhold som forsøksdyrene det her henvises til må han spise 35kg dagen av stevia planten.

Og ikke tro norske myndigheter bare vil det beste for deg å dine, da er du tåpelig naiv. Slå opp Codex Alimentarius og begynn å les. Vitaminer og mineraler i maten blir i praksis ulovelig, 7 av de 10 værste giftstoffene blir igjen lovlig, merking av genmodifisert mat trengs ikke og hvis du leser på kosttilskudd og det står 100% av vitaminer, mineraler eller annet så er ikke det optimale doseringen, men absolutt minimum.

Det jeg prøver å si er følgende, det kommer LANGT VERRE ting innen året enn denne tåpelige diskusjonen. Og når man ser hvem som fikk stevia forbudt av FDA, men aspartam godkjent (Donald Rumsfield) burde det ringe er bjelle, men jeg forventer det ikke.

Halvparten her inne dumper sikkert ungen på 1 år på barnehage og tror dere har gjort jobben eller bruker tven som barnevakt uten å se at poden faktisk faller i transe, hodet på skakke, glassaktige øyne og helt borte.

Tenk litt før dere åpner kjeften. Hvor mange her inne ville sagt ja til microchipping av unga hvis sykehuset og myndighetene hadde sagt dette er for å "sikre" at ungen ikke blir forvekslet eller kommer bort?

Halvparten her inne burde vært pisket for å være temmelig naiv og ignorant. Sannsynligvis tror de krigen mot terror kan vinnes også. Haha

koskov er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:40   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunt sukker, stevia

Ja, det var et skikkelig veloverveid og intelligent innlegg du.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
chemtrails, codex alimentarius, klassiker-nominert, konspirasjonsteorier, vinnende vesen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no