Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 13:12   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Det er så mye lekkert her inne at jeg blir helt misunnelig. Derfor må jeg nok bare holde meg unna slike fora

Vi har det trangt, men stort sett greit.

Min stor frustrasjon er kjøkkenet. Det er fra 1956 med skyvedører (som jeg delvis har måttet fjerne). Vi har en stor stålbenk med oppvaskkum i og stor skyllekum. Vi drømmer om å pusse opp. Jeg er så heldig å ha en svært praktisk anlagt mann så det er ikke noe problem.

Er det noen som har eldre kjøkken enn oss?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:32   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Vi pusset opp kjøkkenet i '04, men må bare si at jeg elsker de femtitalls-kjøkkenene med skrå skyvedører. Jeg syns de er nydelige! Så på en måte syns jeg du er heldig. Men de er kanskje ikke alltid like praktiske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:32   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Nei, vi slår ikke dere.

Vårt kjøkken er fra 1963. Pelenmannen har satt på bjerkfinér (og det ble veldig bra) på alle kjøkkenskapene. Alle stommer og dører er fra 1963. Nye benker og hvitevarer har vi også (foruten kjøleskapet som snart er retrokult igjen. Det er rødt med litt brunere farge ut mot kantene )

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:54   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi pusset opp kjøkkenet i '04, men må bare si at jeg elsker de femtitalls-kjøkkenene med skrå skyvedører. Jeg syns de er nydelige! Så på en måte syns jeg du er heldig. Men de er kanskje ikke alltid like praktiske.

He he........Ja de kan være fine, men på den tiden hadde man ikke behov for så mange skap. Vi har et overskap og skråen nederst er hylla smal. Under er det et skap og ei skuff. Så har vi et matskap. Til slutt et skap og en skuffseksjon.

De er fine ja, men jeg holdt på å bli gal av skyvedørene de satte seg stadig fast. Siden det er så smale hyller, unntatt øverst så kunne jeg ikke få inn middagstallerkner. Derfor valgte jeg å ta vekk skyvedørene.

Jeg er glad i å lage mat, men når jeg gruer meg til å gå inn i enkelte skap fordi de er overfylte da er det ikke morsomt. Jeg har tatt vekk alt overflødig for å utnytte plassen.

He he he..........dette høres sutrete ut Det går på et vis. En dag skal vi ha nytt kjøkken...........en dag

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:18   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Hadde du spurt for noen år siden hadde jeg ihvertfall slått deg Da hadde vi kjøkken (bygd på stedet) fra 1949. Jeg må si jeg er utrolig glad for at vi ikke har det mer...


Håper du får oppfylt ønsket om nytt kjøkken etterhvert!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:30   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Vi har et smalt husbankhuskjøkken fra 1967. Med lyseblå skrådører, med mørkeblå lister. Knallblå linoleum har vi også. Men rosinen i kjøkkenpølsa er de hvite veggene som er malt med skinnende blank (baderoms?)maling.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:35   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Vi flyttet i påsken i år, og her var kjøkkenet fra kanskje 60 - 70-tallet, ikke no' fint og vi byttet det. MEN i denleiligheten vi flyttet fra (og hadde bodd i 6 år) hadde vi originalkjøkkenet fra 1936. Det var skrå skyvedører og skapene gikk helt til taket (høyt). Jeg likte dette kjøkkenet veldig godt, en god posjon sjarm i det ja. Han som har kjøpt skal (dessverre) rive det...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:47   #8
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Jeg trodde vi hadde gammelt kjøkken. Det er det samme som ble satt inn da huset ble bygd i 1981.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:57   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Vi har også et hus som ble bygd på begynnelse av 80-tallet og kjøkkeninnredning deretter. På den tiden var det populært å skifte ut kjøkkeninnredninger fra tidligere år. Det var ikke alltid så lurt. Datidens nye kjøkkeninnredninger hadde mye mindre skap-plass enn tidligere. Overskapene som nådde helt i taket forsvant og det ble mere støvtørking av fett på skapene ettersom det ble åpenrom. Det er vel slik som nå, tenker jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:02   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Kjøkkenet vi hadde der vi bodde før var like gammelt som deres. Jeg vet hva du mener med skyvedører ... Kjøkkenet vi hadde der vi bodde før det igjen var enda litt eldre. Det kjøkkenet likte jeg egentlig godt. Gode og romslige skaper og veldig solide saker.

Nå har vi IKEA-kjøkken. Veldig greit. Størrelsen, altså den manglende, er det eneste som er direkte feil med vårt nåværende kjøkken.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:03   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Kjøkkenet vårt fra 1979 er så strøkent etter de forrige eierene at det ville være i overkant snobbete å bytte det. Særlig siden omtrent alt annet i huset trenger og trengte å byttes ut. Det er et eikekjøkken fra Huseby som ikke har et eneste preg av å være snart 30 år gammelt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:10   #12
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Har også kjøkken fra 1980 - da huset ble bygget. Men nå blir det byttet ut!!! (snakka akkurat med banken.. juhul!)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 17:30   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Vi har ikke eldst, men vi har det desidert styggeste kjøkkenet og huset av alle her inne. Det er jeg temmelig sikker på. *rønneboer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:40   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konkurranse: Hvem har eldst kjøkken ;)

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Har også kjøkken fra 1980 - da huset ble bygget. Men nå blir det byttet ut!!! (snakka akkurat med banken.. juhul!)

Jeg syns virkelig du burde vente med å bytte til det er 50 år minst

Misunnelig jeg nei nei aldri.........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no