Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lever du bra på lavkarbo?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Lever du lavkarbo?
Jeg går for tiden ned i vekt med lavkarbo/ketolyse 11 26,19%
Jeg har nådd matchvekt med lavkarbo og har nå holdt vekten en stund på det kostholdet 5 11,90%
Jeg har levd lavkarbo, men ikke nå 17 40,48%
Annet (spesifiser) 9 21,43%
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 14:30   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Lavkarbo" er det vi som ikke vet forskjellen mellom ketolyse og ketoacidose og sånt, kaller det.

Jeg bruker jo begrepet jeg også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:32   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

min far har holdt seg til fedon-diett i noen år nå. det virker som han trives, enda han tidligere var en godtemoms uten like. han har bytta ut sjokkis med sigarer... men han er i alle fall slank. han spiser ikke brød og poteter.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:34   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Åja, det kan jeg jo skrive. Tanta mi gikk ned 15-20 kg med Fedon for 3-4 år siden. Hun er veldig slank og lekker den dag i dag og lever slik enda. Voila; en minisuksess-historie.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:50   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lavkarbo er et altfor vidt begrep. Det er "tusen" retninger innenfor det begrepet. Man sier vel at så lenge man holder seg under, er det 100-130 gram netto karber daglig (?) så spiser man lavkarbo, men som sagt så er begrepet VELDIG vidt og litt "intetsigende".

Ok. Greit å vite når man snakker med folk om hva det egentlig dreier seg om.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ketoacidose får man jo ikke av lavkarbo, ketose er noe annet. Christian Drevon blandet begrepene litt i en nettdiskusjon, så jeg.

Etter det jeg har skjønt så brukes disse begrepene noe annerledes enn hva man gjør i medisin. Hva betyr disse begrepene i ketomiljøet?

Kan skrive hva de betyr i medisinmiljøet

*ketogenese: prosessen hvor ketoner (ß-hydroksysmørsyre, edikksyre og aceton) blir dannet fra CoA ved fettnedbrytning i leveren

*ketolyse: Prosessen hvor ketonene blir omdannet til brukbar energi

*Ketose: Brukes mest om fysiologisk (dvs normal, ikke på grunn av sykdom, men en normalreaksjon) ketose, som man får ved faste, langvarig mosjon etc og hvor syrenivået ikke er spesielt høyt. Altså egentlig en ketoacidose, men ikke så høy at det er farlig.

*ketoacidose: Brukes som synonym med patologisk ketose. Så høyt ketonnivå at syrenivået stiger til unormale verdier. Dette skjer spesielt diabetikere, veksthormonforstyrrelser, forgiftninger som ved metanol etc.

Er det noen store forskjeller fra hvordan disse begrepene blir brukt i ketomiljøet? Det er så viktig å vite hva andre legger i begreper når man snakker med dem.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:07   #25
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Esme: Begrepene ser ut til å være de samme. Ketolyse, ketose og kostindusert ketose er det som brukes.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:18   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Esme: Begrepene ser ut til å være de samme. Ketolyse, ketose og kostindusert ketose er det som brukes.

Ok, det er bra å vite. Jeg tror nok at en del som går på ketolysedietter også tuller med disse begrepene, men nå vet jeg jo om det er personen som tuller og ikke miljøet som har omdefinert begrepene. Tusen takk!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:28   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg hadde ingen problemer med maten da jeg holdt på med ketolyse, men energien var på bunn. Jeg klarte jo ikke gå opp en trapp engang, før melkesyren angrep lårene mine.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:34   #28
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg hadde ingen problemer med maten da jeg holdt på med ketolyse, men energien var på bunn. Jeg klarte jo ikke gå opp en trapp engang, før melkesyren angrep lårene mine.

Når jeg opplever det så fungerer det bra å "karbe opp", ha ett måltid med moderat til høyt karbohydratinnhold. Jeg opplever det sjelden, men når det inntreffer så er det typisk når jeg har vært for sløv med å tilberede grønnsaker til måltidene en periodene.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:36   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Når jeg opplever det så fungerer det bra å "karbe opp", ha ett måltid med moderat til høyt karbohydratinnhold. Jeg opplever det sjelden, men når det inntreffer så er det typisk når jeg har vært for sløv med å tilberede grønnsaker til måltidene en periodene.

Tar med meg den. Men er det noe særlig når man er i ketose, da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:40   #30
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tar med meg den. Men er det noe særlig når man er i ketose, da?

Så lenge det bare er ett måltid så har ikke noe å si for min kropp om jeg har spist lavkarbo en tid. Du må nesten kjenne på deg selv hvordan du fungerer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 16:45   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Hvor lenge gikk du på Ketolysekuren da, Safran? Hvor lenge varte utmattetheten? Hos de fleste tar det 1-2 uker før de merker de gode effektene, for det tar tid for kroppen å omstille forbrenningen til (fra karbohydrater til fett). I den første perioden blir man ofte tiltaksløs, utmattet, får hodepine og så videre, men det går over hos de fleste og man får MER energi enn man hadde før.
Men noen trives ikke på altfor lavt karboinntak heller. Jeg får masse energi i ketose, men føler allikevel at kroppen trives bedre med minst 40-50 karber daglig. Prøver å ligge å under 70 gram, etter Lutz' (tysk lege) sine anbefalinger, til hverdags.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:17   #32
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ser virkelig ingen helsegevinst i noe av dette. Bortsett fra bacongullet er det ingenting av det som er godt heller.

:logger av og går på trening:

Det er jeg helt enig i.

Men i den fasen hvor jeg var på "avvenning" fra de dårlige vanene mine var det veldig greit å kunne unne seg NOE som kos. Tror en superbrå overgang kan blir for tøff for de fleste.

Nå tenker jeg derimot knapt på godis lenger og det har nok mye med at blodsukkeret mitt er mye mer stabilt på lavkarbo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:17   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ser virkelig ingen helsegevinst i noe av dette. Bortsett fra bacongullet er det ingenting av det som er godt heller.

:logger av og går på trening:

Helsegevinsten min er minus 21 kg siden november.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:19   #34
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Karber forresten opp før trening hver gang jeg. Ikke noe enormt, men spiser noe som gir litt i allefall. Orker ikke melkesyre etter ti min.

Fant vel også ut at jeg var for aktiv for ketolyse.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:24   #35
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Helsegevinsten min er minus 21 kg siden november.

Lettbrus og slikt er jo ikke sunt åkke som.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:36   #36
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Karber forresten opp før trening hver gang jeg. Ikke noe enormt, men spiser noe som gir litt i allefall. Orker ikke melkesyre etter ti min.

Fant vel også ut at jeg var for aktiv for ketolyse.

Har du prøvd å spise protein før og (raske) karbohydrater rett (innen 1 time) etter treningen? Det skal være det mest effektive, men jeg har ikke testet selv. (Jeg bruker rask gange i fjell/skog som trening, 1-2timer, til det fungerer kroppen min utmerket i ketose).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:37   #37
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Karber forresten opp før trening hver gang jeg. Ikke noe enormt, men spiser noe som gir litt i allefall. Orker ikke melkesyre etter ti min.

Fant vel også ut at jeg var for aktiv for ketolyse.

Det er det jeg savner litt- for å trene i ketose, det er tungt ja..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:46   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Har du prøvd å spise protein før og (raske) karbohydrater rett (innen 1 time) etter treningen? Det skal være det mest effektive, men jeg har ikke testet selv.

Mulig det er sånn du sier jeg burde gjort det ja. At jeg har surra litt med ting igjen .. kan jo prøvde det du foreslår, men spiser jo stortsett protein da og det vil jo ikke gi effekt mens jeg trener på samme måte som karbohydrater mtp melkesyre, energi osv.
Tenker også litt at etterhvert som formen blir bedre så burde jeg kunne tyne det litt mer og kanskje uten å føle at jeg dør .

Mandag feks da så var jeg på en tur som jeg forbrant, i følge skrittelleren min, ca 1300 ckal. Jeg nekter liksom tro at det kan være helt bra å være helt tappet for karbo før en sønn økt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:48   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det er det jeg savner litt- for å trene i ketose, det er tungt ja..

Men hvis du trener en del og relativt intenst, så bør du klare gå ned uten å være i ketose.. tenker jeg da.

Jeg har virkelig veid for og imot her og kommet fram til at det ikke er aktuelt å kutte treningen ned. Vil bli stram!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:49   #40
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mulig det er sånn du sier jeg burde gjort det ja. At jeg har surra litt med ting igjen .. kan jo prøvde det du foreslår, men spiser jo stortsett protein da og det vil jo ikke gi effekt mens jeg trener på samme måte som karbohydrater mtp melkesyre, energi osv.

Rent protein kort tid før trening, eggehvite, skinke, kjøtt eller en shake. Banan og annen frukt rett etter (vet ikke hvordan deg virker inn på ketose, men det er effektivt for muskelbygging/restitusjon).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no