Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tørketid - overmalbarhet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 12:13   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Tørketid - overmalbarhet

Jeg har nettopp malt første strøk på fondveggen på kjøkkenet (og det ser bare såå bra ut). Jeg bruker Nordsjö Inova Interiør. Vanntynnet akrylmaling. Tørketiden oppgis til 2 timer. Men jeg mener å ha hørt at man kan male strøk 2 før dette? Noen som vet?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:15   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Du kan sikkert male en gang til, men for at resultatet skal bli best mulig ville jeg ha ventet de to timene.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:19   #3
Bompeberta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har nettopp malt første strøk på fondveggen på kjøkkenet (og det ser bare såå bra ut). Jeg bruker Nordsjö Inova Interiør. Vanntynnet akrylmaling. Tørketiden oppgis til 2 timer. Men jeg mener å ha hørt at man kan male strøk 2 før dette? Noen som vet?

Hvis du maler før det er tørt vil du dra ut malingen og det blir klumper. Tørketiden er avhengig av hvor varmt det er i rommet. Så det er mulig å male før to timer, men da må du kjenne at det er tørket.

  Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:26   #4
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Takk for svar!
Klumper kan jeg ikke ta sjansen på, nei. Det er vel best å være snill pike og vente til det har gått to timer. Og så får jeg heller leve med at jeg ikke får det klart med bilder og stæsj før jeg skal hente poden i barnehagen (jeg er av den utålmodige typen som helst skal ha alt ferdig i super-fart ).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:27   #5
Bompeberta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Takk for svar!
Klumper kan jeg ikke ta sjansen på, nei. Det er vel best å være snill pike og vente til det har gått to timer. Og så får jeg heller leve med at jeg ikke får det klart med bilder og stæsj før jeg skal hente poden i barnehagen (jeg er av den utålmodige typen som helst skal ha alt ferdig i super-fart ).

He he he...... samme her, men noen ganger må man bare vente.....

  Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:58   #6
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Ferdig!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 19:37   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Ferdig!

Bilder?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:47   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Bilder?

Det skal jeg fikse. Før-bildene er tatt, skalprøve å få tatt etter-bilder nå i kveld.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:49   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Pleier det ikke å stå hvor lang tid det tar før malingen er overmalbar, støvtør, tørr osv?


Ah, nå ser jeg at det er jo noen dager siden du postet dett, da er du jo ferdig uansett!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:14   #10
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Tørketid - overmalbarhet

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har nettopp malt første strøk på fondveggen på kjøkkenet (og det ser bare såå bra ut). Jeg bruker Nordsjö Inova Interiør. Vanntynnet akrylmaling. Tørketiden oppgis til 2 timer. Men jeg mener å ha hørt at man kan male strøk 2 før dette? Noen som vet?

Hva er en fondvegg?

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no