Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Masse gift i vanlig frukt & grønnsaker

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 16:11   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masse gift i vanlig frukt & grønnsaker

Jeg syns det er litt merkelig at man er helt åpen for en næring som ødelegger jorda, gjør folk (generelt) syke, ikke er snill med dyra og selger mat som er tappet for omtrent all næring, mens man er totalt skeptisk til økologisk mat pga. noen få tabber man har lest om i VG for 5 år siden. Nå snakker jeg generelt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:57   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Masse gift i vanlig frukt & grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg syns det er litt merkelig at man er helt åpen for en næring som ødelegger jorda, gjør folk (generelt) syke, ikke er snill med dyra og selger mat som er tappet for omtrent all næring, mens man er totalt skeptisk til økologisk mat pga. noen få tabber man har lest om i VG for 5 år siden. Nå snakker jeg generelt.

Ja. Jeg skulle ønske folk kunne tenke litt lenger, men skjønner også at man ikke tar seg tid til det - og heller tyr til den mest tilgjengelige maten.
Venter bare på at utvalget og tilgjengeligheten til øko-mat snart skyter fart, og ikke minst informasjon om helsegevinst og helsefarer rundt økologisk vs ihjelsprøytet og genmanipulert mat. Viktige konsekvenser av våre handlinger.

Nå sier jeg jo ikke at all mat som ikke er økologisk er ihjelsprøytet og genmanipulert. Endel norsk frukt og grønt smaker bedre enn utenlandsk økologisk frukt. Tenker f.eks på norske Aroma-epler...

Forresten, til de som bor i Oslo/omegn: Helios-butikken nederst på Grünerløkka har kjempegodt utvalg, og kafeen/restauranten har nyyydelig mat!!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no