Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Den store lavkarbo-mattråden

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 21:54   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Første lavkarbo dag her i huset !

Frokost : yoghurt naturell med sesamfrø, gresskarkjærner og solsikkefrø (ingen stor frokostspiser)
Lunsj: smoothie av bjørnebær, egg og lettmelk
Det skal gjentas, utrolig digg !
Middag: grillspyd med squash, kyllingfilet, svinefilet, sopp, og paprika
kvelds: skinke, tomat, gulost og grønn te.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 22:24   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Har rapportert frokost og lunsj tidligare.

Middag: take away og ikkje spesielt lav-karbo: Innbakt svin i sursøt saus og ris. (vi har unntakstilstand i heimen og kjøkkenet var okkupert av ei bordsak og mange meter med lister)

Kvelds: Knekkebrød med tranebær frå Sætre. Står uttapå at det er låg GI. Gode skiver ost oppå

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 04:44   #23
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Spiser du poteter til? Og saus med hvetemel i? Da blir du "slækk". Jeg blir nemlig slapp av store middager med poteter, ris eller pasta, men jeg kan LEVE på rødt kjøtt uten problemer (tvert imot, jeg føler meg energisk og mye mer våken) om jeg ikke spiser karbohydrater til. Grønnsaker med ikke for mye stivelse går greit. Det er veldig vanlig å tro at det er selve kjøttet som gjør at man blir slapp og dårlig, fordi det er en populær myte at rødt kjøtt har denne effekten. Jeg trodde det selv, før jeg testet ut lavkarbo-kostholdet og fikk flere aha-opplevelser.

Selvsagt.
Det tenkte jeg ikke på, men når du sier det så.
Vi har ikke sånnt hjemme, men har fått borte, og da er det gjerne poteter og saus til ja.
Blir spennende å teste ut, neste gang vi skal besøke mormor skal jeg be henne lage stek elns. også saus uten hvetemel, så kan jeg spise det og grønnsaker, ikke poteter. Så ser jeg hvordan det går.

Og jeg er jo i hvertfall ikke hysterisk, jeg er jo bare nyskjerrig på å teste ut dette, og se om det har noen effekt. Jeg har jo ingen "motiver" som allergier, inntoleranser, slanking el.
Takk for at du gidder å svare på alle dumme spørsmål Iset!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:20   #24
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

I går:
Frokost: Omelett med skinke
Lunsj: tunfisksalat med avokado
Middag: laks med smørdampet brokkoli
Kvelds: en neve nøtter (var så mett)

Blir det for lite fett, tro?

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 11:24   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

I går:
Frokost: egg, bacon og skinke + litt grønt
Lunsj: kjøttsuppe (fra søndag)
Middag: kjøttsuppe (fra søndag) (litt lei nå ja...)
Kvelds: litt stekt pølse (ost&bacon fra coop) med løk, paprika, smeltet ost ++

I dag:
frokost: eggerøre, pastrami, birkebeinerskinke, fetaost og litt grønt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 16:05   #26
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: yoghurt naturell med diverse nøtter og frø
Lunsj: røkt makrell, stor blandet salat (kantine)egg og majones
Middag: stekt laks med brokkoligrateng
Kvelds: tja smoothie sv bær, egg og lettmelk ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:04   #27
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: yoghurt naturell med div. frø
Mellom: en god neve pistasjenøtter og hvalnøtter
Lunsj: to biter sei fra middag i går, cherrytomater. litt Cottage cheese med et par jordbær.
Middag: tortillas uten tortillalompe skikkelig godt med helt hjemmelaget krydderblanding og salsa +rømme.
Kvelds: Smoothie av bjørnebær, egg og melk.

Vekta i dag morres viste utrolige -1.5 kg fra mandag...det er for godt til å være sant !!! Jeg har vel knapt spist så mye mat noen sinne.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:32   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

I går:
Frokost: 1 avokado og 1 Fiber+ knekkebrød med skinke og majones
Lunsj: eggerøre, laks og spekeskine + 1 fiber+ knekkebrød
Middag: Grillet på stranda: spiste to plser i lompe...
Kvelds: Fiber+ med servelat og smør + ostepop og en sjokoladekjeks (besøk).

I dag:
Frokost: 2 fiber+ med servelat og smør.
Mellom: 2 fiber+ med servelat og smør.
Lunsj: Kyllingsalat og et stykke foccacia (cafè)
Middag: avokado med masse reker, egg og litt majones + sitron.

Ser jeg utfordres av brudd på rutinedager...
Kvelds: blir skinke, ost, og ??

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:47   #29
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

en god neve pistasjenøtter og hvalnøtter

....

Jeg har vel knapt spist så mye mat noen sinne.

http://www.filecrush.com/files/swallow.html

Nei, hvis en hvalpenis er så stor som denne, er nøttene sikkert et gedigent måltid de også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:10   #30
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.filecrush.com/files/swallow.html

Nei, hvis en hvalpenis er så stor som denne, er nøttene sikkert et gedigent måltid de også.

Å du godeste

Er det rart jeg er mett ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:20   #31
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: Et kokt egg og en gulrot
Lunsj: Salat med avokado, paprika, ostebiter og bacon
Middag: Kjøttdeig med tomat og avokadosalat
Kvelds: Ingenting. Er så mett!

Har vært kvalm de siste dagene og klarer ikke å spise ofte nok.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 18:30   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Ingen spesielt vellykka lavkarbo-dag i dag, men greit nok (eg følger ikkje slavisk)

Frokost: to skiver brød med pålegg. oops..
Lunsj (på jobb) Stor grillpølse med råkostsalat og dressing.
Middag: Frityrsteikt rødspette med salat, remulade og 1 potet.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 18:41   #33
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Frokost: Omelett med skinke og paprika
Lunsj: Tunfisksalat
Middag: Salat med bacon, ostebiter, paprika, nøtter.
Kveldsmat: Nøtter?

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 08:54   #34
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Fredag:
Frokost : som vanlig med yoghurt og nøtter. Dette var yppelig mat før hard trening !
Lunsj: 2 fiber pluss med smør og god ost, 1 laksekake
Mellom: 1 seibit + cherrytomater
Sein middag : grillspyd med div. fisk og grønt, salat. (hadde grillfest)
Dessert : bær,frukt og nøtter bakt i folie med ren krem på. (resten av festfolket +ungene fikk med is på)

Det ble en Irish i de sene nattetimer, og to cider må også medregnes, men er det hyggelig lag så er det det, kostomlegging eller ei

Lørdag
Frokost: Salatrester fra i går med skinkebiter i, 1 fiberpluss med god brie, rooibushte.
Lunsj: rester av frukten fra dessert i går med cottage cheese.
Middag:
Kvelds:


Første lavkarbouke går mot slutten, og formen min er ufattelig mye bedre. Ikke minst er magen min nå mye mindre i omfang enn forrige uke ! Har ofte hatt plager med oppblåsthet og forstoppelse, men det var kun de to første dagene, nå er alt glimrende
Jeg har et forhold til mat som ikke er helt sunnt dessverre, men føler meg helt trygg på dette her og har bestemt meg for å aldri telle en kalori mer

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 09:21   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Jeg og vesla sitter og deler en lavkarbo blåbærpannekake nå. Med masse smeltet smør på. Vesla, som er ganske småspist til vanlig, SLUKER denne pannekaken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:01   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og vesla sitter og deler en lavkarbo blåbærpannekake nå. Med masse smeltet smør på. Vesla, som er ganske småspist til vanlig, SLUKER denne pannekaken.

Den må prøves ut her i huset også !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:25   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Jeg har jo faktisk blåbær i hus også. Skal prøve senere idag.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:35   #38
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Var på middag hos svigers i dag. Laks, eggerøre, spinat og ovnsbakt potet (litt). Vi pleier alltid å spise is til dessert, men i dag stod jeg imot presset og takket nei.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:47   #39
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Vi pleier alltid å spise is til dessert, men i dag stod jeg imot presset og takket nei.

flink du er !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 19:30   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store lavkarbo-mattråden

Søndag:
Frokost : div. rester fra helgen bla. laks, brie, cottage cheese, bær
Lunsj: 1 avocado, 1 pølse på loppemarked Uten brød og lompe altså
Middag: Squashsuppe med skinkebiter. fant ut at min vanlige squashsuppe faktisk var grlimrende lavkarbo, den er jo helt uten mel, jevnet med egg og fløte.
Kvelds: tja, smoothie ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no