Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-18, 15:11   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Hva legger dere i begrepet hamstring?
Hamstrer dere når det er tilbud?
Er det greit å hamstre? Hvorfor/hvorfor ikke?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:15   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg hamstrer sjelden, men det er fordi jeg ikke har kapasitet og planleggingsevner gode nok for det.

Så sant hamstringen ikke fører til økt forbruk eller kasting, så syns jeg det er lurt å hamstre for å spare.

Jeg hamstrer absolutt ikke godteri eller sånt, for da VET jeg at det ender med at det blir spist mer enn det burde blitt...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:15   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Tidvis står det jo skilt om "maks 3 pr kunde" og sånn, og da tenker jeg man forholder seg til det.

Da meny-butikken i underetasjen hadde supertilbud på salami så hamstret jeg 10 bokser. Dette har lang holdbarhetsdato og vi har et massivt forbruk av salami. Jeg tenkte ikke over at det ikke skulle være greit. (Det eneste pinlige var hvor fort vi var tomme igjen.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:17   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Det må vel være greit, selv om jeg personlig foretrekker å kjøpe 3 eller 6 karbonadedeiger når det er 3 for 99 på OBS-en, ikke 30. Både fordi jeg synes det er litt grådig å personlig tømme butikkhyllen (og fylle to handlevogner) for en aktuell vare, og fordi jeg ikke har verken behov eller lagringsplass til X-antall hvitoster, doruller eller kjøttdeiger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:17   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Spørsmålet kommer etter at jeg i dag fikk tilsnakk av ei eldre dame på butikken. Det er 10 kr salg på 6 pakning med egg og da pleier jeg å kjøpe noen pakker. Da jeg hadde lagt 6 stk i vogna mi hørte jeg noen mumle høyt at det burde være begrensning på antallet. Jeg spurte henne om hun skulle ha mer (hun hadde tatt tre pakker), men det skulle hun ikke, men fortsatte å si at det burde være begrenset antall. Men det er det ikke svarte jeg bare og tok flere egg enn jeg opprinnelig hadde tenkt. Sa også at noen hadde flere barn enn andre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:18   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Vi har ikke plass til massiv hamstring, men å benytte seg av tilbud til å kjøpe inn mye av noe man bruker ser jeg ikke noe galt i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:18   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Hun var teit. #bekrefter

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:19   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg handler inn ekstra når det er tilbud. Det er visse varer jeg vet det går mye av og da benytter jeg meg av tilbud når det er mulig. Jeg kaster sjeldent noe fordi jeg har kjøpt for mye, men det har sikkert skjedd en gang eller to.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:19   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Spørsmålet kommer etter at jeg i dag fikk tilsnakk av ei eldre dame på butikken. Det er 10 kr salg på 6 pakning med egg og da pleier jeg å kjøpe noen pakker. Da jeg hadde lagt 6 stk i vogna mi hørte jeg noen mumle høyt at det burde være begrensning på antallet. Jeg spurte henne om hun skulle ha mer (hun hadde tatt tre pakker), men det skulle hun ikke, men fortsatte å si at det burde være begrenset antall. Men det er det ikke svarte jeg bare og tok flere egg enn jeg opprinnelig hadde tenkt. Sa også at noen hadde flere barn enn andre.


Suredame. Hev deg over det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:20   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg kjøper sjelden mindre enn 24 egg når jeg handler til full pris.


Jeg kjøper ofte ekstra hvis det er salg. Hvis det er tin vi uansett bruker og får brukt opp innen datoen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:25   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun var teit. #bekrefter



Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Suredame. Hev deg over det.

Jeg klarer ikke å la være å komme med kommentarer tilbake.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg kjøper sjelden mindre enn 24 egg når jeg handler til full pris.
.

vi kjøper gjerne 3 12-pakninger når det ikke er tilbud så jeg synes jo ikke at jeg hadde tatt mye.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:25   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Snerkete! Jeg hamstrer ofte på tilbud, men av varer med lang holdbarhet. Ser ikke noe feil på det, og tenker ikke over når andre gjør det heller.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:26   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg klarer ikke å la være å komme med kommentarer tilbake.

Det syns jeg du bare skal gjøre, jeg tenkte mer i ettertid. Hun var snipete, du smart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:28   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Hvor mye jeg synes er greit kommer litt an på totalmengden. Mer enn 3-4 pakker tar jeg sjelden med.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:29   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Det er iallefall ikke ok å kommentere andre sin handlekurv, det er teit det.
Jeg hamstrer stort sett kjøttdeig og dopapir. Alltid kjedelig å gå tomt for de to tingene. :P

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 08-10-18 kl 15:36.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:34   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Er det ikke godt når FP er helt enig med deg?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:40   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det må vel være greit, selv om jeg personlig foretrekker å kjøpe 3 eller 6 karbonadedeiger når det er 3 for 99 på OBS-en, ikke 30. Både fordi jeg synes det er litt grådig å personlig tømme butikkhyllen (og fylle to handlevogner) for en aktuell vare

Jeg kjenner også litt på denne. Det er både grådig og litt harry (særlig når det som, i min fars tilfelle, er snakk om cola eller sjokolade ). Jeg ville nok ikke sagt noe, men kunne nok funnet på å "tenke mitt" hvis jeg så at folk personlig gjorde en stor innsats for å tømme lageret av tilbudsvarer slik at det kommer færre kunder til gode.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 15:45   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Jeg har en stor kurv på badet til hygieneprodukter jeg kjøper på tilbud. F.eks. kjøper jeg ofte dusjsåpe og shampoo/balsam på tilbud på europris og tannkrem, tannbørster og håndsåpe på 10-kroners marked hos spar. Dette er jo ting som ikke går ut og alle i familie vet at det er der man skal lete dersom man er tom for noe. Kjøper sekker med lambi når det er på tilbud, men da oppbevarer vi i kjelleren. Jeg kjøper også gjerne flere kilo ost når det er tilbud på det, for det vet jeg at blir spist. Og div. snacksprodukter som nøtter, muslibarer og snack a jacks.

Jeg tenker at det er greit når det ikke er begrensninger og man ikke handler mer enn man kommer til å forbruke. Det jeg syns er surt er når det f.eks. er priskrig før jul og butikkene er tom for produkter jeg fint hadde betalt fullpris for, men nå må lete etter for å få tak i. Da syns jeg det er greit at butikkene setter begrensninger for hva man får kjøpe.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 16:01   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Ja, så lenge det ikke står noe om max. antall pr. kunde, så må da det være greit?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-18, 16:27   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Når dei har Norvegis til 69,-kr eller billigare per kilo hamstrar me. Og andre ting som me bruker mykje av kor det er stort avslag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no